سامسونگ امیدوار است تا جای هواوی در بازار ۵G اروپا را بگیرد - تکفارس 
سامسونگ امیدوار است تا جای هواوی در بازار ۵G اروپا را بگیرد - تکفارس 
سامسونگ امیدوار است تا جای هواوی در بازار ۵G اروپا را بگیرد - تکفارس 

سامسونگ امیدوار است تا جای هواوی در بازار ۵G اروپا را بگیرد

مجید مهرعلی
۳۰ آذر ۱۳۹۹ - 14:30
سامسونگ امیدوار است تا جای هواوی در بازار ۵G اروپا را بگیرد - تکفارس 

با استناد به گزارش‌های اخیر، سامسونگ الکترانیکس (Samsung Electronics) ابر شرکت کره‌ای، وارد رقابت نسل پنجم شبکه در اروپا شده است تا جای خالی هواوی را پر کند. اگر سامسونگ وارد رقابت در اروپا شود با مانعی بزرگ روبه‌رو خواهد شد، زیرا این نگرانی برای اپراتورها وجود دارد که محصولات این شرکت با شبکه ۴G هواوی موجود سازگاری نداشته باشد. اگر این سیستم‌ها به آسانی ارتقا پیدا نکند، هزینه‌های سنگینی را به بار خواهند آورد.

یکی از سخنگویان سامسونگ گفته است که ادعای ناسازگار بودن دستگاهای این شرکت با زیرساخت‌های موجود تنها یک برداشت اشتباه است، با این حال، این شخص از بیان جزئیات بیشتر سر باز زده است. شرکت کره‌ای اسرار دارد که تجهیزاتش کاملاً با زیرساخت‌های شبکه ۴G سازگاری دارد. در ماه سپتامبر، شرکت کره‌ای سفارشی به ارزش ۶.۷ میلیارد دلار را از ورایزن (Verizon) دریافت کرد تا برای این شرکت در آمریکا ارتباطات بی‌سیم را فراهم کند.

این مبادله نقش کاتالیزگر را برای سامسونگ در به‌دست آوردن سهم بازار ایفا خواهد کرد. از این رو، دیگر شرکت‌ها با جدیت در حال رصد کردن پروسه این شرکت هستند که از میان آنها می‌توان به تلفونیکا (Telefonica) و اورنج (Orange) اشاره کرد. این اپراتورهای اروپایی به‌طور جدی در فکر جایگزین کردن سامسونگ به‌جای هواوی به‌عنوان تأمین‌کننده هسته سیستم‌های نسل پنجم شبکه هستند. در حال حاضر، سامسونگ الکترانیکس برای اپراتورهای آمریکایی مانند ورایزن، اسپرینت و AT&T تجهیزات ۴G و ۵G را فراهم می‌کند.

کارشناسان حوزه صنعت نظرات متفاوتی در رابطه با توانایی سامسونگ در رقابت با نوکیا و اریکسون در بازارهای محلی دارند. تحلیلگران بر این باورند که شرکت کره‌ای به تلاش‌های بیشتری برای رقابت نوکیا و اریکسون نیاز دارد. سامسونگ مدعی است که این سازنده دارای گروه شبکه و تحقیقات قدرتمندی در اروپاست و این شرکت می‌تواند روابط لازم را ایجاد کند تا در زمان به‌ وجود آمدن فرصت، فضای خالی را پر کند.

هواوی یکی از بزرگ‌ترین پیشروهای فراهم‌کننده فناوری‌های شبکه است و افزون بر این، این سازنده یکی از معدود شرکت‌هایی است که می‌تواند فناوری نسل پنجم را فراهم آورد. از اوایل سال میلادی، هواوی در بسیاری از کشورها با موانعی بلند روبه‌رو شده است. در ماه جولای، دولت انگلستان این شرکت را تحریم و شرکت‌های انگلیسی را از خرید تجهیزات ۵G هواوی برای سال جدید بازداشت. هدف تحریم اعمال‌شده حذف کامل تجهیزات نسل پنجم شبکه هواوی تا پایان سال ۲۰۲۷ است. افزون بر این، فرانسه نیز محدودیت‌های سختی را در رابطه با استفاده از تجهیزات شرکت چینی وضع کرده است.

در ماه اکتبر، دو شرکت بزرگ ارتباطات در بلژیک با هواوی قطع همکاری کردند و برای زیرساخت‌های ۵G روی به نوکیا و اریکسون آوردند. افزون بر این، هواوی و ZTE از فراهم کردن تجهیزات ۵G برای توسعه شبکه در آمریکا و استرالیا محروم شده‌اند.

اگرچه هواوی در برخی کشورها سهمی از شبکه نسل پنجم شبکه را ندارد، اما کشورهای بسیاری از حضور این شرکت استقبال می‌کنند. مالزی، روسیه، فیلیپین و بخش‌های بسیاری از قاره آفریقا با هواوی همکاری دارند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید