اپل ایرتگ از فناوری باند فوق وسیع استفاده می‌کند - تکفارس 
اپل ایرتگ از فناوری باند فوق وسیع استفاده می‌کند - تکفارس 

اپل ایرتگ از فناوری باند فوق وسیع استفاده می‌کند

مهدی حلوائی
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 15:54
اپل ایرتگ

پس از گمانه‌زنی‌های فراوان، سرانجام شرکت اپل از ردیاب هوشمند خود تحت عنوان ایرتگ (AirTag) به‌طور رسمی رونمایی کرد. این ردیاب هوشمند از فناوری پهنای باند عریض برای انتقال اطلاعات مکان جغرافیایی خود به اپلیکیشن فایند مای (Find My) استفاده می‌کند. ایر تگ گواهی IP67 را دریافت کرده و در مقابل آب و گرد و غبار مقاوم است. همچنین این محصول به یک اسپیکر مجهز بوده و از باتری قابل تعویض CR2032 با طول عمر ۱ سال، استفاده می‌کند.

ایرتگ به اپلیکیشن فایند مای در گوشی‌های آیفون ۱۱ و آیفون ۱۲ متصل شده و آخرین مکان جغرافیایی خود را بر روی نقشه نمایش می‌دهد. اگر ردیاب در محدوده‌ی بلوتوث گوشی باشد، می‌توان با استفاده از سیری (دستیار صوتی اپل) و یا خود گوشی، آن را به صدا در آورد. همچنین اگر ایرتگ در محدوده‌ی نزدیکی نباشد، به لطف پردازنده‌ی داخلی U1 و فناوری باند فوق وسیع این محصول، می‌توان آن را ردیابی کرد.

مطالب مرتبط:

اپل ایرتگ

اپل این سیستم را “ردیابی دقیق” نامیده است و در آن از داده‌های دوربین، ای آر کیت (ARKit)، شتاب‌سنج و ژیروسکوپ استفاده کرده است. کاربران با کمک ترکیبی از بازخوردهای صوتی، لمسی و تصویری به سمت ردیاب هدایت می‌شوند.

کاربران همچنین می‌توانند در صورت گم‌کردن ایرتگ خود، آن را در اپلیکیشن فایند مای به عنوان “گم‌شده” قرار داده  و در صورتی که آیفون دیگری در محدوده‌ی شناسایی آن قرار بگیرد (در کشورهایی که از اپلیکیشن مای فایند و فناوری باند فوق وسیع پشتیبانی می‌کنند)، از طریق اعلانات آیفون به آن‌ها اطلاع داده خواهد شد. اپل ایرتگ همانند سامسونگ گلکسی اسمارت تگ پلاس، می‌تواند به‌طور ناشناس و امن از دیگر آیفون‌ها برای به‌روزرسانی مکان جغرافیایی خود استفاده کند.

اپل ایرتگ

اپل وسایل جانبی متعددی مانند گیره‌ی پلی‌یورتنی و گیره‌ی چرمی را برای این محصول ارائه خواهد کرد. همچنین یک نسخه‌ی ویژه از این ردیاب هوشمند با نام “هرمس ادیشن” عرضه خواهد شد. کاربران می‌توانند تصویر دلخواه، ایموجی و یا متن مورد نظر خود را به‌صورت رایگان بر روی ایرتگ حک کنند.

فروش اپل ایرتگ از تاریخ ۱۰ اردیبهشت (۳۰ آپریل) آغاز خواهد شد. قیمت این محصول ۲۹ دلار اعلام شده است اما کاربران می‌توانند بسته چهارتایی آن را به قیمت ۹۹ دلار خریداری کنند. قیمت این محصول در کشور هند ۳،۱۹۰ روپیه بوده و بسته‌ی چهارتایی آن، ۱۰،۹۰۰ روپیه قیمت خواهد داشت.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.