اولین تصاویر از پیکسل ۵a منتشر شد؛ دوربین زیر نمایشگر - تکفارس 
اولین تصاویر از پیکسل ۵a منتشر شد؛ دوربین زیر نمایشگر - تکفارس 
اولین تصاویر از پیکسل ۵a منتشر شد؛ دوربین زیر نمایشگر - تکفارس 

اولین تصاویر از پیکسل ۵a منتشر شد؛ دوربین زیر نمایشگر

مهدی ملکی
۱۴ دی ۱۳۹۹ - 18:30
گوشی گوگل پیکسل 5a

به تازگی تصاویر جدیدی از یک گوشی هوشمند شرکت گوگل به بیرون درز کرده که براساس ادعای منبع متعلق به پیکسل ۵a است.

به نظر می‌رسد این دستگاه به یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز شده است. مورد جالب دیگر مربوط به دوربین سلفی است؛ در حقیقت هیچ بریدگی و روزنه‌ای برای قرارگیری دوربین جلو دیده نمی‌شود ولی با مقداری دقت می‌توان متوجه حضور لنز آن درون قسمت بالایی و کناری نمایشگر شد.

تصاویر دیگر تایید می‌کنند که محصول مذکور همراه با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. یکی از این تصاویر در حالی رابط کاربری دوربین را نمایش می‌دهد که گزینه بهینه‌سازی ویدیو انتخاب شده و بسیار شبیه  پیکسل ۵ و پیکسل ۴a 5G به نظر می‌رسد که پیشتر در پاییز سال ۲۰۲۰ عرضه شده بودند. انتظار می‌رود که معرفی رسمی گوگل پیکسل ۵a در تاریخی نامعلوم از ماه می سال ۲۰۲۱ میلادی رقم بخورد.

احتمال عرضه پیکسل ۵ پرو با دوربین زیر نمایشگر

گوگل در تاریخ ۹ مهرماه ۱۳۹۹ (۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی) سرانجام پیکسل ۵ را همراه اندروید ۱۱ و با قیمت پایه ۶۹۹ دلار روانه بازار کرد. مشخصات سخت‌افزاری در این نسخه نسبت به پیکسل ۴ بسیار اندک ارتقا یافته بود و تنها در یک نسخه عرضه می‌شد؛ بنابراین ما همچون نسل قبل شاهد عرضه مدل XL نبودیم. با این حال گزارش‌ها به وجود یک نسخه معرفی نشده موسوم به گوگل پیکسل ۵ پرو اشاره کرده‌اند و در سطرهای پیشین خبر از ارائه احتمالی پیکسل ۵a دادیم.

طبق گزارش‌های دیگر گمانه‌زنه می‌شود که امسال بازه زمانی شلوغی برای شرکت گوگل باشد. در حال حاضر تنها مدل‌های میان‌رده به پردازنده‌های اسنپ‌دراگون ۷۶۵G مجهز شده‌اند و خبری از بالارده‌ها برای استفاده از اسنپ‌دراگون ۸۶۵ نیست. اخیراً افشاگر محبوب @Slashleakes تصاویر قابل توجهی از پرچم‌دار احتمالی شرکت یاد شده منتشر کرده است که به گفته برخی همان پیکسل ۵ پرو خواهد بود که از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۶۵ برای مدیریت دستگاه استفاده خواهد کرد.

این منبع فاش می‌کند که مدل پرو پیکسل ۵ از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی استفاده خواهد کرد و هیچ خبری هم از بردیگی دوربین سلفی نیست؛ روزنه،‌ بریدگی قطره‌شکل و حتی قرصی‌شکل مدنظر گوگل نبوده‌اند و دوربین جلو احتمالاً در زیر نمایشگر پنهان شود. با این حال به نظر می‌رسد که چنین فناوری پیچیده‌ای هنوز برای تولید انبوه آماده نباشد. در این اواخر تنها ZTE AXON 20 5G از چنین فناوری استفاده کرده است و مشخصاً در بین دیگر تولیدکنندگان متداول نیست. به هر صورت منطقی نیست که گوگل در طراحی پیکسل ۵ پرو چنین ریسکی را بپذیرد که تنها پرچم‌دار سری نسل بعدی خود خواهد بود. رسانه‌ها هم هیچ خبری در این‌باره ندارند و تنها می‌توان منتظر واکنش منابع رسمی بود.

گوشی گوگل پیکسل 5a

همان‌طور که ذکر شده، گوشی مذکور از پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۶۵، ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره خواهد برد. انتظار می‌رود که ماژول پشتی دارای چهار دوربین باشد و اطلاعاتی از کیفیت آن‌ها منتشر نشده است. از قسمت «درباره گوشی» دستگاه می‌توان پی برد که دستگاه مورد بحث از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند.

در نهایت لازم به ذکر است که برخی از شایعات اشاره می‌کنند که پیکسل ۵ پرو تنها یک نمونه اولیه است و احتمال رسیدن به تولید انبوه زیر ۵۰ درصد تخمین زده می‌شود؛ بعضی دیگر از افراد هم ذکر می‌کنند که اگر تولید انبوهی نیز رخ دهد، با این نمونه بسیار متفاوت خواهد بود. در نتیجه تمام احتمالات هم‌اکنون فرضی هستند و شما می‌توانید وب‌سایت تکفارس را برای اخبار جدیدتر دنبال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید