امکان چت تصویری همزمان با ۵۰ نفر در اینستاگرام - تکفارس 
امکان چت تصویری همزمان با ۵۰ نفر در اینستاگرام - تکفارس 
امکان چت تصویری همزمان با ۵۰ نفر در اینستاگرام - تکفارس 

امکان چت تصویری همزمان با ۵۰ نفر در اینستاگرام

مجید مهرعلی
۳ خرداد ۱۳۹۹ - 11:00
امکان چت تصویری همزمان با ۵۰ نفر در اینستاگرام - تکفارس 

همان‌طور که هفته گذشته وعده داده شده بود فیس‌بوک قابلیت مسنجر رومز (Messenger Rooms) را به‌صورت جهانی برای اپلیکیشن‌های تماس تصویری عرضه کرده است که دلیل آن خانه نشین شدن مردم به خاطر گسترش ویروس کرونا است. این قابلیت به مردم کمک می‌کند که از طریق اینترنت به تحصیل و کار خود ادامه دهند.

حال اینستاگرام که یکی از اپلیکیشن‌های فیس‌بوک به شمار می‌رود نیز قابلیت مسنجر رومز را تا سقف ۵۰ نفر پشتیبانی می‌کند. در حساب رسمی اینستاگرام در توییتر این‌طور آمده است:

یک راه ساده برای چت تصویری تا سقف ۵۰ نفر؟ بله لطفا

از امروز شما می‌توانید مسنجر رومز ایجاد و هرکسی را که دلتان می‌خواهد به آن دعوت کنید.

برای شروع یک چت تصویری با دوستانتان در اینستاگرام کافی است به قسمت پیام‌ها رفته و روی گزینه چت تصویری (video chat) بزنید و سپس گزینه ایجاد اتاق چت (Create a Room) را انتخاب کنید. در آن قسمت می‌توانید دوستان مورد نظرتان را دعوت کنید بعد از آن می‌توانید لینک اتاق چت ایجادشده را برای افراد بیشتری بفرستید یا به یک اتاق چت جدید متصل شده و مهمانی را آغاز کنید.

اگرچه تمام فرآیند ایجاد چت در اینستاگرام صورت می‌گیرد اما وارد شدن به یک چت تصویری شما را به اپلیکیشن فیس‌بوک مسنجر انتقال خواهد داد که برای این امر ضروری است.

در چند روز گذشته اینستاگرام قابلیت جدید دیگری با نام راهنما (Guides) را معرفی نمود که به حساب‌های مشخص اجازه منتشر کردن راهنماها را می‌دهد که از جهاتی شبیه به مقالات مرسوم (Conventional Articles) است. اولین راهنماهای قابل دسترسی بیشتر تمرکز روی سلامتی و تندرستی کاربران دارد. برای مثال بنیاد جلوگیری از خودکشی امریکا در حال حاضر در حساب اینستاگرام خود دو راهنما در زمینه سلامت ذهنی دارد. این دو راهنما شامل سلامت روحی و ویروس کرونا می‌شود که دارای راهبردهای ارزشمندی در زمینه مراقبت از خود است.

پیش تر در ماه آوریل اینستاگرام تمرکز خود را روی حمایت از کسب و کارهای کوچک در دوره گسترش ویروس کرونا قرار داده بود. اینستاگرام به این کسب و کارها کمک می‌کرد که بهتر دیده شوند. همچنین ابزارهای برای جذب سرمایه در اختیار آنها قرار می‌داد به همراه شکلک‌های که برای بهبود رابطه آنها با مشتریان ایجاد شده بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید