مشخصات ۳ گوشی هوشمند اقتصادی موتورولا فاش شد - تکفارس 
مشخصات ۳ گوشی هوشمند اقتصادی موتورولا فاش شد - تکفارس 
مشخصات ۳ گوشی هوشمند اقتصادی موتورولا فاش شد - تکفارس 

مشخصات ۳ گوشی هوشمند اقتصادی موتورولا فاش شد

مهدی ملکی
۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - 20:00
موتورولا

بعد از یک سه‌ماهه موفقیت‌آمیز برای شرکت موتورولا، این تولیدکننده به دنبال تقویت سری گوشی‌های هوشمند اقتصادی خود است. به نظر می‌رسد که چندین گوشی اقتصادی جدید در نظر گرفته شده باشند که گویا سه عدد از آن‌ها توسط افشاگر معروف آدام کانوی (Adam Conway) فاش شده است.

موتورولا موتو G10

موتو G10 نه تنها به عنوان جدیدترین و ارزان‌ترین گوشی هوشمند سری موتو G موتورولا شناخته می‌شود بلکه از طراحی ظاهری و دوربین چهارگانه مشابه‌ای با مدل پیشین خود بهره‌مند است.

موتورولا

موتو G10 طبق گزارش‌های پیشین از یک دوربین ۴۸ مگاپیکسل اصلی همراه با دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و در نهایت یک لنز تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی دیگر نیز بهره خواهد برد که در تصویربرداری بوکه تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

افزون بر دوربین چهارگانه قابل توجه دستگاه، موتورولا یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی نیز در قسمت بریدگی نمایشگر دستگاه جدید خود قرار داده است. در حال حاضر ابعاد نمایشگر گوشی هوشمند مورد بحث آشکار نشده است اما گویا شاهد پشتیبانی آن از رزولوشن HD+ (1600 * 720p) و نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز خواهیم بود.

این‌گونه فاش شده است که در قسمت مشخصات از ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابیت حافظه داخلی و احتمالاً پردازنده اسنپدراگون ۴۶۰ استفاده شده است. هنوز مشخص نیست که آیا شاهد درگاه میکرو SD خواهیم بود یا خیر اما موتو G10 از NFC، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و یک دکمه مخصوص دستیار صوتی گوگل بهره‌مند خواهد بود. این محصول در دو رنگ خاکستری و مرواریدی معرفی و عرضه خواهد شد.

موتورولا موتو G30

اگر مشخصات ظاهری و سخت‌افزاری موتو G10 نتوانست شما را راضی کند، احتمالاً موتو G30 به راحتی قادر به انجام آن باشد. این محصول بسیاری شبیه مدل پیشین سری خود است اما بافت پشت دستگاه و برخی از ویژگی‌ها کلیدی آن به کلی تغییر یافته‌اند. برای مثال می‌توان به پردازنده اشاره کرد؛ تراشه اسنپدراگون ۴۶۰ با پردازنده سریع‌تر اسنپدراگون ۶۶۲ جایگزین شده است. افزون بر این، ظاهراً این بار شاهد استفاده از رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت خواهیم بود.

از سوی دیگر نمایشگر اکنون همانند وان پلاس نورد و پیکسل ۵ از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند تا شاهد کارایی سریع‌تر موتو G30 باشیم. دوربین سلفی این نسخه هم از یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی ارتقا یافته استفاده می‌کند که نسبت به نسخه پیشین یک پیشرفت قابل قبول به شمار می‌آید.

موتورولا

این مشخصات با دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی پشت دستگاه کامل می‌شود. علاوه بر این دوربین از یک لنز فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی، یک لنز ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق و همچنین یک لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو برای موتو G30 استفاده شده است که نمونه‌اش را می‌توانیم در موتو G10 هم ببینیم.

در نهایت موتو G30 نیز دارای جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و یک دکمه مخصوص برای دستیار صوتی گوگل خواهد بود. این گوشی هوشمند در دو رنگ مشکی و آبی آسمانی عرضه خواهد شد.

موتورولا موتو E7 پاور

موتورولا افزون بر این که به دنبال طراحی مجدد سری موتو G خود است،‌ نیم نگاهی هم به سری موتو E دارد و در ماه‌های آینده با معرفی رسمی و عرضه موتو E7 پاور آن را تقویت خواهد کرد. این گوشی هوشمند جدید در دو رنگ آبی و قرمز به بازار عرضه خواهد شد.

این محصول به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز خواهد بود که با توجه به پردازنده مدیاتک هلیو P22 نیاز چندانی به آن احساس نمی‌شود. این پردازنده قبل‌تر نیز درون موتو E6s 2020 مورد استفاده قرار گرفته بود. خریداران در وهله اول به پیکربندی رم ۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت دسترسی خواهند داشت و مدتی بعدتر شاهد در دسترس قرار گرفتن مدل ۴ گیگابایت و ۶۴ گیگابایت نیز خواهیم بود.

موتورولا

حال نوبت به بخش دوربین می‌رسد. موتورولا در طراحی محصول جدید خانواده موتو E از یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی استفاده کرده است که در کنار لنز ۲ مگاپیکسلی، ماژول دوربین دوگانه را شکل می‌دهد.

جدای از این موارد ما مدتی پیش شاهد رونمایی از یکی دیگر از محصولات شرکت موتورولا نیز بودیم: موتورولا اج S؛ در حقیقت این اولین گوشی هوشمندی است که از پردازنده جدید شرکت کوالکام موسوم به اسنپدارگون ۸۷۰ بهره خواهد برد. این پردازنده بر معماری ۷ نانومتری مبتنی است و از هشت هسته از جمله یک کورتکس A78 با فرکانس حداکثری ۳.۲ گیگاهرتزی استفاده می‌کند. بنابراین با توجه به سری آخر پردازنده‌های شرکت کوالکام به راحتی می‌توان حدس زد که موتورولا اج S به یک مودم شبکه ۵G داخلی مجهز است.

کاربران قادر هستند که هنگام خرید، پیکربندی‌های رم ۶ یا ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی را انتخاب کنند. البته باید توجه داشت که پیکربندی رم ۸ گیگابایت تنها با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود و این حافظه‌ها از فناوری UFS 3.1 استفاده می‌کنند.

نمایشگر دستگاه مذکور دارای ابعاد ۶.۷ اینچی با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز، روزولوشن ۲۵۲۰ * ۱۰۸۰p و همچنین HDR10 خواهد بود. از سوی دیگر ما شاهد دو دوربین سلفی، یکی با کیفیت ۱۶ مگاپیکسل (لنز اصلی) و دیگری با کیفیت ۸ مگاپیکسل (لنز فوق عریض) خواهیم بود. حسگر اثر انگشت نیز در فریم میانی دستگاه و لبه کناری آن قرار گرفته است.

نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا این شرکت با معرفی و عرضه چنین محصولاتی می‌تواند خطر بزرگی برای شرکت‌های اصلی تولیدکننده گوشی‌های هوشمند دنیا باشد؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید