درآمد اپل از اپ استور در ۲۰۲۰ برابر با ۶۴ میلیارد دلار است - تکفارس 
درآمد اپل از اپ استور در ۲۰۲۰ برابر با ۶۴ میلیارد دلار است - تکفارس 
درآمد اپل از اپ استور در ۲۰۲۰ برابر با ۶۴ میلیارد دلار است - تکفارس 

درآمد اپل از اپ استور در ۲۰۲۰ برابر با ۶۴ میلیارد دلار است

مجید مهرعلی
۲۰ دی ۱۳۹۹ - 14:30
درآمد اپل از اپ استور در ۲۰۲۰ برابر با ۶۴ میلیارد دلار است - تکفارس 

با استناد به تحلیل‌های CNBC، اپل در سال ۲۰۲۰ توانسته است در اپ استور به درآمدی برابر با ۶۴ میلیارد دلار برسد که افزایشی ۲۸ درصدی نسبت به درآمد ۵۰ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۹ به‌حساب می‌آید. این اتفاق خبر از رشد خوب اپ استور می‌دهد، زیرا میزان افزایش بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ تنها ۳٫۱% بوده است.

مشخص کردن اینکه چه دلیلی باعث چنین رشدی شده، کار سختی است، اما بدون شک رابطه مستقیمی با فراگیری ویروس کرونا دارد. کاربران در سال ۲۰۲۰ اقدام به خرید بازی‌های بیشتری از فروشگاه‌های اپلیکیشن کرده‌اند و مشترک اپلیکیشن‌های بیشتری برای تناسب اندام و غیره شده‌اند تا در دوران قرنطینه بتوانند زندگی خود را مدیریت کنند.

زمانی که اپل فعالیت‌های مالی خود را گزارش می‌دهد، میزان درآمد اپ استور را با درآمد دیگر سرویس‌های خود یکجا اعلام می‌کند و این فروشگاه اپلیکیشن با فاصله‌ای زیاد دارای بیشترین نرخ رشد است. این شرکت ۳۰% از پولی که وارد اپ استور می‌شود را برای خود برمی‌دارد و با اینکه استثنا‌هایی نیز وجود دارد، بازهم درآمدی چند میلیارد دلاری را برایش به ارمغان می‌آورد. با وجود تلاش‌های توسعه‌دهندگانی مانند Hey.com و حتی چالش‌های قانونی اپیک گیمز، اپل به‌ خوبی و هوشیارانه از سهم خود محافظت می‌کند.

اخیراً اپل سهم خود از درآمد توسعه‌دهندگانی که در اپ استور در سال کمتر از ۱ میلیارد دلار کسب می‌کنند را به ۱۵% کاهش داده است. با این حال، این اتفاق تأثیر چندانی روی درآمد این شرکت نخواهد داشت، زیرا تحلیلگران تخمین می‌زنند که ۲% از توسعه‌دهندگان برتر اپ استور، ۹۵% از درآمد را تولید می‌کنند.

از ۲۰۰۸ به بعد در هر سال، اپل از مقدار پولی که به توسعه‌دهندگان پرداخت می‌کند، گزارشی را ارائه می‌دهد. خبرگزاری CNBC با استفاده از این گزارش و با کم کردن اعداد مربوط به سال گذشته از اعداد امسال، درآمد کلی اپ استور را حساب می‌کند که ۳۰% از آن سهم اپل است. از آنجایی که اپل خود این اعداد را منتشر نکرده، ممکن است اعداد کاملاً دقیق نباشند، با این حال، این اعداد نزدیک به واقعیت هستند. به هر حال، دو چیز وجود دارد که بحثی در مورد آنها وجود ندارد، اول اینکه درآمد اپل امسال رشد چشمگیری داشته است و دوم اینکه اپ استور پول فراوانی را برای سازنده آیفون و توسعه‌دهندگان به ارمغان می‌آورد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید