چراغ‌های جدید آئودی برای نمایش علائم ایمنی معرفی شدند - تکفارس 
چراغ‌های جدید آئودی برای نمایش علائم ایمنی معرفی شدند - تکفارس 
چراغ‌های جدید آئودی برای نمایش علائم ایمنی معرفی شدند - تکفارس 

چراغ‌های جدید آئودی برای نمایش علائم ایمنی معرفی شدند

فرهاد یزداندوست
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - 09:59
چراغ‌های جدید LED آئودی علائم هشداردهی و سفارشی‌سازی

چراغ‌های جدید LED آئودی علائم هشداردهی و سفارشی‌سازی را به ارمغان می‌آورند. این چراغ‌های LED با فناوری پیشرفته‌ای مجهز شده‌اند که امکان نمایش نمادها و پیام‌های هشداردهی را فراهم می‌کند و برای رانندگان ایمنی بیشتری را فراهم می‌کند. این نشانه‌های هشداردهی می‌توانند راننده را از خطرات احتمالی، مانند عبور پیاده‌رو یا موانع روی جاده، با خبر سازند.

آئودی

گزینه‌های سفارشی‌سازی را ارائه می‌دهند و به رانندگان اجازه می‌دهند ظاهر خودروی خود را شخصی‌سازی کنند. آنها می‌توانند الگوها و رنگ‌های مختلفی را انتخاب کنند تا به ترجیحات خود بپوشانند و ظاهر منحصربه‌فرد و متمایزی برای خودروهای آئودی خود ایجاد کنند.

چراغ‌های عقب این خودرو، که شامل ۳۶۰ عنصر جداگانه در شش OLED است، اولین بار در جهان دارای تابش فعال دینامیکی (Dynamic Active Light) هستند، که تغییرات گرافیکی نوری درون هر یک از OLEDها در بخش پایینی چراغ‌ها را بدون تأثیر بر روشنایی کلی اعمال می‌کند.

قابلیت انجام این کار، کلیدی است برای رسیدن به استانداردهای بین‌المللی ایمنی راه‌ها. همچنین، آنها امکانات اضافی مرتبط با “Car-to-X” را با عنوان “نور ارتباطی” (Communication Light) به همراه دارند، که یک نماد هشدار مثلثی قرمز را به همراه چراغ‌های خطر به کار می‌گیرد تا سایر رانندگان را از موانع اطراف خبر دار کند، موانعی که توسط خودرو یا سیستم نظارت جاده ایجاد شده‌اند.

علاوه بر این، آئودی نور ارتباطی جدید خود را برنامه‌ریزی کرده است تا هنگامی که دستیار پارکینگ هوشمند Q6 E-tron فعال شده و عملیات پارکینگ معکوس خودکار را انجام می‌دهد، حرف A را نمایش دهد.

آئودی اعلام می‌کند که این اولین مرحله از یک سیستم پیشرفته‌تر است که شامل سایر نمادها خواهد شد. مدیر پروژه نورپردازی آئودی، ورنر توماس، می‌گوید: “ما مذاکراتی را با مقامات نظارتی برای ارائه نمادهای بیشتر، از جمله نمادهای دینامیکی که برای افزودن تأثیرات اضافی با نورهای چشمک‌زن انجام می‌شود، آغاز کرده‌ایم.”

منبع: Autocar

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید