هکرها روش های جدیدی برای هک خودروها پیدا کرده اند - تکفارس 
هکرها روش های جدیدی برای هک خودروها پیدا کرده اند - تکفارس 

هکرها روش های جدیدی برای هک خودروها پیدا کرده اند

افشین نوری
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - 11:19
هکرها روش های جدیدی برای هک خودروها پیدا کرده اند - تکفارس 

این روزها کنترل خودروها با استفاده از اپلیکیشن‌ها، کار را برای رانندگان بسیار راحت کرده است و آنها می توانند شانس دزدیده شدن خودروهای خود را توسط سارقان به میزان قابل توجهی کاهش دادند.

اپلیکیشن‌های خودرو همچنین به رانندگان اجازه استارت زدن، باز کردن درب خودرو و پیدا کردن محل خودرو از طریق گوشی هوشمند را می‌دهند، اما باید توجه داشت که هکرها همیشه در حال توسعه روش‌های خود هستند و اپلیکیشن‌های خودرو نیز از تهدیدات آن‌ها در امان نیستند.

طبق یک گزارش جدید هکرها توانسته‌اند راه‌هایی برای نفوذ به اپلیکیشن‌های خودرو خودروسازانی مثل Acura, Honda, Infiniti, Nissan  BMW, Hyundai, Jaguar, Land Rover, Lexus, Subaru و Toyota پیدا کنند. ظاهرا هکرها توانسته‌اند به شماره وریفای این خودروها که تحت عنوان VIN شناخته می‌شود دست یابند و از این طریق به اطلاعات رانندگان دسترسی یابند. 

این اطلاعات شامل نام راننده، شماره تلفن، آدرس منزل و مشخصات خودرو او می‌شوند. هکرها با استفاده‌های از یک کد پایتون به‌راحتی توانسته‌اند کد VIN را هک کنند و از این طریق اطلاعات مهمی درباره به دست آوردند که موضوع می‌تواند از نظر امنیتی بسیار خطرناک باشد. 

البته بسیاری از شرکت‌های خودروساز در تلاش هستند تا امکان دسترسی هکرها به کدهای مذکور را سخت‌تر کنند که این متر نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه امنیت انلاین خودروها خواهد داشت. به هر حال، با پیشرفت سخت‌افزاری خودروها انتظار می‌رود که در بخش نرم‌افزار نیز ما شاهد پیشرفت‌هایی باشیم. 

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید