افزایش ساعات استفاده کاربران از اپلیکشن‌های موبایلی - تکفارس 
افزایش ساعات استفاده کاربران از اپلیکشن‌های موبایلی - تکفارس 
افزایش ساعات استفاده کاربران از اپلیکشن‌های موبایلی - تکفارس 

افزایش ساعات استفاده کاربران از اپلیکشن‌های موبایلی

مجید مهرعلی
۲۱ مهر ۱۳۹۹ - 17:30
افزایش ساعات استفاده کاربران از اپلیکشن‌های موبایلی - تکفارس 

با استناد به اطلاعات منتشرشده توسط شرکت تحقیقاتی اپ آنی (App Annie) در بازه زمانی جولای تا سپتامبر (تابستان)، کاربران در سراسر جهان چیزی بیش از ۱۸۰ میلیارد ساعت صرف استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی کرده‌اند که در معیار سال‌به‌سال افزایشی ۲۵ درصدی محسوب می‌شود.

اپلیکیشن‌هایی که بیشتر مورد استفاده قرار گرفته‌اند متعلق به شرکت فیس‌بوک هستند که شامل اپلیکیشن فیس‌بوک، واتس‌اپ، مسنجر و اینستاگرام می‌شود. آمازون، توییتر، نتفلیکس، اسپاتیفای و تیک‌تاک نیز دیگر اپلیکیشن‌های پر استفاده این لیست هستند. در بخش اپلیکیشن‌های غیر بازی، تیک‌تاک دومین سرویس سودآور به‌حساب می‌آید.

میزان هزینه در اپلیکیشن‌ها نیز در بازه یادشده در معیار سال‌به‌سال با ۲۰ درصد افزایش به ۲۸ میلیارد دلار رسیده است. بیشتر این هزینه‌ها مربوط به پلتفرم اپل است و باید گفت کاربران ۱۸ میلیارد دلار در این پلتفرم خرج کرده‌اند، در حالی که سهم اندروید برابر با ۱۰ میلیارد دلار است.

کاربران در سه‌ماه سوم سال میلادی در مجموع ۳۳ میلیارد عدد اپلیکیشن جدید را دانلود کرده‌اند که ۲۵ میلیارد آن مربوط به گوگل پلی استور می‌شود و ۹ میلیارد هم سهم اپل استور بوده است. باید به این نکته اشاره کرد که عدد یادشده رند شده و مقداری از آن به دیگر فروشگاه‌های اپلیکیشن اختصاص دارد.

نکته جالب این جاست که میزان دانلود از پلی استور تقریباً متعادل است، ۴۵ درصد سهم بازی‌ها و ۵۵ درصد هم دیگر اپلیکیشن‌ها دانلود شده‌اند. اما در زمینه نرم‌افزارهای iOS تنها ۳۰ درصد دانلود‌ها مربوط به بازی‌ها می‌شود.

با این حال، بخش بازی‌ها با اختلافی زیاد سود‌آورترین قسمت در هردو پلتفرم اندروید و iOS بوده است. بازی‌ها در اپل استور ۶۵ درصد هزینه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و این عدد در پلی استور به ۸۰ درصد می‌رسد.

جدای از بازار بازی، خرید اشتراک سودآورترین بخش محسوب می‌شود به خصوص در زمینه سرگرمی، جایی که امسال چندین سرویس استریم جدید آغاز به کار کرده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید