می واچ لایت شیائومی رسماً رونمایی شد - تکفارس 
می واچ لایت شیائومی رسماً رونمایی شد - تکفارس 
می واچ لایت شیائومی رسماً رونمایی شد - تکفارس 

می واچ لایت شیائومی رسماً رونمایی شد

مجید مهرعلی
۲۱ آذر ۱۳۹۹ - 11:00
می واچ لایت شیائومی رسماً رونمایی شد - تکفارس 

همان‌طور که انتظار می‌رفت، شیائومی ساعت هوشمند خود یعنی می واچ لایت (Mi Watch Lite) را معرفی کرد. این دستگاه در حال حاضر در وب‌سایت Mi.com دارای صفحه پشتیبانی است که به این دستگاه یک معرفی جهانی را می‌بخشد. هنوز قیمت‌ها مشخص نیست، اما در کشورهای مختلف هرچند جزئی، به نظر می‌رسد تفاوت‌هایی وجود داشته باشد.

می واچ لایت دارای یک صفحه‌نمایش ۱٫۴ اینچی و رزولوشن ۲۳۰ در ۲۳۰ پیکسلی با ۲۰ گزینه نمایه ساعت است. نمایش ۲۴ ساعته ضربان قلب، سیستم نظارت بر خواب و ۱۱ حالت تمرینی از دیگر خصوصیات این محصول است. باید به این نکته اشاره کرد که برای فعالیت‌های تنفسی اپلیکیشنی جداگانه در نظر گرفته شده است. هرچند به قابلیت NFC اشاره‌ای نشده، اما دریافت‌کننده GPS/GLONASS موجود است.

ساعت هوشمند موردبحث ابعادی برابر با ۴۱ در ۳۵ در ۱۰٫۹ میلی‌متر و تنها ۳۵ گرم وزن (با بند و بدون آن ۲۱ گرم وزن) دارد. با وجود استاندارد محافظت در برابر آب ۵ATM امکان شنا کردن همراه می واچ لایت برای شما فراهم است، اما از غواصی پشتیبانی نمی‌شود. ظرفیت پیش‌فرض باتری این دستگاه  ۲۳۰ میلی‌آمپر ساعت است که عمری ۹ روزه را برای کار با دستگاه به ارمغان می‌آورد.

هنوز زمان عرضه می واچ لایت رسماً مشخص نشده است، اما به احتمال فراوان زمان‌بندی‌های متفاوتی برای کشورهای مختلف صورت خواهد پذیرفت.

با استناد به آخرین اطلاعات IDC، انتظار می‌رود تا انتهای سال ۲۰۲۰ صادرات جهانی پوشیدنی‌ها به ۳۹۶ میلیون واحد برسد. این مقدار در مقایسه با ۳۴۵٫۹ میلیون دستگاه سال ۲۰۱۹ افزایشی ۱۴٫۵ درصدی است. در یک نگاه روبه آینده، مؤسسه IDC پیش‌بینی می‌کند با یک رشد مداوم ۱۲٫۴ درصدی سالیانه در سال ۲۰۲۴ صادرات این محصولات به ۶۳۷٫۱ میلیون دستگاه برسد.

اگرچه تأثیرات فراگیری کرونا باعث شد تا تأمین‌کنندگان حجم تولیدات خود را کاهش دهند، اما تقاضا برای پوشیدنی‌ها باثبات باقی ماند. تقاضا برای تجهیزات شنیداری نزدیک به سطح رکورد است. این مقدار کافی است تا از کاهش جزئی ساعت‌ها و دستبندهای هوشمند چشم‌پوشی کرد. این افزایش فروش در نیمه دوم ۲۰۲۰ ادامه خواهد یافت و با انتشار هدفون‌ها، ساعت‌های هوشمند و مچ‌بندها توسط تأمین‌کنندگان مختلف، فروش در بازار پوشیدنی‌ها در پایان سال میلادی می‌تواند نزدیک به ۴۰۰ میلیون واحد برسد.

در کنار دستگاه‌ها، یکی از مواردی که ارزش توجه کردن را دارد، بروز سرویس‌هایی است که مکمل پوشیدنی‌ها هستند. اپل به‌تازگی سرویس فیتنس پلاس را معرفی کرده است و سرویس جدید هیلو (Halo) و فیت‌بیتس فیت‌بیت پریمیوم (Fitbit’s Fitbit Premium) آمازون برای کاربران محتواهای تناسب‌اندام و سلامت را به ارمغان آورده و با داده‌هایی که از پوشیدنی‌ها به‌دست می‌آید، یکپارچه می‌شوند.

در یک پیش‌بین کلی، پوشیدنی‌ها بیشترین صادرات را به خود اختصاص خواهند داد و رشد مجموع سالیانه  به نرخ ۱۴٫۱ درصد می‌رسد. تعداد روزافزون تأمین‌کنندگانی که تعداد روبه رشدی از دستگاه‌ها را دارند، کنار گذشتن هدفون جک در ساعت های هوشمند و جایگزینی آن با بلوتوث، قیمت‌های پایین و اتصال به سیستم‌های خانگی و اداری، عوامل اصلی رشد فروش پوشیدنی‌ها هستند.

دستبندی ساعت‌های هوشمند و ساعت‌های مرسوم در کنار هم بالاترین رشد سالیانه را با نرخ ۱۴٫۳% داشته‌اند. از آنجایی که وِراواس (WearOS) گوگل برای بهبود بخشیدن محصولات سلامت و تناسب‌اندام خود فیت‌بیت‌اواس (FitbitOS) را اختیار کرده است، بازار ساعت‌های هوشمند در سیستم‌عامل‌های خود با تغییراتی روبه‌رو خواهند شد. سیستم‌عامل تایزان (Tizen) سامسونگ در نهایت خواهد توانست با تولیدات تناسب‌اندام و کمک گلکسی واچ سهم بیشتری از بازار به‌دست آورد. واچ‌اواس (watchOS) اپل مهم‌ترین عامل است و می‌تواند از انتشار واچ SE جدید که جایی بین میان رده‌ها و بالا رده‌ها قرار می‌گیرد، سود ببرد. در همین زمان، ساعت‌های معمول می‌توانند از بخش ساعت کودکان و دستگاه‌های  هیبریدی دارای GPS بهره ببرند.

دستبندهای هوشمند رشد آهسته‌تری را با نرخ سالیانه ۲٫۴% تجربه خواهند کرد. عامل اصلی رشد فروش این دستگاه‌ها همچنان قیمت پایین و سنجش میزان کالری است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید