شخصی گیم بوی کالر را به کنترل اپل تی‌وی تبدیل کرد - تکفارس 
شخصی گیم بوی کالر را به کنترل اپل تی‌وی تبدیل کرد - تکفارس 
شخصی گیم بوی کالر را به کنترل اپل تی‌وی تبدیل کرد - تکفارس 

شخصی گیم بوی کالر را به کنترل اپل تی‌وی تبدیل کرد

مهدی حلوائی
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - 21:30
گیم بوی کالر

احتمالا اکثر کسانی که از کنترل سیری اپل تی وی استفاده کرده‌اند به دنبال جایگزینی هستند که هنگام استفاده تا این حد آزاردهنده نباشد. با این حال هیچکدام از ما با ماد کردن گیم بوی کالر، آن را به چنین دستگاهی تبدیل نکرده‌ایم. این دقیقا کاری است که یوتوبر ایتالیایی، اتو کلیمن، انجام داده است. همین که این شخص توانسته با استفاده از سخت‌افزار قدیمی گیم بوی چنین کاری را انجام دهد واقعا شگفت‌آور است.

در ابتدا باید در مورد بدنه این دستگاه صحبت کنیم. این قطعه توسط شرکت ریترو مادینگ به طور اختصاصی برای این پروژه ساخته شده است و از نظر ظاهری ترکیبی از استایل دهه ۹۰ نینتندو و اپل است و از این نظر فوق‌العاده به نظر می‌رسد. (این دستگاه به طرز خجالت‌آوری از کنسولی که شرکت اپل در دهه ۹۰ در حال توسعه آن بود، جذاب‌تر است.) اگر با گیم بوی کالر آشنایی داشته باشید متوجه می‌شوید که صفحه نمایش دستگاه کلیمن موج‌دارتر و نور پس‌زمینه آن کمی بیشتر است. همچنین جنس صفحه نمایش استفاده شده در این دستگاه بهتر است.

به غیر از ارتقای دستگاه از نظر ظاهری، تغییری در سخت افزار آن ایجاد نشده است. کنسول گیم بوی کالر مجهز به IR blaster است و جدیدترین سیستم‌های اپل تی وی از آن پشتیبانی می‌کنند. البته برخی برنامه‌های شخصی‌سازی شده برای تغییر جای دکمه‌ها در سیستم IR نیاز بوده است.

با این که کلیمن می‌توانست از کارتریج‌های استاندارد گیم بوی استفاده کند، او ترجیح داد که کارتریج دیگری را بسازد که با ظاهر کلی گیم بوی هماهنگ باشد. با استفاده از یک رام که بر روی آن اطلاعات IR اپل تی وی و جای دکمه‌ها ذخیره شده  است، او توانست گیم بوی کالر را به کنترل اپل تی وی تبدیل کند. برخلاف کنترل اصلی اپل تی وی که از یک صفحه لمسی حساس استفاده می کند، این دستگاه مجهز به کلیدهای جهت‌دار است که عملکرد بهتری در مقایسه با صفحه لمسی ذکر شده دارد.

با اینکه این دستگاه فوق‌العاده به نظر می‌رسد اما استفاده از کنسول نینتندو DS برای این کار ایده بهتری است. در آن صورت اگر تمایل داشته باشید می‌توانید از صفحه لمسی دستگاه در کنار دکمه‌های جهت‌دار آن استفاده کنید و یا به کمک میکروفون دستگاه از قابلیت‌های سیری بهره‌مند شوید. با این حال نینتندو DS فاقد هرگون IR blaster یا بلوتوث است اما شاید بتوان مانند بازی گیتار هیرو از شیارهای گیم بوی برای این کار از آن استفاده کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید