گزارش: مایکروسافت قصد دارد پلتفرم دیسکورد را خریداری کند - تکفارس 
گزارش: مایکروسافت قصد دارد پلتفرم دیسکورد را خریداری کند - تکفارس 
گزارش: مایکروسافت قصد دارد پلتفرم دیسکورد را خریداری کند - تکفارس 

گزارش: مایکروسافت قصد دارد پلتفرم دیسکورد را خریداری کند

مهدی حلوائی
۳ فروردین ۱۴۰۰ - 18:17
دیسکورد

براساس گزارش بلومبرگ، شرکت مایکروسافت در نظر دارد تا پلتفرم دیسکورد را به مبلغ ۱۰ میلیون دلار خریداری کند. گفته می‌شود که مدیر ایکس باکس، آقای فیل اسپنسر در حال مذاکره با دیسکورد برای خرید این پلتفرم است.

وبسایت VentureBeat، در گزارش امروز خود اعلام کرده بود که شرکت‌های مختلفی برای خرید دیسکورد با این شرکت مذاکره کرده‌اند. گفته می‌شود که دیسکورد به دنبال فروش پلتفرم خود با مبلغی بیش از ۱۰ میلیارد دلار بوده و برای مذاکره‌ی اختصاصی با یکی از شرکت‌ها قرارداد امضا کرده است. بلومبرگ اعلام کرده است که خرید این شرکت هنوز به مرحله‌ی نهایی نرسیده است.

به ادعای بلومبرگ، شرکت‌های آمازون و اپیک گیمز نیز در گذشته برای خرید دیسکورد اقدام کرده بودند. این پلتفرم حدود ۱۴۰ میلیون کاربر ماهانه داشته و درآمد آن در سال گذشته ۱۳۰ میلیون دلار تخمین زده شده است. با این وجود، وال استریت جورنال گزارش داده است که این شرکت هنوز به سوددهی نرسیده است. ارزش این شرکت، ۷ میلیارد دلار اعلام شده است.

نرم افزار دیسکورد برای کاربران رایگان بوده و شرکت از طریق اشتراک نیترو درآمدزایی می‌کند. این اشتراک، ماهانه ۹٫۹۹ دلار هزینه داشته و ویژگی‌های پیشرفته‌تری مانند اشتراک تصاویر با رزولوشن بالاتر، بسته‌های استیکر اضافی و محدودیت آپلود کمتر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید