میزان تقاضا برای لپتاپ های سرفیس مایکروسافت افزایش یافته است - تکفارس 
میزان تقاضا برای لپتاپ های سرفیس مایکروسافت افزایش یافته است - تکفارس 
میزان تقاضا برای لپتاپ های سرفیس مایکروسافت افزایش یافته است - تکفارس 

میزان تقاضا برای لپتاپ های سرفیس مایکروسافت افزایش یافته است

مهدی حلوائی
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - 14:57
مایکروسافت سرفیس

براساس گزارش دیجی‌تایمز (Digitimes) رشد بازار کامپیوترهای خانگی پس از حدود یک دهه در سال گذشته افزایش داشت و حالا انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱ نیز شاهد ادامه‌ی رشد این بازار و بازار لپ‌تاپ‌ (به‌ویژه لپتاپ سرفیس) باشیم.

به گفته‌ی منابع نزدیک به شرکت تایوانی پگتران (Pegatron)، میزان تقاضا برای نوت‌بوک‌های این شرکت بیشتر شده است (پگتران برای برندهای مختلف لوارم الکترونیکی تولید می‌کند) و شرکت‌های مایکروسافت و ایسوس‌تک در حال تلاش برای تولید بیشتر و پاسخ به نیاز روزافزون کاربران هستند.

جیسن چن، مدیرعامل شرکت ایسر نیز از افزایش نوت‌بوک‌های ارسالی این شرکت در سال ۲۰۲۱ خبر داده است. انتظار می‌رود که شرکت هوآوی نیز به دلیل دسترسی نداشتن به فروشگاه گوگل پلی و دیگر مشکلات ناشی از تحریم، تمرکز خود را بر روی بازار لپتاپ بگذارد.

با این وجود، کمبود پردازنده‌ و دیگر قطعات ممکن است از پیشرفت بازار کامپیوترهای خانگی جلوگیری کند و به گفته‌ی مدیرعامل شرکت ایسر یکی از دلایل این امر، عدم پشتیبانی شرکت‌ها از ویفرهای ۸ اینچی پردازنده‌ها است.

دولت بایدن وعده داده است که با همکاری با شرکای تجاری خود بر سر رفع مشکل کمبود پردازنده‌ همکاری کرده و این موضوع را با جدیت تمام پیگیری کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید