جیپ از کانسپت‌ خودروی برقی خود رونمایی کرد - تکفارس 
جیپ از کانسپت‌ خودروی برقی خود رونمایی کرد - تکفارس 
جیپ از کانسپت‌ خودروی برقی خود رونمایی کرد - تکفارس 

جیپ از کانسپت‌ خودروی برقی خود رونمایی کرد

مهدی حلوائی
۳ فروردین ۱۴۰۰ - 19:08
خودروی برقی جیپ

شرکت جیپ، خودروی برقی جدید خود با نام “رانگلر مگنیتو” را معرفی کرد. نام این خودرو از سری مردان ایکس الهام گرفته شده است. با این حال، این خودرو هنوز در حد یک طرح اولیه بوده و تا عرضه‌ی آن به بازار ، زمان زیادی باقی مانده است.

به گزارش شرکت جیپ، طراحی این خودرو براساس خودروی رانگلر روبیکان ۲۰۲۰ انجام گرفته است، اما موتور برقی آن ۲۷۳ پوند-فوت گشتاور و  ۲۸۵ اسب بخار توان داشته و از یک سیستم ۸۰۰ ولتی در بین ۴ باتری استفاده می‌کند. با این وجود، شرکت جیپ در مورد میزان مسافتی که مگنیتو با یک‌بار شارژ می‌تواند طی کند، صحبتی نکرده است. این موضوع جای تعجبی ندارد چرا که این خودرو هنوز در حد یک کانسپت است.

مگنیتو به جعبه‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته مجهز شده است. این اولین باری نیست که یک خودروی برقی از چنین جعبه‌دنده‌ای بهره می‌برد، چرا که شرکت فورد نیز از جعبه‌دنده‌ی مشابهی در کانسپت خودروی برقی موستانگ لیتیوم استفاده کرده بود. این خودرو در آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ (نوامبر ۲۰۱۹) معرفی شده بود.

خودروی برقی جیپ

شرکت فیات کرایسلر (که حالا با نام استلانتیس شناخته می‌شود) به عنوان شرکت مادر جیپ شناخته شده و در ساخت خودروهای برقی کمی کندتر از دیگر شرکت‌ها عمل کرده است. با این حال، خودروی Hummer EV و پیکاپ تراک R1T این شرکت به زودی روانه‌ی بازار خواهد شد و انتظار می‌رود که به زودی، شرکت محبوب جیپ نیز یک خودروی برقی را به بازار عرضه کند.

شرکت استلانتیس وعده‌های جذابی در مورد خودروهای برقی خود داده است. با این حال، احتمال عرضه‌ی خودروی رانگلر مگنیتو در آینده‌ی نزدیک بسیار پایین است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید