بهترین خودرو های الکتریکی ۲۰۲۱ - تکفارس 
بهترین خودرو های الکتریکی ۲۰۲۱ - تکفارس 

بهترین خودرو های الکتریکی ۲۰۲۱

آرمین مکاری
برترین‌ها، مقالات ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - 18:04
بهترین خودروهای الکتریکی ۲۰۲۱

اکنون در سال ۲۰۲۱ فناوری خودروهای الکتریکی به نقطه عطف خود رسیده است و بیش از هر زمان دیگری، شاهد تکامل این صنعت هستیم. مشکلاتی چون فقدان جایگاه‌های شارژ، مدت طولانی شارژ و قیمت بالاتر خودروهای الکتریکی نسبت به رقبای بنزینی باعث شده‌اند که رونق این خودروها کم‌تر از سایر فناوری‌های این عرصه باشد. با توجه به نوظهور بودن این خودروها، انتخاب وسیله‌ای مناسب با بودجه و شرایط زندگی شما امری مشکل به حساب می‌آید و در این مقاله سعی کرده‌ایم تا با معرفی برترین اتومبیل‌های الکتریکی موجود در بازار، به شما کمک کنیم تا شناخت مناسبی از این نوع خودروها داشته باشید.

مینی کوپر SE 2021

مینی کوپر SE 2021

مینی ممکن است که یکی از برندهای تازه‌وارد به عرضه خودروهای الکتریکی باشد اما با مدل ۲۰۲۱ مینی کوپر اس ای یک تجربه رانندگی خوب با قیمتی مناسب را ارائه می‌دهد. این خودرو با ۱۸۱ اسب بخار و یک بار شارژ، ۱۸۰ کیلومتر را طی می‌کند که مسافت نسبتاً کوتاهی به‌شمار می‌رود اما خبر خوب این است که با استفاده از یک شارژر سریع ۵۰ کیلوواتی، در حدود نیم ساعت می‌تواند ۸۰ درصد شارژ شود.

شورلت بولت ۲۰۲۱

شورلت بولت 2021

شورلت بولت ۲۰۲۱ به واسطه کیفیت ساخت، فضای مناسب و امکانات داخل کابین از بهترین گزینه‌های موجود در این لیست برای سفرهای خانوادگی است. موتور ۲۰۰ اسب‌بخاری این خودرو می‌تواند با یک بار شارژ، ۴۲۰ کیلومتر را بپیماید و با توجه به بازده بالای موتور و بدنه هاچ‌بک باکیفیت، از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. همچنین مدل ۲۰۲۲ شورلت بولت از به‌روزرسانی‌های خوبی بهره خواهد برد و اگر این گزینه را برای خرید در نظر دارید، بهتر است تا چند ماهی برای مدل جدیدتر صبر کنید.

فورد موستانگ مک ای ۲۰۲۱

فورد موستانگ مک ای 2021

فورد نیز با موستانگ مک ای پا به رقابت خودروهای الکتریکی گذاشته است و اولین قدم این شرکت یک تلاش فوق‌العاده برای تصاحب بازار بوده است. فضای داخلی مناسب، تجربه رانندگی پویا و موتور پرقدرت از مزایای این اتومبیل محسوب می‌شوند. موتور موستانگ مک ای ۲۹۰ اسب‌بخار در حالت دیفرانسیل عقب و ۳۴۶ اسب‌بخار در سیستم چهار چرخ محرک ارائه می‌دهد که عالی است. در آخر، فورد موستانگ مک ای ۲۰۲۱ یک کراس‌اور الکتریکی همه‌کاره محسوب می‌شود. همچنین مدل اسپرت‌تر این خودرو، یعنی سری GT نیز در راه است.

تسلا مدل ۳ ۲۰۲۱

تسلا مدل 3 2021

تسلا مدل ۳ یکی از محبوب‌ترین خودروهای برقی در میان خریداران است و از دلایل این محبوبیت می‌توان به تجربه رانندگی فوق‌العاده، طراحی جذاب و ساده و همچنین فضای ذخیره‌سازی بالا (دو صندوق در عقب و جلو) اشاره کرد. با یک بار شارژ، می‌توانید ۴۲۰ کیلومتر را با این اتومبیل بپیمایید که عدد کاملاً‌ مناسبی است و حتی در نسخه لانگ رنج (Long Range) به ۵۷۰ کیلومتر می‌رسد که خارق‌العاده است.

شاسی خودرو از کیفیت بالایی برخوردار است و امکانات و طراحی داخل کابین خودرو نیز جهت آسایش سرنشینان در سطح خوبی قرار دارند. از معایب خودروهای تسلا می‌توان به کمبود نمایندگی‌ها و مراکز خدمات اشاره کرد. قیمت ارزان‌ترین مدل ۳ موجود در بازار بدون در نظر گرفتن بسته‌های تکمیلی، ۳۸ هزار دلار است که می‌توان آن را در مقایسه با امکانات این خودرو کمی نامنصفانه دانست.

پورشه تایکان ۲۰۲۱

پورشه تایکان 2021

این خودرو با توجه به قیمت بالای آن، فروش سختی را تجربه کرده است اما پورشه تایکان ۲۰۲۱ می‌تواند متفاوت‌ترین تجربه ممکن را در بین اتومبیل‌های این لیست رقم بزند که علاوه‌ بر لذت و آسودگی، امکانات بالایی را به راننده تقدیم می‌کند. طبق اطلاعات رسمی، بازده شارژ این خودرو ۳۶۵ کیلومتر است و موتور آن ۴۰۰ اسبۤ‌بخار قدرت دارد. انتظار می‌رود در آینده فروش پورشه تایکان با جهش خوبی روبه‌رو شود. مدل پیشرفته‌تر این خودرو، یعنی پورشه تایکان توربو اس با موتور ۷۵۰ اسب‌بخاری خود، می‌تواند صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را تنها در ۲٫۶ ثانیه طی کند.

تسلا مدل S 2021

تسلا مدل اس 2021

از رقبای اصلی پورشه تایکان، می‌توان به تسلا مدل اس ۲۰۲۱ اشاره کرد که از کیفیت ساخت مشابه آن بهره می‌برد اما در تجربه و امکانات رانندگی، کمی از پورشه عقب‌تر است. تسلا مدل اس از لوکس‌ترین خودروهای برقی محسوب می‌شود که مدل پلید پلاس (Plaid Plus) آن با بیش از ۱۱۰۰ اسب‌بخار قدرت، در کم‌تر از ۲ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و بازده شارژ آن تا ۸۴۰ کیلومتر است که آن را به پادشاه وسایل نقلیه الکتریکی تبدیل می‌کند.

هیوندای کنا الکتریک ۲۰۲۱

هیوندای کنا الکتریکی 2021

بسیاری از افرادی که برای اولین بار قصد خرید یک خودروی الکتریکی را دارند، به دنبال قیمت مناسب هستند و با وجود این‌که قیمت خودروهای برقی بالاتر از نمونه‌های بنزینی است، اما گزینه‌های خوبی با قیمت کمتر از ۵۰ هزار دلار وجود دارند. در بین موارد ارزان‌تر، هیوندای کنا ۲۰۲۱ می‌تواند بهترین انتخاب باشد. برد باتری این خودرو ۴۱۵ کیلومتر است که کاملاً مناسب به ‌نظر می‌رسد و پیشرانه آن قادر به تولید ۲۰۱ اسب‌بخار قدرت است. کابین این SUV مقرون‌به‌صرفه فضای خوبی را برای سرنشینان و حمل بار فراهم کرده است و تجهیزات و امکانات آن نیز در سطح خوبی قرار دارند تا سفر راحتی را تجربه کنید.

آئودی ای-ترون ۲۰۲۱

آئودی ای-ترون 2021

آئودی ای-ترون یکی از آن خودروهایی است که همانند پورشه تایکان بر روی کاغذ زیاد جالب به نظر نمی‌رسد اما هنگام رانندگی با آن متوجه تفاوت این خودرو و دلیل قیمت بالای آن خواهید شد. همان‌طور که از یک SUV آلمانی لوکس انتظار می‌رود، فضای دوست‌داشتنی و ساکت داخل کابین قابل تحسین است. با وجود این‌که بازده شارژ موتور ۳۵۵ اسب‌بخاری آن متوسط است، اما قابلیت‌های کاربردی این خودرو، آسودگی را برای راننده به ارمغان می‌آورد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.