به روزرسانی جدید ویندوز ۱۰، دو اپلیکیشن کلیدی آن را حذف می کند - تکفارس 
به روزرسانی جدید ویندوز ۱۰، دو اپلیکیشن کلیدی آن را حذف می کند - تکفارس 
به روزرسانی جدید ویندوز ۱۰، دو اپلیکیشن کلیدی آن را حذف می کند - تکفارس 

به روزرسانی جدید ویندوز ۱۰، دو اپلیکیشن کلیدی آن را حذف می کند

مهدی ملکی
۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - 16:12
ویندوز ۱۰ پینت سه بعدی

مایکروسافت در سال ۲۰۱۷ یک به‌روزرسانی ویژه با نام Creators Update را برای کاربران ویندوز ۱۰ عرضه کرد. این به‌روزرسانی سبب اضافه شدن برخی اپلیکیشن‌های متمرکز روی موارد سه بُعدی به فهرست اپ‌های کاربران می‌شد. این اپلیکیشن‌ها از جمله «پینت سه بعدی» کاربر را قادر می‌ساختند که به خلق اشیای سه بعدی و حتی پرینت آن‌ها بپردازند.

مایکروسافت در آن زمان بیانیه زیر را در رابطه با قصد و هدف خود منتشر کرده بود:

ما باور داریم که همه ذاتاً آفریننده هستند و این آفرینش از ویژگی‌های ضروری انسان است. بنابراین مهم نیست که شما چه کسی هستید، ویندوز ۱۰ ساخته شده است که به همه ما اختیار آفرینش را اهدا کند. برای آن که ویژگی‌های رو به عرضه در به‌روزرسانی Crators را به شما نمایش دهیم، این هفته یک رویداد ویندوز مختص شما داریم. از جمله ابداعات جدید در به‌روزرسانی پیش‌رو می‌توان به حالت سه بعدی در ویندوز ۱۰، استریم بازی پیش‌فرض، مدیریت جدید زبانه ها و قابلیت‌های دیگری موجود در مرورگر اج (Edge) و ویژگی‌های امنیتی بهبود یافته مانند داشبورد پرایوسی مایکروسافت اشاره کرد.

طی این سال‌ها مایکروسافت تلاش کرده است که اپلیکیشن ماندگار و دوست‌داشتنی پینت (Paint) را با پینت سه بعدی (Paint 3D) جایگزین کنید و اگر کسی هم از تغییر راضی نباشد، می‌تواند آن را از طریق فروشگاه آنلاین مایکروسافت بارگیری کند. با این حال سرانجام این تلاش‌ها شکست خورد و این پینت سع بعدی بود که به عنوان یک اپلیکیشن ثانویه در فروشگاه مذکور قرار گرفت.

ویندوز ۱۰

امروز مایکروسافت رسماً عرضه بیلد ۲۱۳۳۲ ویندوز ۱۰ بدون اپلیکیشن پینت سه بعدی و اپلیکیشن نمایش این‌گونه فایل‌ها را اعلام کرد. در همین راستا افزون بر حذف این اپلیکیشن‌ها از نسخه‌های جدید ویندوز ۱۰، پوشه اشیای سه بعدی موجود در حافظه دستگاه کاربران نیز پنهان می‌شود. مایکروسافت در این‌باره، توضیح زیر را ارائه داده است:

اپلیکیشن‌های ۳D Viewer و پینت سه بعدی از این پس به صورت پیش‌فرض روی نسخه‌های اصلی و آخرین پیش‌نمایش‌های ویندوز ۱۰ نصب نخواهند بود. هر دو اپلیکیشن مذکور در فروشگاه مایکروسافت در دسترس قرار دارند و حتی پس از به‌روزرسانی نیز روی دستگاه شما باقی خواهند ماند. بنابراین اگر شما به صورت عادی دستگاه خود را به‌روزرسانی کرده‌اید، این اپلیکیشن‌ها نباید از فهرست نرم‌افزارهایتان حذف شوند.

مشکل ابتدایی در مورد مواردی مانند اشیای سه بعدی هنوز به قوت خود باقی است. شما اگر به دنبال خلق اشیای سه بعدی باشید، هیچ نرم‌افزاری ساده‌ای برای این کار وجود ندارد و در نهایت باید از ابزارهای قدرتمند و حرفه‌ای بهره بگیرید که مسلماً نیاز به دانش به‌خصوصی دارند. نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا مایکروسافت واقعاً باید سیاست‌های خود را در این‌باره تغییر می‌داد؟ یا در عوض می‌توانست با بهبود این اپلیکیشن، آن را سودمندتر و البته محبوب‌تر کند؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید