بلک بری با عرضه یک گوشی ۵G به بازار گوشی های هوشمند باز می گردد - تکفارس 
بلک بری با عرضه یک گوشی ۵G به بازار گوشی های هوشمند باز می گردد - تکفارس 
بلک بری با عرضه یک گوشی ۵G به بازار گوشی های هوشمند باز می گردد - تکفارس 

بلک بری با عرضه یک گوشی ۵G به بازار گوشی های هوشمند باز می گردد

خشایار جهانی
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - 08:31
Blackberry

شاید عجیب به نظر برسد، اما قبل از این‌که گوشی‌های آیفون و تلفن‌های هوشمند اندرویدی بازار را قبضه کنند، بزرگترین رقیب نوکیا در رتبه اول فروشندگان موبایل، بلک بری بود. در حالی ‌که HMD Global در حال زنده کردن نام نوکیا است، TCL به‌طور ناگهانی تصمیم گرفت که دیگر با نام تجاری بلک بری گوشی تولید نکند و در سه سال گذشته هیچ تلفن همراه جدیدی از این شرکت ندیدیم. قبلاً نیز این برند، گوشی‌هایی با تمرکز بر کیبورد فیزیکی می‌ساخت و بعد از محبوب شدن سیستم ‌عامل اندروید، بلک بری نیز از این سیستم عامل استفاده کرد، اما طراحی مدرن را دست کم گرفت و موفق نشد.

به‌هرحال، در ماه‌های اخیر هیچ خبری از بلک بری و برنامه‌ای برای ساخت گوشی جدید از این شرکت نشنیده بودیم، تا این‌که اکنون به‌نظر می‌رسد این برند، که بالاخره به وسیله بنیان‌گذار خود که بیش از ۱۵ سال پیش آن را ترک کرده بود، دوباره زنده خواهد شد.

از سال ۲۰۱۹، این شرکت که مقر آن در تگزاس است، در حال کار روی تلفن همراه هوشمندی است که دارای دوربین فوق‌العاده، آنتن ۵G و کیبورد QWERTY است که قرار است در سال ۲۰۲۱ عرضه شود.

این گوشی مرموز توسط FIH Mobile، که زیربرند فاکسکان است، ساخته خواهد شد که گوشی‌های برند نوکیا را نیز تولید می‌کند. باید خاطر نشان کرد که فاکسکان، بزرگترین تولیدکننده وسایل الکترونیکی است که برای شرکت‌هایی مانند اپل، آمازون، گوگل، سونی، شیائومی و… سخت‌افزارها و دستگاه‌های متنوعی تولید می‌کند.

blackberry

به عبارت دیگر، عقب‌ماندگی این شرکت از تحولات بازار موبایل، ممکن است باخت آن را حتی قبل از عرضه گوشی هوشمند جدید تضمین کند، اما نمی‌توان انتظار داشت که این برند آمریکایی نتواند در این بازار بزرگ جهانی گوشی‌های هوشمند، بخشی را از آن خود نکند.

باید گفت از آن جایی که بازار گوشی های هوشمند، به‌خصوص در آمریکا و اروپا هر روز بزرگتر می‌شود و بازار آسیا نیز رشد قابل توجهی را تجربه می‌کند، این شرکت می‌تواند با انتخاب بازار هدف مناسب، فروش خوبی داشته باشد. به هر حال انتظار نمی‌رود که گوشی جدید ۵G بلک بری در ماه‌های اخیر عرضه شود، زیرا طبق گزارشات، این دستگاه هنوز در دست توسعه است و مسئولان شرکت در حال رایزنی با مشتریان و شبکه‌های ارتباطی در سراسر دنیا هستند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید