حتی زوم هم از کارکنانش خواست به محل کار خود بازگردند - تکفارس 
حتی زوم هم از کارکنانش خواست به محل کار خود بازگردند - تکفارس 
حتی زوم هم از کارکنانش خواست به محل کار خود بازگردند - تکفارس 

حتی زوم هم از کارکنانش خواست به محل کار خود بازگردند

افشین نوری
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - 11:59
زوم

زوم از کارمندان خود خواسته است که به محل کارشان بازگردند. این موضوع نشان می‌دهد که حتی این پلتفرم کنفرانس ویدیویی نیز تمایلی به کار از راه دور کارکنانش ندارد.

سرویس ویدئو کنفرانس زوم در سال‌های اخیر عملکرد بسیار موفقی داشت و تقاضای بی‌سابقه‌ای که برای کار کردن از راه دور به ‎واسطه ویروس کرونا پدید آمده بود، باعث شد تا سهام این شرکت ۵۰۰ درصد افزایش پیدا کند.

طبق گزارش بیزنس اینسایدر، کارکنان زوم که در نزدیکی یکی از دفاتر این شرکت کار می‌کنند، باید حداقل دو روز در هفته در محل کار خود حضور داشته باشند و به کار کردن از راه دور پایان دهند.

سخنگوی زوم به بیزنس اینسایدر گفته است: «به نظر ما، یک روش ترکیبی که در آن کارمندان‌مان بتوانند دو روز در هفته برای تعامل با تیم‌های خود در محل کار حضور داشته باشند می‌تواند برای شرکت ما بسیار مفید باشد.»

سیاست جدید زوم، کارمندان را ملزم می‌کند در صورتی که در ۸۰ کیلومتری دفاتر این شرکت زندگی می‌کنند، در محل کارشان حضور پیدا کنند.

یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۲ نشان می‌داد که ۶۹ درصد از کارکنان زوم برایشان مهم است که خودشان بتوانند انتخاب کنند از راه دور کار کنند یا در محل کارشان حاضر شوند یا اینکه ترکیبی از این دو روش را انتخاب کنند. ۴۵ درصد نیز گفته‌ند که اگر چنین انتخابی نداشته باشند ترجیح می‌دهند به دنبال شغل جدیدی باشند.

همه‌گیری کرونا باعث شده بود تا میلیون‌ها کسب‌وکار از روش کار از راه دور استفاده کنند و زوم تبدیل به اصلی‌ترین پلتفرم ویدیو کنفرانس این کسب‌وکارها شده بود. اما با کاهش کرونا و بازگشت کارمند‌ها به محل کارشان، میزان استفاده از زوم و درآمد آن کاهش یافت. زوم در ماه فوریه امسال مجبور شد حدود ۱۳۰۰ نفر از کارمندانش را اخراج کند.

بسیاری از رقبای زوم در تماس تصویری، بخشی از یک برنامه گسترده تجاری هستند و دو تا از بزرگ‌ترین آنها به پلتفرم آفیس ۳۶۵ مایکروسافت و پلتفرم ورک‌اِسپیس (Workspace) گوگل تعلق دارند. هردو سرویس یادشده تقویم، ایمیل و تماس تصویری را به همراه دارند و شاید زوم هم با فراهم کردن تقویم و ایمیل، خود را به چیزی بیش از یک پلتفرم تک منظوره تبدیل کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید