مجوز بازگشایی دیزنی‌لند از ۱ آپریل در کالیفرنیا صادر شد - تکفارس 
مجوز بازگشایی دیزنی‌لند از ۱ آپریل در کالیفرنیا صادر شد - تکفارس 

مجوز بازگشایی دیزنی‌لند از ۱ آپریل در کالیفرنیا صادر شد

مهدی حلوائی
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - 16:57
دیزنی‌لند

دپارتمان بهداشت و سلامت عمومی کالیفرنیا در روز جمعه اعلام کرد که تم پارک دیزنی‌لند، تم پارک‌های استودیوی یونیورسال و استادیوم‌های ورزشی می‌توانند از ۱ آپریل (۱۲ فروردین) دوباره شروع به فعالیت کنند. کاهش ظرفیت، استفاده از ماسک و رعایت دیگر نکات بهداشتی برای بازگشایی این مکان‌ها ضروری اعلام شده است.

تعداد افراد مجاز به حضور در این اماکن به میزان شیوع کرونا در کشورهای مرتبط با هر فرد بستگی دارد. براساس رنگ‌بندی مناطق در کالیفرنیا، ظرفیت ورودی پارک‌های تفریحی که در منطقه‌ی قرمز کرونا قرار دارند، تنها ۱۵ درصد خواهد بود. ظرفیت ورودی مناطق نارنجی و زرد به ترتیب ۲۵ و ۳۵ درصد خواهد بود. دیزنی‌لند در اورنج کانتی قرار دارد و این بخش در منطقه‌ی بنفش کرونا قرار دارد ( رنگ بنفش نشان‌دهنده‌ی پرخطر بودن آن منطقه است). بااین حال، انتظار می‌رود که این بخش به زودی وارد منطقه‌ی قرمز شود.

دکتر مارک گالی، معاون آژانس خدمات بهداشتی کالیفرنیا در این مورد اعلام کرد:

با توجه به کم‌شدن آمار مبتلایان و بستری‌شده‌ها، عرضه‌ی واکسن‌ها و تلاش برای واکسینه کردن گروه‌های پرخطر، احتمالاً بتوان فعالیت‌های مختلف را دوباره راه‌اندازی کرد؛ به‌خصوص فعالیت‌هایی که در فضای باز انجام شده و قابلیت استفاده از ماسک در آن وجود داشته باشد.

دیزنی‌لند در تاریخ ۴ مارچ ۲۰۲۰ (۲۴ اسفند ۱۳۹۸) به دلیل شیوع ویروس کرونا در آمریکا، تعطیل شد. دیزنی مجبور شد تا بسیاری از کارکنان تم پارک خود را اخراج کند و به همین دلیل، ضرر مالی بزرگی به این شرکت وارد شد. براساس گزارش دیزنی، درآمد این شرکت از پارک‎‌های تفریحی با کاهشی ۵۳ درصدی به ۳٫۶ میلیارد دلار رسیده است. درجلسه‌ای بین سرمایه‌گذاران این شرکت اعلام شد که ضرر حاصل از شیوع ویروس کرونا، ۲٫۶ میلیارد دلار بوده است.

دیزنی ورلد نیز در ماه مارچ (اسفند) در ایالت فلوریدا تعطیل شده بود و در ماه جولای (تیر) با رعایت نکات بهداشتی، بازگشایی شد. ایالت کالیفرنیا برای بازگشایی این اماکن، احتیاط بیشتری کرده و به همین دلیل شرکت دیزنی از مسئولین این ایالت درخواست کرده بود تا مجوز بازگشایی پارک‌های این شرکت و دیگر اماکن را صادر کنند.

کن پاتروک، رییس دیزنی‌لند در توییتر اعلام کرد که با این بازگشایی، بسیاری از افراد دوباره مشغول به کار شده و همچنین به مکان‌های مشابه کمک بسیاری خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.