گران ترین خودرو های ۲۰۲۱ - تکفارس 
گران ترین خودرو های ۲۰۲۱ - تکفارس 

گران ترین خودرو های ۲۰۲۱

آرمین مکاری
برترین‌ها، مقالات ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - 18:00
گران ترین خودروهای ۲۰۲۱

خودرو های گران چیزی فراتر از برچسب‌های قیمتی هستند. آن‌ها اختراعات و میراث سازندگان خود و قطعه کوچکی از تاریخ می‌باشند که می‌توانند منابعی الهام‌بخش برای آیندگان صنعت خودروسازی شوند. در این مقاله به خودروهای سوپر اسپرت و لوکسی چون گرا‌ن‌ترین پاگانی ۲۰۲۱ و خودروی کلاسیکی مانند فراری GTO 250 که رکورددار قیمت در تاریخ است پرداخته‌ایم.

بوگاتی، فراری و همتایان آن‌ها همیشه در عوض این که به تولید ماشین‌هایی باکیفیت بپردازند، به طراحی و عرضه محصولاتی پرداخته‌اند که معمولاً یک هنر ناب و البته گران‌قیمت شناخته می‌شوند.

از طرفی خودروسازانی همانند رولز رویس و بی ام و نیز از قاعده عقب نمانده‌اند و پیوسته در تلاش هستند که تا مشتریان خود را حیرت‌زده کنند. در لیست پیش رو ما به خودروهایی می‌پردازیم که با برچسب قیمت‌های پایینی همانند ۲۰۰ هزار دلار (بله، در لیست ما این قیمت چندان زیاد نیست!) باز هم آرزوی بسیار بزرگی هستند و به تدریج خودروهایی را معرفی خواهیم کرد که ده‌ها میلیون دلار قیمت دارند.

مازراتی MC 20

قیمت: ۲۰۰ هزار دلار

مازراتی MC 20

مدل ۲۰۲۱ مازراتی MC 20 موتور وسط دارای ۶۳۰ اسب بخار قدرت و موتور V6 توربو دوگانه است و در آینده می‌توان انتظار مدل تمام الکتریکی از این کوپه دو نفره داشت. نمونه اولیه این خودرو برای اولین بار در سال گذشته و در ایتالیا نشان داده شد تا هیجان خریداران در سال ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود برسد. مازراتی برای این خودرو با یکی از خبره‌ترین شرکت‌های مهندسی اتومبیل‌رانی همکاری کرده است تا با استفاده از فیبرکربن برای بدنه و آلومینیوم برای کف، مازراتی MC 20 علاوه بر استحکام بالا، وزن کمی نیز داشته باشد. حداکثر سرعت این خودرو به بیش از ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن کم‌تر از ۳ ثانیه است. همچنین MC مخفف کلمه Maserati Corse است که می‌تواند نویدبخش بازگشت مازراتی به مسابقات اتومبیل‌رانی باشد.

بنتلی فلایینگ اسپور اسپید

قیمت: ۲۱۵ هزار دلار

بنتلی فلایینگ اسپور اسپید

با جلوپنجره‌ای مشبک بزرگ و چراغ‌های گردی که امضای بنتلی هستند، بنتلی فلایینگ اسپور اسپید کاملاً از سایر خودروها متمایز است. این ابرخودرو شاخصه راحتی و سبکی را به صنعت خودروهای گران‌قیمت وارد کرده است. برخلاف سایر خودروهای متمرکز بر قدرت و سرعت، داخل کابین لوکس این اتومبیل با چرم مجلل، چوب‌های صیقل داده‌شده و فلزهای براق و گران تزئین شده است، اما به هرحال این خودرو چیزی فراتر از ظاهر گران‌قیمت دارد. موتور ۵۰۰ اسب‌بخاری این خودرو سرعت تحسین‌برانگیزی به آن بخشیده است اما مصرف سوخت بنتلی فلایینگ اسپور اسپید توجیه اقتصادی ندارد و میزان مصرف سوخت آن در رده وانت‌های بزرگ قرار دارد. ادعا می‌شود که حداکثر سرعت آن ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت است و در عرض ۳٫۷ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را می‌پیماید.

استون مارتین لاگوندا EV

قیمت: ۲۵۰ هزار دلار

استون مارتین لاگوندا EV

بنتلی و رولز-رویس پیش از این بازار سدان‌های درجه یک را از آن خود کرده‌اند و استون مارتین با مدل ۲۰۲۱ لاگوندا EV امیدوار است که این انحصار را از بین ببرد. با وجود موتور استون رپید-E، این خودرو در دسته وسایل‌نقلیه الکتریکی گران‌قیمت قرار می‌گیرد که سعی در ارائه امکاناتی همانند تسلا دارد. مدل لاگوندا نامی است که شرکت استون مارتین در دهه‌های ۳۰ و ۸۰ میلادی در اتومبیل‌های خود به کار می‌برده است و می‌توان گفت که اکنون درحال به رخ کشیدن قدمت و اصالت برند خود است. با معرفی رولز-رویس و بنتلی جدید، رقابت بین این سه خودرو در سال جاری دیدنی خواهد بود.

رولز-رویس گوست

قیمت: ۳۱۵ هزار دلار

رولز-رویس گوست

گرچه مدل گوست شرکت بریتانیایی رولز-رویس در مقایسه با خودروهای لوکس، در سطح متوسطی قرار دارد اما این خودرو هنوز از راحتی و قدرت بالایی برخوردار است و فضای داخلی زیادی را  در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. موتور ۶٫۳ لیتری با ۵۶۳ اسب‌بخار، قدرت این خودرو را تامین می‌کند که صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در ۴٫۶ ثانیه طی می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو در زمان بهره‌گیری از موتور الکتریکی، ۲۴۹ کیلومتر بر ساعت است.

فراری SF90 استرادل

قیمت: ۶۲۵ هزار دلار

فراری SF90 استرادل

فراری SF90 استرادل تنها سرعت را  فریاد می‌زند و طراحی آن در عین سادگی، بسیار زیباست. فضای داخلی این خودرو برخلاف انتظارات بسیار راحت است اما در نظر داشته باشید که سرعت و لوکس بودن باهم مطابقت ندارند. این فراری نشان‌دهنده راه این خودروساز ایتالیایی در آینده است که اسپرت بودن و سرعت اتومبیل‌های خود را در اولویت قرار می‌دهد. SF90 استرادل با قدرت فوق‌العاده ۹۸۶ اسب‌بخار و حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت و صفر تا صد ۲٫۵ ثانیه‌ای، تعریفی جدید از ابرخودروهای هیبریدی ارائه داده است.

استون مارتین والهالا

قیمت: ۱٫۳ میلیون دلار

استون مارتین والهالا

استون مارتین با الهام‌گیری از افسانه‌های نروژی، نام این مدل را والهالا گذاشته که تنها ۵۰۰ عدد از آن ساخته شده و نتیجه همکاری این شرکت و تیم ردبول ریسینگ (Red Bull Racing) است. گفته می‌شود پیشرانه ۳ لیتری V6 مجهز به توربوشارژ این خودرو از استون مارتین والکری (Valkyrie) عملکرد پایین‌تری دارد اما در عوض، این ابرخودروی هیبریدی به لطف ساختار و بدنه کارآمدتر خود از پایداری و هندلینگ بهتری برخوردار است. همچنین امکانات داخلی زیادی جهت سهولت رانندگی وجود دارد که می‌تواند سفرهای طولانی مدت را آسان‌تر سازد.

مرسدس AMG وان

قیمت: ۲٫۷ میلیون دلار

مرسدس AMG وان

اگرچه تولید این اتومبیل به تاخیر افتاده است اما طبق صحبت مهندسان AMG، به‌زودی عرضه خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که مرسدس AMG وان از پیشرانه هیبریدی ۱۰۰۰ اسب‌بخاری مشتق از فرمول یک بهره خواهد برد که صدای بسیارکمی تولید می‌کند. از زمانی که اولین دوره افتتاحیه فرمول یک در سال ۱۹۵۰ برگزار شد، مردم در جستجوی راهی برای آوردن این فناوری به خیابان‌ها بودند. هم‌اکنون با AMG وان، توانایی تحقق آن را با یک خودروی ترکیبی دارند. طبق اطلاعات وب‌سایت مرسدس، شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۶ ثانیه است و یک موتور ۱٫۶ لیتری هیبریدی V6 و چهار موتور الکتریکی، حداکثر سرعت این اتومبیل را به بیش از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

کوئنیگزگ جسکو

قیمت: ۳ میلیون دلار

کوئنیگزگ جسکو

کوئنیگزگ جسکو یکی از سریع‌ترین ابرخودروهای جهان، جانشین شایسته‌ای برای کوئنیگزگ آگرا RS است. به‌روزرسانی موتور، بدنه سبک‌تر و تعداد بالای امکانات رانندگی،‌ آسودگی را در کنار سرعت بالا فراهم ساخته است. موتور قدرتمند V8 این خودرو ۱۲۸۰ اسب بخار به همراه سیستم انتقال قدرت ۹ سرعته، سرعت این خودرو را تا ۵۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند و مشتاقیم تا شتاب نفس‌گیر این خودرو را مشاهده کنیم. همچنین این خودرو در سرعت‌های بالا نیز کنترل‌پذیری خوبی از خود نشان داده است.

گوردون موری T.50

قیمت: ۳٫۰۸ میلیون دلار

گوردون موری T.50

مهندس فرمول یک مک لارن، آقای گوردون موری به مدت ۵۰ سال به عنوان یک خودروساز استثنایی مشغول به‌کار بود و اکنون به افتخار وی شرکت خودروسازی گوردون موری درحال ساخت صد خودروی جاده‌ای است. اکنون T.50 با موتور V12 کوچک، قدرتمند و تنفس طبیعی خود برای کمک به رشد این برند عرضه خواهد شد. این خودرو جعبه دنده ۶ سرعته دستی و یک آرایش صندلی سه‌گانه خواهد داشت که تا سرعت ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما آمار رسمی برای شتاب صفر تا صد آن در دسترس نیست.

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰+

قیمت: ۵٫۷۴ میلیون دلار

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300+

ده‌ها سال مهارت فنی مهندسان بوگاتی، همراه با سرعت، قدرت و زیبایی این خودرو باعث شده‌اند تا قیمت بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس نزدیک به دو برابر گوردون موری T.50 و جسکو باشد و تنها ۳۰ عدد از آن به فروش برسد. این ابرخودروی سوپر اسپرت از یک موتور W16 هشت لیتری با توربوشارژر چهارگانه و قدرت ۱۵۷۷ اسب‌بخاری استفاده می‌کند تا صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را تنها در ۲٫۶ ثانیه بپیماید. این خودرو سال‌ها پیش توانست برای اولین بار عدد سرعت طلایی، یعنی ۴۸۳ کیلومتر در ساعت (۳۰۰ مایل بر ساعت) را رد کند و اکنون حداکثر سرعت آن کمی بیش‌تر از این عدد است.

بوگاتی دیوو

قیمت: ۶ میلیون دلار

بوگاتی دیوو

با موفقیت بوگاتی شیرون، این شرکت بسیاری از مشخصات آن را در مدل دیوو نیز به کار برده است اما دیوو از ظاهر عجیب و منحصربه‌فردتری بهره می‌برد و از این مدل ۴۰ عدد ساخته و فروخته می‌شود. به‌روزرسانی‌های این مدل شامل سیستم تعلیق بهتر، بدنه سبک‌تر برای سرعت بیش‌تر و باله پشتی جدید است. در داخل این اتومبیل همانند شیرون از یک موتور W16 هشت لیتری با توربوشارژر چهارگانه استفاده شده است. در نتیجه بوگاتی دیوو ۱۵۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد و شتاب صفر تا صد آن کمی بیش‌تر از ۲٫۴ ثانیه است و به حداکثر سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. بوگاتی برای کم کردن وزن این خودرو، یک سری از موارد رفاهی داخل کابین را حذف کرده است و به حداقل رسانده است. اما طراحی داخل کابین به زیبایی هرچه تمام‌تر انجام شده و رنگ‌های آبی و مشکی ظاهر بیرونی را در داخل آن نیز می‌توانید ببینید و جنس فرمان از جیر مصنوعی نرم است.

بوگاتی چنتودیچی

قیمت: ۹ میلیون دلار

بوگاتی چنتودیچی

بوگاتی چنتودیچی از دو مورد دیگر نیز انحصاری‌تر است و تنها ۱۰ عدد از آن در سراسر جهان وجود دارد. بدنه منحصربه‌فرد و امکانات رفاهی در این مدل نیز دیده می‌شود و این شرکت با استفاده از موتور W 16 مجهز به توربوشارژر چهارگانه، قدرت آن را به ۱۵۷۷ اسب‌بخار رسانده است. چنتودیچی سریع‌ترین بوگاتی نیست اما شتاب صفر تا صد آن تنها ۲٫۴ ثانیه است که آن را در بین سایر مدل‌های بوگاتی بی‌همتا ساخته است. همچنین حداکثر سرعت این خودرو ۳۷۹ کیلومتر بر ساعت است که اختلاف کمی با بوگاتی دیوو دارد.

پاگانی زوندا HP بارچتا

قیمت: ۱۷٫۶ میلیون دلار

پاگانی زوندا HP بارچتا

تنها سه عدد زوندا HP بارچتا توسط پاگانی ساخته شده است که آن را قایقی کوچک و لوکس تشبیه می‌کنند. بدنه فوق سبک این خودرو از الیاف کربن تشکیل شده و شیشه جلویی آن تنها ۵۰ سانتی‌متر است و سقف ندارد. این خودرو در ۳٫۴ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند و حداکثر سرعت آن نیز ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت است.

بوگاتی لا واچو نوار

قیمت: ۱۸٫۷ میلیون دلار

بوگاتی لا واچو نوار

بوگاتی با اعتبار، کیفیت و قیمت بالای خودروهای خود توانسته است ۴ خودروی این لیست را از آن خود کند. بدنه این خودروی فرانسوی دارای پوشته فیبرکربنی است که توسط دست شکل گرفته و از یک موتور W 16 با ۱۵۰۰ اسب‌بخار بهره می‌برد که قادر است سرعت این خودرو را در مدت ۲٫۴ ثانیه از سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت بوگاتی لا واچو نوار ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت است و این خودرو در هنگام عرضه در سال ۲۰۱۹، گران‌ترین خودروی مدرن جهان نام گرفت و تابه‌حال هیچ اتومبیل لوکسی قیمتی بالاتر از ۱۸٫۷ میلیون دلار به ثبت نرسانده است.

فراری ۲۵۰ GTO مدل ۱۹۶۳

قیمت: ۷۰ میلیون دلار

فراری ۲۵۰ GTO مدل ۱۹۶۳ - گران ترین خودروی جهان

برای یافتن گران‌ترین خودروی تاریخ، باید کمی در تاریخ به عقب بازگردیم. در سال ۱۹۶۴، فراری ۲۵۰ GTO برنده مسابقات اتومبیل‌رانی تور دو فرانس  (Tour de France) شد و این نهمین سال پیاپی بود که فراری در این مسابقه برنده می‌شد. فقط ۳۶ دستگاه از این  مدل بین سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۳ ساخته شده است و فراری خاصی که گران‌ترین خودرو در جهان است، با قیمت باورنکردنی ۷۰ میلیون دلار ارزش‌گذاری شد و به‌نظر می‌رسد به این زودی‌ها قرار نیست جایگاه خود به عنوان گران‌ترین خودروی تاریخ را از دست بدهد. حداکثر سرعت این خودرو ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت است و در ۶٫۱ ثانیه صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را می‌پیماید که در مقایسه با سایر خودروهای این لیست چندان جالب نیست، اما این خودرو زمانی سریع‌ترین خودروی موجود بوده است و برخی این فراری را پیکاسوی دنیای خودروها می‌نامند. صاحبان فعلی این خودرو شامل رالف لورن طراح مد آمریکایی، نیک میسون درامر گروه پینک فلوید و جان شرلی رئیس سابق و مدیر عامل شرکت مایکروسافت هستند.

برچسب‌ها: ،

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.