امکان ساخت کاشی های سفارشی در ویر او اس گوگل - تکفارس 
امکان ساخت کاشی های سفارشی در ویر او اس گوگل - تکفارس 
امکان ساخت کاشی های سفارشی در ویر او اس گوگل - تکفارس 

امکان ساخت کاشی های سفارشی در ویر او اس گوگل

حامد شهرزاد
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - 12:40
گوگل ور او اس

گوگل در یک پست وبلاگ جدید گفت که اکنون به توسعه‌دهندگان شخص ثالث امکان ایجاد کاشی سفارشی برای ویر او اس را می‌دهد. این ویژگی اولین بار در سال ۲۰۱۹ در قسمت تایلز معرفی شد و کاربران می‌توانند با جستجوی در قسمت مربوطه ابزارک‌هایی را دریافت کنند که درباره موارد مختلفی مانند وضعیت هوا، اعلان‌های تقویم یا ضربان قلب، اطلاعات مختلف را به کاربر منتقل می‌کند. در گذشته، تمام کاشی‌ها مستقیماً از گوگل یا سازندگان دستگاه تهیه می‌شدند.

کاشی ویر او اس گوگل

کتابخانه و کد‌های لازم برای ساخت چنین کاشی‌هایی در جت چک تایلز و برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث اکنون در نسخه آلفا قرار دارد. گوگل در یک پست وبلاگ اشاره کرد:

کاشی‌ها می‌توانند برای موارد استفاده زیادی مانند ردیابی پیشرفت فعالیت روزانه کاربر، شروع سریع تمرینات بدنی، شروع آهنگی که اخیراً پخش شده است یا ارسال پیام به مخاطب مورد علاقه، طراحی شوند. اگرچه ممکن است این کار‌ها با برنامه‌های دیگر نیز امکان پذیر باشد، تایلز می‌تواند به سرعت بارگیری شود و به سرعت و به طور فوری نیاز‌های کاربر را برآورده سازد. اگر کاربران به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشند، می‌توانند با کلیک بر روی کاشی‌ها برنامه‌های مرتبط را در ساعت یا تلفن همراه خود باز کنند تا تجربه عمیق‌تری داشته باشند.

ویر او اس مدتی است که با مشکل روبرو شده است و به روزرسانی‌های کوچک زیادی برای آن منتشر شده است، اما ظاهراً استقبال از این سیستم عامل زیاد نبوده است. این شرکت در آخرین پست در وبلاگ خود اظهار داشت که کاشی‌های سفارشی جدید در صورت انتشار به روزرسانی بستر‌های نرم‌افزاری ویر او اس مربوط به اواخر بهار امسال، در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

چند روز پیش نیز مشخص شد که سامسونگ در ساعت هوشمند جدید خود از سیستم عامل ویر او اس و نه سیستم عامل مخصوص خود یعنی تایزن او اس استفاده خواهد کرد. به نظر می‌رسد که گوگل به‌شدت به دنبال موفقیت این سیستم عامل باشد. البته هواوی سیاست دیگری را در پیش گرفته است.

گوگل قصد دارد تا کاربران استفاده‌کننده از ویر او اس را گسترش دهد

چند ماهی است که غول فناوری چینی یعنی هواوی ساعت هوشمند هواوی واچ جی تی ۲ پرو خود را به بازار عرضه کرده است که در ماه اکتبر در کشور خود عرضه شده بود. این شرکت همچنین قرار است نسخه پیشرفته ساعت هوشمند خود را با پشتیبانی از ای سی جی در شنبه ۲۲ آذر (۱۲ دسامبر) عرضه کند.

اکنون، گزارش جدیدی از چین و از طریق هواوی سنترال نشان می‌دهد که شرکت هواوی در حال آماده‌سازی برای عرضه یک ساعت هوشمند جدید است. گفته می‌شود دستگاه پوشیدنی موردنظر تا پایان امسال عرضه خواهد شد اما اکنون عرضه این محصول تا سال ۲۰۲۱ به تأخیر افتاده است.

همچنین تأیید شده است که این یک نسخه از واچ جی تی ۲ پرو نیست و یک دستگاه کاملاً متفاوت خواهد بود. بااین‌حال و در این برهه از زمان، اطلاعات زیادی در مورد این ساعت هوشمند در دسترس نیست اما ما انتظار داریم جزئیات بیشتری را در هفته‌ها و ماه‌های آینده دریافت کنیم.

اخیراً و در کنفرانس توسعه‌دهندگان هواوی، این شرکت رسماً کیت توسعه هارمونی او اس یعنی هارمونی او اس ۲٫۰ اس دی کی  را با تمرکز بر روی دستگاه‌های اینترنت اشیا یا همان آی او تی معرفی کرد. همچنین تأیید شده است که ساعت‌های هوشمند مجهز به این سیستم‌عامل و توسعه‌دهندگان در چین قبلاً برنامه‌هایی را برای این سیستم‌عامل که ساخت خود هواوی است، شروع کرده‌اند.

با توجه به توسعه هارمونی او اس و تلاش این شرکت برای دستیابی به فناوری‌های ساخته‌شده در ایالات‌متحده، به‌احتمال‌زیاد ساعت هوشمند آینده با سیستم‌عامل هارمونی او اس عرضه خواهد شد. در این صورت، احتمال محدود شدن دستگاه به بازار چین حداقل برای دوره اولیه، بسیار زیاد است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید