شبکه ۵ جی از نظر خریداران گوشی اهمیت کمی دارد - تکفارس 
شبکه ۵ جی از نظر خریداران گوشی اهمیت کمی دارد - تکفارس 
شبکه ۵ جی از نظر خریداران گوشی اهمیت کمی دارد - تکفارس 

شبکه ۵ جی از نظر خریداران گوشی اهمیت کمی دارد

حامد شهرزاد
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - 16:53
5G

گاهی اوقات احساس می‌شود که بین خواسته‌های واقعی کاربران و پیش بینی‌های تامین‌کنندگان تلفن‌های هوشمند در مورد نیاز‌های مشتریان ارتباط کمی وجود دارد. به نظر می‌رسد که یک نظرسنجی جدید توسط بلینک‌ای آی تکنولوژی نشان می‌دهد که این موضوع در حقیقت درست است و شبکه ۵ جی از نظر خریداران گوشی اهمیت کمی دارد.

کافی است به یاد داشته باشید که اپل (و ورایزون) به پشتیبانی شبکه ۵ جی در سری جدید رده بالای آیفون ۱۲ اهمیت زیادی می دهند. این شرکت گفت که حدود ۵ ماه پیش اجزای مورد نیاز برای این شبکه تلفن همراه گران قیمت را راه اندازی کرده و احتمال دارد که تمرکز این شرکت بر روی فناوری شبکه ۵ جی باعث جذب میلیون ها کاربر در سطح جهان شود.

اهمیت شبکه ۵ جی کمتر از ماندگاری باتری، فضای ذخیره سازی، پردازنده جدید و دوربین عالی است

البته خود فناوری تازه معرفی شده شبکه ۵ جی از پیشروترین راه های ارائه شده برای تقویت تصویر با استفاده از هوش مصنوعی برای سیستم های دوربین در صنایع موبایل، خودرو و دوربین های امنیتی است. این گزارش بر اساس بازخورد بیش از هزار کاربر تلفن هوشمند آمریکایی تهیه شده است. اگرچه این نمونه ممکن است نماینده کل بازار جهانی تلفن های هوشمند نباشد، اما وقتی تنها ۳۴ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند سرعت شبکه ۵ جی دلیل اضطراری برای خرید دستگاه های جدید است، نشان می دهد که این فناوری برای گسترش یافتن هنوز راه زیادی را در پیش دارد.

در مقابل، افزایش عمر باتری به عنوان یک عامل اصلی برای ۷۳ درصد از مصرف کنندگان ماه گذشته مورد بررسی قرار گرفته است، گرچه ما نمی گوییم که سری های گلکسی اس ۲۱ شبکه ۵ جی سامسونگ و سری جدید آیفون با پشتیبانی از شبکه ۵ جی یعنی آیفون ۱۲ در حال حاضر فاقد ارزش خرید هستند. اما بهبودهای ایجادشده در این گوشی ها به خوبی مدل های قبلی نیست و همچنین افزایش چشمگیری در عمر باتری ایجاد نکرده است که اکثر خریداران بالقوه امیدوارند.

شاید در آینده، برخی از گوشی های میان رده با باتری مناسب بتوانند فروش بیشتری از پرچمداران داشته باشند

در مقایسه با اتصالات شبکه ۵ جی، به نظر می رسد امروزه کاربران تلفن های هوشمند آمریکایی توجه بیشتری به سایر موارد مهم از جمله ذخیره سازی، قدرت پردازش پیشرفته و عکس ها و فیلم های با کیفیت بالاتر دارند.

اگر اطلاعات جمع آوری شده در این گزارش درست باشد، ممکن است یک گوشی ۴ جی ال تی ای مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ با حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و یک دوربین عالی از موفقیت بیشتری نسبت به آیفون ۱۲ پرو یا گلکسی اس ۲۱ سامسونگ با قابلیت شبکه ۵ جی برخوردار باشد. البته چون این اطلاعات از آمریکا جمع آوری شده است، این موضوع حداقل در ایالات متحده صحیح خواهد بود.

شبکه ۵ جی

شبکه ۵ جی برای کاربران اندروید از کاربران آیفون اهمیت بیشتری دارد

تا آنجا که به انتظارات مردم در مورد دوربین مربوط می شود و تا آنجا که به بهبودهای خاص دوربین مربوط می شود، بهبود در عکس های شب و کیفیت فیلم به راحتی در درجه اول قرار می گیرد و پس از آن فناوری بزرگنمایی نوری ۵ برابر (که اکنون در این نظرسنجی مشخص شده است). به طور کلی، بهبود دوربین های جلو و عقب، ضبط ویدئو ۸ کی و ماژول دوربین عقب سه گانه از اهمیت بیشتر نسبت به شبکه ۵ جی نزد مردم برخوردار است.

نکته جالب (و عجیب) این است که در گزارش امروز قطعاً اشاره نشده است که قیمت های خرده فروشی روی تمایل مردم برای خرید مدل خاصی از تلفن های هوشمند تأثیر می گذارد، اما قطعاً باید اشاره کرد که کاربران اندروید بیش از کاربران آیفون به شبکه ۵ جی علاقه مند هستند. احتمالاً شبکه ۵ جی اول در گوشی های اندرویدی پیشرفت کند.

این امر ممکن است مربوط به تعداد بسیار بیشتری از مدل های اندرویدی باشد که در حال حاضر از سرعت شبکه ۵ جی (همه نوع از این شبکه) با قیمت های مختلف پشتیبانی می کنند و تاخیر اپل در پذیرش آخرین استانداردهای اتصال تلفن همراه دلیل این موضوع است.

اپراتورهای تلفن همراه در توسعه ضعیف شبکه ۵ جی مقصر هستند

بدیهی است که عدم مسئولیت اپراتورهای شبکه تلفن همراه در ایالات متحده در ایجاد و گسترش شبکه ۵ جی منجر به این موضوع در نزد کاربران شده است. اپراتورهای مختلف ایالات متحده آمریکا مدت هاست که این فناوری را یک پیشرفت مهم در زمینه تغییر تجربه کاربران می نامند، اما تاکنون این فناوری شاهد یک گسترش واقعی در ایالات متحده آمریکا در حد متوسط داشته است. از طرف دیگر، ورایزون، ای تی اند تی و تی موبایل همه در تلاشند تا به سرعت زیرساخت های شبکه ۵ جی خود را توسعه دهند و گسترش دهند، که به نوبه خود باید اشتیاق کاربر را به وجود آورد و در نهایت بتواند فناوری قدیمی تر ۴ جی ال تی ای را پشت سر بگذارد.

در عین حال، باید توجه داشته باشیم که کاربران اندروید هنگام خرید گوشی جدید، توجه بیشتری به سرعت پردازش خواهند داشت. اما حتی اگر چیپست های بهتر کوالکام هر سال (گاهی حتی دو بار در سال) منتشر شوند، کاربران اندروید معمولاً بیشتر از کسانی که از آیفون استفاده می کنند، روی دستگاه های خود تمرکز می کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید