اپل از مک مینی جدید رونمایی کرد - تکفارس 
اپل از مک مینی جدید رونمایی کرد - تکفارس 
اپل از مک مینی جدید رونمایی کرد - تکفارس 

اپل از مک مینی جدید رونمایی کرد

مهرداد میرشاهی
۲۰ آبان ۱۳۹۹ - 22:51
اپل از مک مینی جدید رونمایی کرد - تکفارس 

اپل به تازگی از مک مینی / Mac Mini جدید خود، به عنوان دومین دستگاه از سری محصولات مک این شرکت که از تراشه M1 با پردازنده گرافیکی یکپارچه بهره می‌برند، رونمایی کرده است.

در مقایسه با نسل قبلی، مک مینی قدرت گرفته از M1 قادر است تا کدهای Xcode را تا سه برابر سریع‌تر کامپایل کند، یک بازی با گرافیک بالا را با ۴ برابر نرخ فریم بیشتر اجرا کند و یک جدول زمانی پیچیده در نرم افزار Final Cut Pro را تا شش برابر سریع‌تر رندر کند.

مک مینی جدید حاوی طراحی حرارتی پیشرفته برای حفظ عملکرد است و به آن اجازه می‌دهد خنک و بی‌صدا بماند. این دستگاه از دو نمایشگر و Wi-Fi 6 برای عملکرد بی سیم سریع‌تر نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین شاهد استفاده از Secure Enclave در تراشه M1 اپل نیز هستیم که این شرکت از آن به عنوان بهترین کلاس امنیت یاد می‌کند.

اپل گفته است که تراشه ۵ نانومتری M1 از تاندربولت و USB 4 پشتیبانی می‌کند و دارای سریع‌ترین گرافیک یکپارچه جهان با موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای است که می‌تواند ۱۱ تریلیون عملیات در ثانیه را پردازش کند.

مک مینی جدید، ادامه انتقال سری محصولات مک به تراشه‌های سفارشی ساخت خود اپل، یعنی Apple Silicon و انتقال از تراشه‌های اینتل است. ماه ژوئن گذشته و در جریان رویداد WWDC، اپل اعلام کرد که قصد دارد زین پس، از تراشه‌های ساخت خود موسوم به اپل سیلیکون به جای چیپست‌های ساخت اینتل در محصولات مک استفاده کند که البته، اجرا و تکمیل این تغییر حدود ۲ سال به طول خواهد انجامید.

مک مینی مجهز به تراشه M1 از امروز از طریق وب‌سایت Apple.com قابل سفارش است و هفته آینده در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. نسخه ۲۵۶ گیگابایتی مک مینی جدید با قیمت ۶۹۹ دلار و نسخه ۵۱۲ گیگابایتی نیز با قیمت ۸۹۹ دلار روانه بازار خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید