تی سی ال از کانسپت گوشی تاشوی خود رونمایی کرد - تکفارس 
تی سی ال از کانسپت گوشی تاشوی خود رونمایی کرد - تکفارس 
تی سی ال از کانسپت گوشی تاشوی خود رونمایی کرد - تکفارس 

تی سی ال از کانسپت گوشی تاشوی خود رونمایی کرد

مهدی حلوائی
۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - 17:49
گوشی تاشوی TCL

نمونه‌ی اولیه‌ی گوشی تاشو و رول‌شونده‌ی شرکت تی سی ال توسط این شرکت چینی معرفی شد. این در حالی است که اولین گوشی با صفحه نمایش انعطاف‌پذیر شرکت تی سی ال در اواخر سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.

نمایشگر گوشی تاشو و رول‌شونده‌ی تی سی ال به سمت بیرون خم شده و با استفاده از یک مکانیزم چرخشی، صفحه نمایش را بزرگ‌تر می‌کند. تی سی ال در نمونه اولیه‌ی این گوشی از لولا‌های نسل بعدی و مکانیزمی پیشرفته برای پشتیبانی از هر دو قابلیت استفاده کرده است.

صفحه نمایش ۶٫۸۷ اینچی این گوشی، پس از بازشدن به ۸٫۸۵ اینچ (بزرگ‌ترین صفحه نمایش گوشی‌های تاشو) ارتقا می‌یابد. همچنین مکانیزم رول‌شونده‌ی این گوشی، صفحه نمایش آن را به ۱۰ اینچ ارتقا می‌دهد. این کار باعث افزایش نسبت ابعاد صفحه نمایش شده و استفاده از چندین برنامه به‌طور همزمان را نسبت به گوشی‌های تاشوی دیگر، آسان‌تر می‌کند.

مطالب مرتبط:

شرکت تی سی ال علاقه‌ی خاصی به نمایشگرهای پیشرفته دارد. تی سی ال شرکت مادر CSOT بوده و از نیمه‌ی چهارم سال ۲۰۱۹ شروع به ساخت پنل‌های اولد انعطاف‌پذیر کرده است. همچنین محصولات شرکت چینی CSOT طیف وسیعی از صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند و پنل‌های تلویزیون‌های بزرگ را شامل می‌شود.

تی سی ال همچنین در حال بررسی روشی جدید برای استفاده از شیشه در صفحه نمایش‌ گوشی‌های تاشوی خود برای افزایش مقاومت آن‌هاست. نمونه‌‌ی اولیه‌ی گوشی تاشوی این شرکت از پلاستیک بهره برده است.

در حال حاضر، گوشی تاشو و رول‌شونده‌ی تی سی ال تنها یک نمونه‌ی اولیه بوده و زمان زیادی تا عرضه‌ی گوشی‌های ۳ در ۱ مشابه به بازار باقی مانده است. قرار است که در اواخر سال جاری میلادی، اولین گوشی با نمایشگر انعطاف‌پذیر شرکت تی سی ال به بازار عرضه شود؛ با این وجود، هنوز اطلاعاتی از نوع نمایشگر (تاشو و یا رول‌شونده) این گوشی هوشمند مشخص نشده است.

 

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید