زوم ممکن است سرویس ایمیل و تقویم خود را منتشر کند - تکفارس 
زوم ممکن است سرویس ایمیل و تقویم خود را منتشر کند - تکفارس 

زوم ممکن است سرویس ایمیل و تقویم خود را منتشر کند

مجید مهرعلی
۴ دی ۱۳۹۹ - 15:00
زوم ممکن است سرویس ایمیل و تقویم خود را منتشر کند - تکفارس 

سرویس ویدئو کنفرانس زوم در سالی که گذشت عملکرد بسیار موفقی داشت و تقاضای بی‌سابقه‌ای که برای کار کردن از راه دور به ‎واسطه ویروس کرونا پدید آمده بود، باعث شد تا سهام این شرکت ۵۰۰ درصد افزایش پیدا کند. حال با استناد به گزارش جدیدی از دِ اینفورمیشن (The Information)، این شرکت به دنبال آن است تا حیطه کاری خود را از تماس‌های تصویری فراتر ببرد و وارد قلمروهای جدیدی مثل سرویس‌های تقویم و ایمیل شود.

در حال حاضر، زوم مشغول کار بر روی تولید سرویس ایمیل خود است که به ادعای گزارش یادشده بر بستر وب شکل می‌گیرد و خیلی زود و در ابتدای سال آینده میلادی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. از طرف دیگر، اپلیکیشن تقویم فاصله زیادی تا انتشار دارد و حتی مشخص نیست که آیا پروسه توسعه آن آغاز شده است یا خیر. هردو این ایده‌ها مسیرهای هوشمندانه‌ای هستند که زوم می‌تواند قدم در آنها بگذارد، خصوصاً اگر با توزیع واکسن کرونا در سال ۲۰۲۱، کارمندان و کارکنان به دفاتر کار خود بازگردند و نیاز به سرویس‌های تماس تصویری کاهش یابد. تاکنون زوم نسبت به این اخبار واکنشی نشان نداده است.

بسیاری از رقبای زوم در تماس تصویری، بخشی از یک برنامه گسترده تجاری هستند و دو تا از بزرگ‌ترین آنها به پلتفرم آفیس ۳۶۵ مایکروسافت و پلتفرم ورک‌اِسپیس (Workspace) گوگل تعلق دارند. هردو سرویس یادشده تقویم، ایمیل و تماس تصویری را به همراه دارند، پس این اتفاق منطقی به نظر می‌رسد که زوم با فراهم کردن تقویم و ایمیل، خود را به چیزی بیش از یک پلتفرم تک منظوره تبدیل کند.

گزارش مورد بحث به نشانه‌های دیگری نیز اشاره می‌کند که نشانگر علاقه زوم به ساخت یک برنامه جامع تجاری است. از این نشانه‌ها می‌توان به ایجاد قابلیت درخواست شغل در بخش ویژگی‌های چت و یکپارچه شدن با دیگر اپلیکیشن‌ها مثل آسنا (Asana) و دراپ‌باکس (Dropbox) اشاره کرد. با این حال، این احتمال وجود دارد که زوم منتظر بماند و ببیند که بازگشت به دفاتر کار چه اثری روی تجارت می‌گذارد و اینکه آیا دورکاری در آینده به یک عامل مهم در زندگی تبدیل می‌شود یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید