اینتل Core i9-11900K سرعت کلاک ۷ گیگاهرتز را به ثبت رساند - تکفارس 
اینتل Core i9-11900K سرعت کلاک ۷ گیگاهرتز را به ثبت رساند - تکفارس 
اینتل Core i9-11900K سرعت کلاک ۷ گیگاهرتز را به ثبت رساند - تکفارس 

اینتل Core i9-11900K سرعت کلاک ۷ گیگاهرتز را به ثبت رساند

مهدی حلوائی
۹ فروردین ۱۴۰۰ - 19:39
اورکلاک پردازنده‌ی اینتل

تا عرضه‌ی رسمی پردازند‌ه‌های سری پرچمدار راکت لیک اینتل در تاریخ ۱۰ فروردین (۳۰ مارچ) زمان زیادی باقی نمانده است. در همین فاصله، این پردازنده‌ی نسل ۱۱ اینتل، با استفاده از سیستم خنک‌سازی پیشرفته، موفق به ثبت سرعت کلاک خیره‌کننده‌ای شد.

به گزارش VideoCardz، پردازنده‌ی Core i9-11900K با استفاده از ۱٫۸۷۳ ولت انرژی در مادربرد راگ مکسیموس XIII ایپکس ایسوس موفق شد تا سرعت کلاک ۷ گیگاهرتز (به‌طور دقیق ۷۰۴۸ مگاهرتز) را ثبت کند.

این گزارش، همچنین اورکلاک دیگر این پردازنده توسط کانال یوتیوب PC Wale با سرعت ۶٫۵ گیگاهرتز و با استفاده از ۱٫۶۷۸ ولت انرژی در مادربورد راگ مکسیموس XIII هیرو را نشان می‌دهد.

هر دو اورکلاک به کمک سیستم خنک‌سازی نیتروژن مایع صورت گرفت و از این رو، انجام آن در شرایط عادی غیرممکن می‌باشد. با این وجود، احتمال اورکلاک با سرعت بالاتر این پردازنده در آینده و با سیستم‌های خنک‌سازی جدیدتر، زیاد است.

اورکلاک پردازنده‌ی اینتل

زمانی که سری کومت لیک به بازار عرضه شد، پردازنده‌ی ۱۰ هسته‌ای Core i9-10900K سرعت کلاک ۷٫۷ گیگاهرتز (با هیلیوم مایع) را ثبت کرد. همچنین Der8auer، اورکلاکر معروف توانسته بود سرعت کلاک پردازنده‌ی ۹۹۰۰K را به ۷٫۶ گیگاهرتز برساند.

افرادی که قصد دارند تا کارت‌های سری راکت لیک را اورکلاک کنند، باید در نظر داشته باشند که شرکت اینتل، به دلیل کاهش میزان تقاضا، دیگر اورکلاک کارت‌های خود را گارانتی نمی‌کند.

پردازنده‌های راکت لیک، تنها مدت کوتاهی را به عنوان پرچمدار پردازنده‌های اینتل سپری خواهد کرد چرا که پردازنده‌های نسل بعدی این شرکت، یعنی آلدر لیک، چند هفته پس از آن عرضه خواهند شد.

منبع: TechRadar

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید