هند به سمت ممنوعیت زوم می‌رود - تکفارس 
هند به سمت ممنوعیت زوم می‌رود - تکفارس 
هند به سمت ممنوعیت زوم می‌رود - تکفارس 

هند به سمت ممنوعیت زوم می‌رود

محمد علی مشهدی جعفر
۵ خرداد ۱۳۹۹ - 21:30
هند به سمت ممنوعیت زوم می‌رود - تکفارس 

از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا، اپلیکیشن زوم محبوبیت زیادی بین مردم جهان پیدا کرده است اما این شرکت به خاطر برخی از مشکلات امنیتی زیر ذره‌بین بوده است.

دولت هند بعد از توصیه به مردم برای استفاده نکردن از آن، به سمت ممنوع کردن این اپلیکیشن می‌رود. یک دادخواست علیه زوم تنظیم شده است که در آن بیان می‌شود نبود رمزگذاری، قوانین فناوری اطلاعات این کشور را نقض می‌کند. دادگاه عالی هند برای پاسخی رسمی به دادخواست با دولت ارتباط برقرار کرده است.

شرکت زوم دراینباره می‌گوید:

ما طبق برنامه ۹۰ روزه@ای که از اول آوریل اعلام شد، روی تعهد خود نسبت به تقویت امنیت و حفظ حریم خصوصی متمرکز شده‌ایم و پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم. در هند، ما مفتخریم که به مشاغل، سازمان‌های دولتی، جوامع، معلمان مدارس و سایر کاربران، در این زمان دشوار و بی‌سابقه کمک کنیم.

زوم اکنون اطمینان دارد که اقدامات کافی برای جلوگیری از هک‌ها و حمله‌هایی مانند Zoombombing انجام شده است. با این حال، این شرکت می‌تواند با سرویس ویدیو کنفرانس Meet از شرکت Jio، که به زودی عرضه می‌شود، رقابت سختی را داشته باشد. زوم در مورد اینکه آیا این سرویس را یک تهدید می‌داند یا خیر، اظهار نظر نکرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید