اینستاگرام آزمایش عدم نمایش تعداد لایک روی پلتفرم خود را آغاز می‌کند - تکفارس 
اینستاگرام آزمایش عدم نمایش تعداد لایک روی پلتفرم خود را آغاز می‌کند - تکفارس 

اینستاگرام آزمایش عدم نمایش تعداد لایک روی پلتفرم خود را آغاز می‌کند

محمدحسین فرقانی
۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - 22:30
Instagram

اینستاگرام تصمیم دارد تا از این پس، کنترل بیشتری برای نمایش تعداد لایک‌ها روی پست‌ها در اختیار کاربران قرار دهد.

این اقدام اخیر، که توسط این شرکت با عنوان «یک آزمایش کاربری کوچک» یاد شده، سه گزینه در اختیار کاربران اینستاگرام قرار می‌دهد: عدم نمایش تعداد لایک‌ها روی تمام پست‌های این پلتفرم، عدم نمایش تعداد لایک‌های پست‌های خود کاربر یا نمایش شمار لایک‌های تمامی پست‌ها. گفته می‌شود این پروژه شباهت‌های زیادی به اقدامات فیسبوک خواهد داشت؛ با این حال، هنوز معلوم نیست شکل و شمایل ظاهری آن به چه شکل خواهد بود.

مطالب مرتبط:

اینستاگرام پیش از این دست به اقدامی مشابه زده بود و آن، عدم نمایش شمار لایک‌های هر پست برای تعداد مشخصی از کاربران (در سراسر جهان) بود. طی این تجربه، کاربران حق انتخابی در نمایش یا عدم نمایش تعداد لایک‌های هر پست نداشتند.

اینستاگرام

سازندگان این برنامه دربارهٔ این موضوع چنین گفتند که «هدف‌شان تمرکز کاربران روی ویدیوها و تصاویری است که پست می‌شود؛ نه تعداد لایک‌هایی که دریافت می‌کنند». در این میان، اینفلوئنسرهایی که با برندها و کمپانی‌های معروف برای تبلیغاتشان همکاری می‌کنند، بیشترین ضربه را می‌دیدند چراکه معلوم نبود تعداد بازدیدها و لایک‌های هر پست تبلیغی به چه شکل است. راه حل اینستاگرام در قبال این موضوع، آن بود که تعداد لایک‌های هر پست را برای خودِ تولیدکنندگان محتوای آن نمایش دهد تا از این طریق، اینفلوئنسرها بتوانند این اطلاعات و آمار را در اختیار برندهای مایل به همکاری با آن‌ها قرار دهند.

با وجود این، در حال حاضر اعطای کنترل نحوهٔ نمایش تعداد لایک‌های هر ویدیو برای هر کاربر و شخصی‌سازی آن، بهترین گزینهٔ ممکن به‌نظر می‌رسد؛ چراکه به کاربر اختیار تام نمایش و عدم نمایش آمار موردنظرش را می‌دهد.

شرکت فیسبوک از دو سال پیش (سال ۲۰۱۹)، آزمایش عدم نمایش تعداد لایک‌ها روی پست‌های عمومی را آغاز کرد. طی این آزمایش، تعداد لایک‌ها، ری‌اکشن‌ها و بازدیدهای هر ویدیو برای کاربران نمایش داده نمی‌شد.

حال معلوم نیست این آزمایش جدید در پلتفرم اینستاگرام برای تمام محتواهای این برنامه به‌جز پست‌های تصویری (اعم از ویدیوها، ریل‌ها و…) صدق خواهد کرد یا خیر. فیسبوک می‌خواهد تجربه‌های خود در قبال عدم نمایش تعداد لایک‌ها و بازدیدهای پست‌های پلتفرم خود را برای برنامهٔ اینستاگرام تعمیم دهد. به گفتهٔ این شرکت، نتایج آزمایش‌های مربوطه، «به‌زودی اعلام خواهد شد».

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.