گوگل ۲٫۵ میلیون دلار به مهندسان زن با حقوق کم و متقاضیان آسیایی پرداخت خواهد کرد - تکفارس 
گوگل ۲٫۵ میلیون دلار به مهندسان زن با حقوق کم و متقاضیان آسیایی پرداخت خواهد کرد - تکفارس 
گوگل ۲٫۵ میلیون دلار به مهندسان زن با حقوق کم و متقاضیان آسیایی پرداخت خواهد کرد - تکفارس 

گوگل ۲٫۵ میلیون دلار به مهندسان زن با حقوق کم و متقاضیان آسیایی پرداخت خواهد کرد

حامد شهرزاد
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - 22:00
گوگل

شرکت گوگل موافقت کرده است تا مبلغ ۲٫۵ میلیون دلار را به ۵۵۰۰ کارمند و متقاضی شغل که از موضوع به‌اصطلاح غرامت سیستمی و تبعیض شغلی ضرر کرده‌اند، پرداخت کند. وزارت کار ایالات متحده متوجه شده است که مهندسان نرم‌افزار زن حقوق کمتری نسبت به مردان دارند. همچنین مشخص شد که تفاوت در نرخ اشتغال برای مشاغل مهندسی گوگل، زنان و جویندگان کار آسیایی را در معرض آسیب قرار می‌دهد.

به‌عنوان بخشی از توافقنامه تسویه‌حساب انجام‌شده، گوگل ۱۳۵۳۰۵۲ دلار آمریکا به‌عنوان بازپرداخت دستمزد و سود به ۲۵۶۵ مهندس زن پرداخت خواهد کرد. همچنین به ۱۷۵۷ از زنان متقاضی بخش مهندسی و ۱۲۱۹ متقاضی مهندسی که آسیایی هستند، ۱۲۳۲۰۰۰ دلار بازپرداخت و سود به‌خاطر آنکه در پست‌های مهندسی استخدام نشدند، پرداخت خواهد شد.

اختلافات موجود بر دفاتر گوگل در مانتین ویو، سیاتل و کرکلند واشنگتن تأثیر گذاشته است.

گوگل همچنین ۱۲۵۰۰۰۰ دلار برای پرداخت هزینه‌های مربوط به تعدیل حقوق صاحبان سهام اختصاص خواهد داد که جمعاً ۳٫۸ میلیون دلار برای حل این مشکل پرداخت می‌شود. طبق داده‌های منتشرشده توسط وزارت کار ایالات متحده، ۱٫۲۵ میلیون دلار برای مهندسان در مانتین ویو، سیاتل، کرکلند و نیویورک که ۵۰ درصد تعداد کارکنان بخش مهندسی گوگل آمریکا را تشکیل می‌دهند، در نظر گرفته شده است.

چندین کارمند و پیمانکار شرکت گوگل اتحادیه کارگران الفبا را تشکیل داده‌اند

این گزارش پس از سال‌ها درگیری بین کارمندان و مدیریت شرکت گوگل منتشر شد. در سال ۲۰۱۸، بیش از ۲۰۰۰۰ کارمند در اعتراض و به خاطر آزار و اذیت جنسی توسط این شرکت استعفا دادند. در اوایل سال جاری، حدود ۲۳۰ کارمند و پیمانکار این شرکت یک اتحادیه متشکل از اقلیت‌های آسیب‌دیده را تشکیل دادند. این سازمان که دارای نام اتحادیه کارگران الفبا است، اکنون بیش از ۸۰۰ عضو دارد. اتحادیه کارگران الفبا به‌طور خاص قصد داشت که پیمانکاران بتوانند عضوی از اتحادیه شوند زیرا آن‌ها معمولاً از حقوق و مزایای بالای کارمندان تمام‌وقت مستثنی هستند.

مدیر دفتر برنامه انطباق قرارداد فدرال یعنی جنی آر. یانگ گفت:

تبعیض در پرداخت دستمزد هنوز یک مشکل سیستمی است. کارفرمایان باید به‌طور منظم حسابرسی برابری حقوق کارمندان را انجام دهند تا اطمینان حاصل کنند که سیستم حقوق و دستمزد آن‌ها مطابق با فرصت‌های پیشرفت به‌صورت برابر است.

سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای که از طریق ایمیل برای The Verge ارسال‌شده گفت:

ما اعتقاد داریم که دستمزد هر کس باید بر اساس کاری که انجام می‌دهد و جدای از جنسیت و ملیت او باشد. ما در جذب کارمندان و جبران خسارت احتمالی سرمایه‌گذاری زیادی انجام می‌دهیم تا روند کار عادلانه باشد. در هشت سال گذشته، ما به‌طور سالانه به تجزیه و تحلیل حقوق داخلی شرکت برای یافتن و حل اختلافات موجود پرداخته‌ایم. ما بسیار خوشحالیم که مسائل مربوط به ادعاهای مربوط به حسابرسی را در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ حل و فصل کرده‌ایم و همچنان بر روی تنوع جنسیتی و ملیتی و حقوق برابر تمرکز می‌کنیم و از کارمندان خود به روش‌هایی پشتیبانی می‌کنیم که به آن‌ها امکان می‌دهد بهترین کار را انجام دهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید