اپل تی وی ۲۰۲۲ از نسخه مخصوص تراشه A15 بهره می برد - تکفارس 
اپل تی وی ۲۰۲۲ از نسخه مخصوص تراشه A15 بهره می برد - تکفارس 
اپل تی وی ۲۰۲۲ از نسخه مخصوص تراشه A15 بهره می برد - تکفارس 

اپل تی وی ۲۰۲۲ از نسخه مخصوص تراشه A15 بهره می برد

مهدی حلوائی
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - 08:41
اپل تی وی

تراشه‌ی A15 اپل، که از آن در سری آیفون ۱۳، آیفون SE و آیپد مینی ۶ استفاده شده است، از مجموع ۶ هسته شامل چهار هسته‌ی پرمصرف و دو هسته‌ی کم‌مصرف بهره می‌برد اما با توجه به اطلاعات افشاشده‌ی جدید، به‌نظر می‌رسد که اپل تی وی ۲۰۲۲ به نسخه‌ی ضعیف‌تر و ۵ هسته‌ای این تراشه مجهز شده است.

بر اساس گزارش وب‌سایت FlatpanelsHD، اپل در این دستگاه از نسخه‌ی مخصوص تراشه‌ی A15 بهره برده که تعداد هسته‌های مرکزی و گرافیکی آن کمتر از نسخه‌ی استاندارد است. این اولین باری نیست که اپل از نسخه‌ی ضعیف‌تر تراشه‌ی A15 استفاده می‌کند چرا که تراشه‌ی A15 گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس دارای ۵ هسته‌ی گرافیکی بود اما نسخه‌های پایه و مینی این گوشی‌ها از ۴ هسته‌ی گرافیکی بهره می‌بردند.

تراشه A15

هرچند که در حال حاضر اطلاعات دقیقی از تعداد هسته‌های پرمصرف و کم‌مصرف نسخه‌ی جدید تراشه‌ی A15 در دسترس نیست اما وب‌سایت یادشده اعلام کرده است که اپل تی وی ۲۰۲۲ حدود ۴۰ درصد سریع‌تر از نسخه‌ی قبلی است. همچنین عملکرد گرافیکی این دستگاه نیز ۳۰ درصد بهتر از مدل قبلی خواهد بود.

اطلاعات فاش‌شده‌ی امروز هنوز توسط اپل تایید نشده است اما در صورتی که این اطلاعات صحت داشته باشند، احتمالاً اپل از رویکرد مشابهی در دستگاه‌های دیگر خود نیز استفاده خواهد کرد و همین موضوع تشخیص تفاوت این دستگاه‌ها را برای کاربران سخت‌تر از قبل خواهد کرد.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید