گوگل دوئو به تلویزیون‌های هوشمند می‌آید - تکفارس 
گوگل دوئو به تلویزیون‌های هوشمند می‌آید - تکفارس 
گوگل دوئو به تلویزیون‌های هوشمند می‌آید - تکفارس 

گوگل دوئو به تلویزیون‌های هوشمند می‌آید

مجید مهرعلی
۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - 15:00
گوگل دوئو به تلویزیون‌های هوشمند می‌آید - تکفارس 

گوگل دوئو (Google Duo) یک اپلیکیشن تماس تصویری است که برای گوشی‌های اندرویدی، آیفون‌ها، تبلت‌ها، رایانه‌ها، و نمایشگرهای هوشمند در دسترس است. حال، گوگل دستگاه جدیدی را به فهرست یادشده اضافه کرده است، تلویزیون‌های هوشمندی که سیستم‌عامل اندروید را اجرا می‌کنند.

بعد از گذشت‌ چندین سال از انتشار گوگل دوئو، این اپلیکیشن بالاخره پا به تلویزیون‌های هوشمند نیز گذاشته است. چند روز قبل غول جستجوگر خبر از این اتفاق داد و اعلام کرد که این اپلیکیشن به‌صورت بتا برای اندورید تی‌وی (Android TV) در دسترس است. با این حال، در پلی استور اندورید تی‌وی از اینکه اپلیکیشن هنوز در مرحله بتا است حرفی زده نشده است.

اگر تلویزیون در پیکره‌بندی خود دارای یک دوربین باشد، می‌توانید به‌وسیله آن تماس تصویری برقرار کنید، اما اگر دستگاه شما فاقد دوربین باشد تنها امکان برقراری تماس صوتی وجود خواهد داشت. از آنجایی که اندورید تی‌وی (از اندروید ۹ به بعد) از وب‌کم نیز پشتیبانی می‌کند، گزینه دیگر استفاده از یک وب‌کم است.

نکته مهمی که باید در رابطه با این قابلیت جدید به آن اشاره کرد این است که بعد از نصب اپلیکیشن، گوگل دوئو در فهرست اپلیکیشن‌های شما به نمایش درنخواهد آمد و آیکون آن در صفحه خانه وجود نخواهد داشت. تنها راه راه‌اندازی این اپلیکیشن استفاده از این مسیر است: Settings > Apps > Duo

باید امیدوار بود که با یک به‌روزرسانی این مشکل برطرف شود.

زمانی که شما یک تماس صوتی برقرار می‌کنید، میکروفون موجود در کنترل تلویزیون صدایتان را برای مخاطب موردنظر می‌فرست و از طرف دیگر صدای شخص در تماس با شما از طریق بلندگوهای خود تلویزیون و یا بلندگوهایی که به آن وصل شده است برای شما پخش می‌شود.

در این زمان که نیاز به تماس‌های تصویری بیش از هر زمانی دیگری احساس و هرروز بین افراد محبوب‌تر می‌شود پشتیبانی اندورید تی‌وی از گوگل دوئو امری منطقی و مفید به‌حساب می‌آید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید