درخواست اوبر از مسافران مبنی بر ضدعفونی کردن صندلی‌های عقب برای مبارزه با کووید-۱۹ - تکفارس 
درخواست اوبر از مسافران مبنی بر ضدعفونی کردن صندلی‌های عقب برای مبارزه با کووید-۱۹ - تکفارس 
درخواست اوبر از مسافران مبنی بر ضدعفونی کردن صندلی‌های عقب برای مبارزه با کووید-۱۹ - تکفارس 

درخواست اوبر از مسافران مبنی بر ضدعفونی کردن صندلی‌های عقب برای مبارزه با کووید-۱۹

فاطمه آهنگریان
۱۰ تیر ۱۳۹۹ - 21:30
درخواست اوبر از مسافران مبنی بر ضدعفونی کردن صندلی‌های عقب برای مبارزه با کووید-۱۹ - تکفارس 

در هنگام استفاده از تاکسی‌های اوبر، مسافران در برخی از شهرها سریعاً اعلان جدیدی دریافت می‌کنند که به آن‌ها می‌گوید که ضد عفونی‌کننده‌ها در هنگام سوار شدن در دسترس خواهد بود. اوبر از طریق همکاری با Clorox، روز سه شنبه گفت که نزدیک به ۲۰۰،۰۰۰ قوطی دستمال مرطوب شرکت‌های تمیز‌کننده را به رانندگان توزیع می‌کند. اوبر همچنین به افرادی که از این تاکسی‌ها استفاده می‌کنند گفته است که قبل و بعد از هر سفر، سطح اتومبیل را تمیز می‌کنند.

این ابتکار عمل در حالی آغاز می‌شود که موارد جدید ویروس کرونا در بسیاری از مناطق ایالات متحده در حال افزایش است. از روز سه شنبه، در این کشور بیش از ۱۲۵۰۰۰ کشته و ۲٫۵ میلیون مورد ویروس کرونا مشاهده شده است. با وجود اعتراض شدید در موارد، بسیاری از ایالت‌ها پس از برداشته شدن قانون قرنطینه در چند هفته گذشته، همچنان به بازگشایی مجدد خود ادامه می‌دهند.

اوبر روز سه شنبه در یک پست وبلاگ نوشت:

از آنجا که ما در یک حالت عادی جدید حرکت می‌کنیم و شهرها بازگشایی شده‌اند، ما می‌خواهیم همه کاربران اوبر با اطمینان سفر کنند. که این با ماشین‌های تمیز شروع می‌شود. پاکیزگی یک مسئولیت مشترک است و سواران نیز باید در تلاش باشند تا مناطق مرتباً لمس شده در قسمت پشتی اتومبیل را ضد عفونی کنند تا به ایجاد یک محیط تمیزتر برای خود، راننده و مسافر بعدی کمک کنند.

ماه گذشته، اوبر نسخه جدیدی از برنامه خود را منتشر کرد که بر روی دستورالعمل‌های ایمنی پیرامون ویروس کرونا است. در برنامه به‌روز شده، رانندگان و مسافران موظفند قبل از هر سفر یک لیست از مواردی مانند اینکه ماسک صورت دارند، پایین نگه داشتن پنجره‌ها در صورت امکان و عدم حضور کسی در صندلی جلو را تایید کنند. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده توصیه می‌کند که افراد از نشستن در فضاهای محدود با افراد غریبه مانند ماشین، خودداری کنند تا خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهند.

رانندگان اوبر می‌گویند که در طول همه‌گیری، اوقات سختی را تجربه کرده‌اند. بسیاری گزارش کرده‌اند که بسیاری مسافران به این بیماری مبتلا بوده و حداقل پنج نفر از آنها در اثر بیماری درگذشتند. اوبر گفت که ۵۰ میلیون دلار برای خرید لوازم تمیز کننده و ماسک برای کمک به محافظت از رانندگان هزینه شده است. برخی رانندگان گفته‌اند که این موارد بسیار سخت است. رانندگانی که آنها را دریافت می‌کنند، گفته‌اند که تجهیزات اغلب محدود هستند و به طور طولانی‌مدت باقی نمی‌ماند.

اوبر با ابتکار جدید خود با Clorox، نشان داده است که پاک‌کننده به آسانی در دسترس خواهد بود. این شرکت به رانندگان توصیه می‌کند روی تمیز کردن صندلی جلو از جمله فرمان، تعویض دنده، نگهدارنده لیوان و دستگیره درب را تمرکز کنند. اوبر پیشنهاد می‌کند که مسافران سطوح لمسی بالا را در صندلی عقب از جمله دستگیره کمربند ایمنی، کنترل کننده پنجره و دستگیره درب پاک کنند.

اگر راننده از دستمال پاک‌کننده‌های ضدعفونی‌کننده استفاده نکند، افرادی که سوار این تاکسی‌ها می‌شوند قبل از سوار شدن، اعلان برنامه را دریافت نمی‌کنند. اوبر گفت ابتکار عمل ابتدا در آتلانتا، شیکاگو و شهر نیویورک به صورت آزمایشی انجام می‌شود و احتمالاً به زودی به شهرهای بیشتری گسترش خواهد یافت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید