سرویس وان درایو مایکروسافت اکنون قادر به اجرای ویدیوهای ۸K است - تکفارس 
سرویس وان درایو مایکروسافت اکنون قادر به اجرای ویدیوهای ۸K است - تکفارس 
سرویس وان درایو مایکروسافت اکنون قادر به اجرای ویدیوهای ۸K است - تکفارس 

سرویس وان درایو مایکروسافت اکنون قادر به اجرای ویدیوهای ۸K است

مهدی ملکی
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - 20:30
مایکروسافت وان درایو

مایکروسافت اپلیکیشن وان درایو (One Drive) را با تعدادی از ویژگی‌های جدید، برای اندروید به‌روز می‌کند. این ویژگی‌های جدید شامل یک صفحه اصلی جدید، پشتیبانی از سامسونگ موشن فتوز (Motion Photos) و قابلیت ضبط اجرا ویدیوهای ۸K است. صفحه اصلی جدید به کاربر اجازه می‌دهد که سریعاً به فایل‌های اخیر خود، فایل‌های آفلاین و ویژگی «On This Day» که تصاویر قدیمی را یادآور می‌شود، دسترسی داشته باشد.

سامسونگ موشن فتوز نیز در این به‌روزرسانی لحاظ شده است و به صاحبان گوشی‌های هوشمند سامسونگ اجازه می‌دهد که به تماشای تصاویر خود در اپلیکیشن وان درایو بپردازند. در واقع این تصاویر همانند سرویس اپل لایو فتوز (Live Photos) عمل و علاوه بر یک تصویر ثابت، چندین ثانیه از لحظه مورد نظر را نیز به صورت ویدیو و با ضبط صدا، ثبت می‌کند. سامسونگ در همین راستا اعلام کرده است که ویژگی یاد شده در حال عرضه به صورت جهانی است و برای استفاده از آن به سیستم عامل اندروید ۶ یا بالاتر نیاز خواهد بود.

مورد جدید آخر، اجرای ویدیوهای ۸K است که در برخی از گوشی‌های هوشمند سامسونگ مانند گلکسی S21 یا پرچم‌دار سابق آن یعنی گلکسی S20 پشتیبانی می‌شود. در حالی که شما پیش از این هم قادر به ذخیره این ویدیوها در سرورهای وان درایو بودید، از این به بعد و پس از دریافت به‌روزرسانی مذکور، قادر به پخش آن‌ها در این سرویس نیز خواهید بود. در دسترس قرار گرفتن این ویژگی می‌تواند سبب تمایل بیشتری برای ذخیره چنین فایل‌هایی روی سرورهای مایکروسافت شود. از آن سو مایکروسافت مدتی پیش محدودیت آپلود فایل‌ها در سرورهای خود را به ۲۵۰ گیگابایت تغییر داد تا بیش از پیش به سمت کسب محبوبیت کاربران حرکت کند.

در حقیقت مایکروسافت مدتی قبل به طور رسمی تایید کرد که محدودیت اندازه آپلود فایل‌ها در «مایکروسافت ۳۶۵» و البته سرویس‌های دیگرش را از ۱۰۰ گیگابایت به ۲۵۰ گیگابایت تغییر خواهد داد. این فرایند باعث تغییر محدودیت آپلود سرویس‌های شیر پوینت (Share Point)، تیمز (Teams) و وان درایو نیز می‌شود و کاربران اکنون می‌توانند به راحتی مدل‌های سه بعدی حجیم ساختمان‌ها، ویدیوهای ۸K که پیش‌تر به آن‌ها اشاره کردیم یا حتی موارد بیشتری را نیز روی آن‌ها آپلود کنند.

مایکروسافت xCloud

این شرکت قبلاً نیز توضیح داده بود که به دنبال افزایش محبوبیت این سرویس است و حتی «ساتیا نادلا» مدیر عامل اجرایی آن نیز به این موضوع اشاره کرده بود. گویا آن‌ها این پلتفرم را یک «لایه سازماندهی» برای شرکت‌ها و کارمندان می‌دانند که به لطف ابزارهای همکاری، جلسات ویدیویی، چت و دیگر قابلیت‌های تجاری، تمام موارد مورد نیاز را زیر یک رابط کاربری جمع کرده است. حال مایکروسافت ۳۶۵ به لطف همان سیاست‌ها پیشرفت بیشتری را تجربه خواهد کرد و در هماهنگی با سیاست‌های سامسونگ، به محبوبیت بیشتری خواهد رسید.

همان‌طور که مشخص است، آخرین به‌روزرسانی اندروید وان درایو ویژگی‌های زیادی را برای گوشی‌های هوشمند شرکت سامسونگ به ارمغان آورده و این حاکی از همکاری موفق و ادامه‌دار مایکروسافت با این غول کره‌ای است. هر دو شرکت سخت در حال تلاش هستند تا نرم‌افزارها و خدمات مایکروسافت هرچه بیشتر از قبل روی گوشی‌های شرکت سامسونگ عرضه شود و این شراکت حتی در سرویس‌هایی نظیر xCloud نیز ادامه یافته است.

در حقیت همان‌طور که پیش‌تر شایعه شده بود، سامسونگ و مایکروسافت به‌صورت مشترک در حال کار بروی یک قابلیت ویژه مرتبط با ایکس باکس هستند که برای خریداران گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ آلترا در نظر گرفته شده است. یک باندل گیم ویژه در راه است که شامل اشتراک آلتیمیت سه‌ماه سرویس گیم پس و دسته بازی MOGA XP5-X Plus شرکت پاورای (PowerA) می‌شود.  گفتنی است که دسته یادشده مخصوص xCloud مایکروسافت طراحی و عرضه خواهد شد.

صاحبان نوت ۲۰ علاوه بر موارد فوق یک اپلیکیشن اکس‌باکس گیم پس مخصوص به خود را نیز در فروشگاه گلکسی خواهند داشت. با استفاده از این اپلیکیشن کاربران ایکس باکس می‌توانند نشان (Token) به‌دست آورند و یا در فروشگاه ایکس باکس خریدهای درون‌ برنامه‌ای مانند پوسته و یا محتوای قابل‌ دانلود (DLC) انجام دهند. با توجه به عملکرد مثال‌زدنی مایکروسافت و سامسونگ در همکاری‌های اخیر خود، احتمال عرضه سرویس xCloud برای تلویزیون‌های هوشمند این شرکت چندان هم عجیب به نظر نمی‌رسد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید