استفاده رایگان از لست پس در ۱۶ اسفند محدود می شود - تکفارس 
استفاده رایگان از لست پس در ۱۶ اسفند محدود می شود - تکفارس 
استفاده رایگان از لست پس در ۱۶ اسفند محدود می شود - تکفارس 

استفاده رایگان از لست پس در ۱۶ اسفند محدود می شود

مهدی ملکی
۲ اسفند ۱۳۹۹ - 21:30
لست پس

اپلیکیشن محبوب لست پس (Last Pass) از تاریخ ۲۶ اسفندماه سال جاری (۱۶ مارس ۲۰۲۱ میلادی) به کاربران رایگان تنها اجازه استفاده از خدماتش را روی یک پلتفرم یعنی یا رایانه شخصی و یا موبایل را خواهد داد. اگر شما نیز جزو کاربران رایگان هستید، احتمالاً به تازگی ایمیل مربوط به این موضوع را دریافت کرده‌اید. در این ایمیل به ایجاد تغییرات مذکور و زمان اجرایی شدن آن‌ها اشاره شده است.

شرکت توسعه دهنده این سرویس به تازگی در وب‌سایت رسمی خود با انتشار یک بیانیه، ابعاد بیشتری از این قضیه را پوشش داده است:

برای مثال سارا یکی از کاربران رایگان لست پس است که از رایانه شخصی به عنوان دستگاه فعال خود استفاده می‌کند. چنین افرادی می‌توانند از لپ تاپ و رایانه رومیزی خود و حتی لپ تاپ پدرشان (در حقیقت رایانه هر شخصی!) بر خدمات لست پس استفاده کنند. اما آن‌ها نمی‌توانند روی گوشی هوشمند، تبلت یا ساعت هوشمندشان از این خدمات استفاده کنند؛ مگر این که اشتراک پرمیوم یا خانوادگی این سرویس را برای دسترسی به خدمات لست پس روی دستگاه‌هایی نامحدود را تهیه کنند.

از سوی دیگر استیو نیز از کاربران رایگان لست است که که از پلتفرم گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کند. چنین کاربرانی می‌توانند از لست پس روی آیفون شخصی، اندرویدهای مرتبط به کارشان، تبلت‌ها و یا ساعت‌های هوشمند استفاده کنند اما آن‌ها قادر به استفاده از خدمات مذکور روی رایانه‌های رومیزی یا لپ تاپ نیستند. مگر این که اشتراک پرمیوم یا خانوادگی این سرویس را برای دسترسی به خدمات لست پس روی دستگاه‌هایی نامحدود را تهیه کنند.

به هر حال قابل تقدیر است که لست پس به صورت کامل کاربران دو دسته مختلف را با مثال توضیح داده است. اگر شما تصمیم به استفاده از خدمات آن روی رایانه‌ها دارید، از هر رایانه رومیزی یا لپ تاپی می‌توانید به گذرواژه‌های خود دسترسی داشته باشید. این روند از سوی دیگر برای کاربران دستگاه‌های موبایل نیز صدق می‌کند. به محض ورود به یک موبایل از جمله آیفون، اندروید،‌ تبلت یا حتی ساعت‌های هوشمند، شما می‌توانید گذرواژه‌های خود را مشاهده و استفاده کنید.

لست پس

اساساً نحوه استفاده کاربران این دو دسته پس از تاریخ مذکور یعنی ۲۶ اسفندماه محدود خواهد شد. با توجه به این که قابلیت کراس پلتفرم یکی از اصلی‌ترین نکات قوت چنین خدماتی است، محدودیت یاد شده چندان خوشایند نیست. البته مقاصد پشت این تصمیم کاملاً مشخص است. طبق اعلام شرکت سازنده این سرویس،‌ کاربران یک روز پس از تاریخ مذکور با تهیه اشتراک، افزون بر بازگشت این قابلیت، می‌توانند از پشتیبانی شخصی نیز بهره‌مند بشوند.

هزینه اشتراک ماهانه لست پس در حال حاضر ۳ دلار برای گزینه پرمیوم و ۴ دلار برای گزینه خانوادگی است. با این حال اگر شما با وجود نیاز به یک اپلیکیشن مدیریت گذرواژه‌ها نمی‌خواهید چنین مبلغی را پرداخت کنید، می‌توانید به رایگان از سرویس‌های مشابه بهره ببرید؛ البته تا زمانی که شما را وادار به تهیه اشتراک ویژه نکنند!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید