استخراج کنندگان رمزارز، به نت بوک‌های گیمینگ نیاز دارند - تکفارس 
استخراج کنندگان رمزارز، به نت بوک‌های گیمینگ نیاز دارند - تکفارس 

استخراج کنندگان رمزارز، به نت بوک‌های گیمینگ نیاز دارند

مهدی حلوائی
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - 19:02
استخراج رمزارز

براساس گزارش‌های مختلف، استخراج کنندگان رمزارز در چین، تایوان و کره‌ جنوبی از سازندگان درخواست کرده‌اند که به تولید لپتاپ‌های سفارشی و مجهز به پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 30 انویدیا بپردازند.

شرکت انویدیا به سختی در حال تلاش است تا با ساخت پردازنده‌های گرافیکی جدید خود بتواند پاسخ‌گوی نیاز گیمرها و البته استخراج کنندگان رمزارزها باشد. همچنین با وجود دراختیار داشتن پردازنده‌های گرافیکی مناسب برای استخراج رمزارزها، شرکت انویدیا اعلام کرده بود که در حال ساخت پردازنده‌های جدیدی است که از آن‌ها به‌طور اختصاصی برای استخراج رمزارزها استفاده خواهد شد.

با این وجود، تقاضا برای ساخت لپتاپ‌های سفارشی مخصوص استخراج رمزارز، به شدت بالا رفته است. هرچند که استفاده از لپتاپ‌های گیمینگ برای استخراج رمزارز اتفاق تازه‌ای نیست، اما به گزارش دیجی‌تایمز (DigiTimes) میزان استفاده از چنین دستگاه‌هایی نسبت به گذشته، بسیار بیشتر شده است.

براساس این گزارش، در ابتدا قرار بود تا نت‌بوک‌های گیمینگ به‌ تدریج و در تعداد محدود به بازار عرضه شوند. اما با توجه به تقاضای بالای استخراج‌کنندگان، شرکت‌ها مجبور شده‌اند تا تعداد بیشتری از این محصولات را تولید کنند.

استخراج‌کنندگان رمزارز، از این لپتاپ‌ها برای اجرای بازی استفاده نمی‌کنند و به همین دلیل از شرکت‌ها درخواست کرده‌اند تا لپتاپ‌هایی با پردازنده‌های سری RTX 30 انویدیا و قطعات ارزان‌تر تولید کنند.

در حالی که شرکت انویدیا با ساخت پردازنده‌های مخصوص استخراج رمزارز (CMP) توانسته تا حدودی پاسخگوی نیاز این افراد باشد اما احتمال دارد که شرکت‌های دیگر نیز با ساخت لپتاپ‌های سفارشی، وارد بازار رمزارزها شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.