اعمال محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت برای خودروها در شهر پاریس - تکفارس 
اعمال محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت برای خودروها در شهر پاریس - تکفارس 

اعمال محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت برای خودروها در شهر پاریس

افشین نوری
۹ شهریور ۱۴۰۰ - 12:15
خودرو

اگر در شهر پاریس کسی به‌دنبال محلی برای رانندگی با سرعت بالا باشد، احتمالاً جای مناسبی برای این کار پیدا نخواهد کرد. دلیل آن هم این است که شهردار این شهر از تاریخ ۳۰ آگوست یعنی از دیروز محدودیت سرعت را در اکثر مناطق و خیابان‌های پایتخت این کشور به ۳۰ کیلومتر در ساعت کاهش داده است.

هدف از اعمال این قانون، افزایش ایمنی، کاهش تصادفات رانندگی و همچنین کاهش آلودگی صوتی در شهر پاریس عنوان شده است. این قانون همچنین بخشی از برنامه آنی هیدالگو (Anne Hidalgo) شهردار پاریس است که وعده داده بود میزان فضاهای اشغال‌شده توسط خودروها را کاهش خواهد داد. خبرگزاری RFT گزارش داده است که پیش از تصویب این قانون، حدود ۶۰ درصد از خیابان‌های پاریس دارای محدودیت سرعت مذکور بوده‌اند و سایر بلوارها نیز تبدیل به مسیرهای تک‌لاینی یا مختص عابران پیاده شده‌اند.

مطالب مرتبط:

طبق این گزارش، موتورسوارها نیز باید این محدودیت سرعت را رعایت کنند، در غیر این‌صورت با جریمه و ثبت تخلف روبه‌رو خواهند شد. البته یک استثنا نیز برای محدودیت سرعت مذکور تعیین شده که مربوط به مسیر پریفریک (Peripherique) در اطراف شهر پاریس می‌شود و دارای محدودیت سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. ضمناً‌ خیابان‌های اصلی دیگری هم وجود دارند که محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت را شامل نخواهند شد که از آن جمله می‌توان به خیابان معروف شانزه لیزه اشاره کرد.

دیوید بلیارد (David Belliard)، معاون شهردار پاریس در مصاحبه با وب‌سایت فرانس‌اینفو گفته است که این قانون بخشی از سیاست‌های شهرداری این شهر برای افزایش فضاهای عمومی است. او گفته است که قانون جدید همچنین به جریان روان خودروهای عمومی کمک خواهد کرد و باعث کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی خواهد شد. قانون جدید شهر پاریس در حالی اعمال می‌شود که در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ شهر فرانسه آن را اجرا می‌کنند. انتظار می‌رود، لیون، سومین شهر بزرگ فرانسه نیز در سال آینده چنین قانونی را تصویب کند.

سایر کشورهای اروپایی از جمله هلند و اسپانیا نیز چنین سیاست‌هایی را در بسیاری از شهرهای خود اعمال کرده‌اند. در شهر لندن محدودیت سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت در حال اجرا شدن است که طبق نتایج یک بررسی، ظاهراً بازخوردهای خوبی در بین مردم در پی داشته است.

بنابراین اگر شما در آینده نزدیک قصد سفر به یکی از کشورهای اروپایی را دارید، حتماً قبل از سفر از قوانین مرتبط با محدودیت سرعت خودروها در این کشورها مطلع شوید تا از اعمال جریمه‌های سنگین جلوگیری کنید.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید