رسمی: تغییر پس‌زمینه در گوگل میت به‌زودی ممکن می‌شود - تکفارس 
رسمی: تغییر پس‌زمینه در گوگل میت به‌زودی ممکن می‌شود - تکفارس 
رسمی: تغییر پس‌زمینه در گوگل میت به‌زودی ممکن می‌شود - تکفارس 

رسمی: تغییر پس‌زمینه در گوگل میت به‌زودی ممکن می‌شود

مجید مهرعلی
۲ تیر ۱۳۹۹ - 09:30
رسمی: تغییر پس‌زمینه در گوگل میت به‌زودی ممکن می‌شود - تکفارس 

در اردیبهشت‌ماه (MAy) گزارش شده بود که واکاوی کدهای نسخه ۴۱.۵ از اپلیکیشن‌ گوگل میت (Google meet) نشان داده است که گوگل به‌زودی قابلیت تار کردن پس‌زمینه را برای کاربران امکان‌پذیر می‌کند. این قابلیت برای زمان‌هایی که کاربران مجبور هستند در یک محیط به‌هم‌ریخته کار کنند، بسیار ضروری است.

حال در جدول راهبرد گوگل که در جی سویت (G Suite) منتشر شده، این خبر رسما تاید شده است.

این اعلام رسمی نشان می دهد که نه تنها قابلیت تار کردن پس‌زمینه در آینده نزدیک امکان‌پذیر می‌شود، بلکه امکان شخصی‌سازی پس‌زمینه نیز وجود دارد که می‌تواند به قابلیتی محبوب و جالب تبدیل شود.

در توضیحات جدول آمده است:

در نسخه دسکتاپ پس‌زمینه را تار یا آن را با یک عکس یا ویدیو جایگزین کنید.

البته در نسخه موبایلی نیز  این امکان وجود دارد.

قابلیت یادشده به اپلیکیشن کمک می‌کند تا شانه‌به‌شانه مایکروسافت تیمز (Microsaft Teams) و زوم حرکت کند، دو شرکتی که گوگل سخت در حال رقابت با آنها است. گوگل به‌تازگی امکان یکپارچگی بین میت و جیمیل را فراهم کرده و شرایط را برای تماس تصویری تا ۱۶ نفر مهیا کرده است. البته اپلیکیشن زوم با امکان ارتباط همزمان ۴۹ نفر فعلا در این بخش دست بالا را دارد.

از دیگر ویژگی‌های مفید گوگل میت می‌توان به رایگان بودن این سرویس برای استفاده ۱۰۰ مشارکت‌کننده اشاره کرد. گوگل همچنین فناوری تصویربرداری در نور کم را به این اپلیکیشن اضافه کرده است و به‌زودی ابزاری را به میت می‌آورد که سروصداهای مزاحم در پس‌زمینه را در طول یک تماس تصویری حذف می‌کند.

باید منتظر ماند و دید آیا این تلاش‌های گوگل برای هم‌تراز شدن با زوم و دیگر اپلیکیشن‌ها مثل تیمز و اسلک (Slack) مؤثر واقع می‌شود یا خیر. هرچند گوگل دیگر موقعیتی بهتر از این زمان پیدا نخواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید