مشخصات رد مجیک واچ، ساعت هوشمند جدید نوبیا مشخص شد - تکفارس 
مشخصات رد مجیک واچ، ساعت هوشمند جدید نوبیا مشخص شد - تکفارس 
مشخصات رد مجیک واچ، ساعت هوشمند جدید نوبیا مشخص شد - تکفارس 

مشخصات رد مجیک واچ، ساعت هوشمند جدید نوبیا مشخص شد

مهدی ملکی
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - 20:30
رد مجیک واچ نوبیا

شرکت نوبیا در ماه جولای سال میلادی گذشته ساعت هوشمند خود با نام «نوبیا واچ» را معرفی کرد و اکنون با توجه به افشای گواهینامه FCC جدید یکی از محصولاتش به نظر می‌رسد که به زودی شاهد معرفی یک ساعت هوشمند جدید در این سری با نام «رد مجیک واچ» باشیم.

گواهینامه FCC دستگاه مورد نظر با ذکر مشخصات، ویژگی‌ها و البته طراحی، کار ما را بسیار سهل کرده است. رد مجیک واچ که با شماره مدل SW2102 شناخته می‌شود، به یک ظاهر دایره‌ای مجهز شده است که می‌توان در کناره آن دو عدد دکمه فیزیکی را نیز مشاهده کرد. این نحوه طراحی و مخصوصاً استفاده از دو دکمه فیزیکی در کناره سمت راست، ما را به یاد طراحی ریلمی واچ S پرو می‌اندازد. رد مجیک واچ دارای یک نمایشگر ۱.۳۹ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن ۴۵۴ × ۴۵۴ و پشتیبانی از تنظیم نور خوودکار است. این تنظیم نور خودکار به لطف حسگر تشخیص نور درون محیط روی برد محصول میسر شده است.

در قسمت پشتی ساعت هوشمند مورد بحث می‌توان درگاه شارژ و البته حسگر تشخیص ضربان قبل را مشاهده کرد. با این حال هیچ اثری از حسگر ثانویه مرسوم نیست؛ در حقیقت رد مجیک واچ به حسگر تشخیص سطح اکسیژن که امروزه در ساعت‌های هوشمند و دست‌بندهای سلامتی متداول است، مجهز نیست.

شرکت نوبیا ادعا می‌کند که ساعت هوشمند جدیدش در برابر فشار آب تا عمق ۵۰ متری مقاوم است اما به کاربران پیشنهاد می‌دهد که آن را در دوش‌های آب گرم، چشمه‌های آب گرم، سونا، غواصی زیر دریا، پرش از ارتفاع در آب و سایر فعالیت‌های پر زد و خورد یا زیر آبی که منجر به برخورد جریانات سریع آبی به ساعت می‌شوند،‌ استفاده نکنند.

دفترچه راهنمای کاربر موجود در وب‌سایت FCC فاش می‌کند که رد مجیک واچ همراه با بندهای قابل جداسازی عرضه خواهد شد که بعداً از طریق فروشگاه‌ها در دو جنس چرم و سیلیکون در دسترس قرار خواهند گرفت. ظاهراً تصایر حال حاضر رد مجیک واچ با استفاده از بند سیلیکونی ثبت شده‌اند بنابراین انتظار می‌رود که بندهای چرمی به صورت مجزا در دسترس قرار بگیرند.

در قسمت ارتباطات، ساعت هوشمند نوبیا از بلوتوث ۵ پشتیبانی می‌کند و با دستگاه‌های اندروید ۴.۴ به بالا سازگار است. این محصول همراه با GPS، فناوری GLONASS و QZSS عرضه می‌شود. این به معنای آن است که برای رهگیری موقعیت‌ها الزامی به وجود یک گوشی هوشمند در کنار مجیک واچ نیست.

از دیگر قابلیت‌های ساعت هوشمند جدید نوبیا می‌توان به حسگر تشخیص شتاب، ژیروسکوپ، حسگر ژئومغناطیسی و البته یک باتری ۴۲۰ میلی‌آمپر ساعت اشاره کرد. شرکت نوبیا تاکنون هیچ حرفی درباره این ساعت هوشمند نزده است اما با وجود تایید و جزئیات FCC، احتمالاً مدت چندانی به اعلامیه و رونمایی رسمی آن‌ فاصله نداشته باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید