کیک‌استارتر نزدیک چهل درصد از کارکنان خود را پس از تعدیل نیرو از دست می‌دهد - تکفارس 
کیک‌استارتر نزدیک چهل درصد از کارکنان خود را پس از تعدیل نیرو از دست می‌دهد - تکفارس 
کیک‌استارتر نزدیک چهل درصد از کارکنان خود را پس از تعدیل نیرو از دست می‌دهد - تکفارس 

کیک‌استارتر نزدیک چهل درصد از کارکنان خود را پس از تعدیل نیرو از دست می‌دهد

محمد علی مشهدی جعفر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 08:00
کیک‌استارتر نزدیک چهل درصد از کارکنان خود را پس از تعدیل نیرو از دست می‌دهد - تکفارس 

پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی کیک‌استارتر، جدیدترین شرکتی است که در دوره رکود اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا به اخراج کارکنان خود متوسل می‌شود. این شرکت هفته‌ی گذشته در بیانیه‌ای در نیویورک‌تایمز اعلام کرد که ۲۵ نفر از کارمندان یا حدود ۱۸ درصد از نیروی کار خود را اخراج کرده‌اند. اما کیک‌استارتر می‌گوید کاهش نیروی کار بیش از دو برابر این مقدار است، زیرا پس از مذاکره‌ی مدیریت با اتحادیه‌ی کارکنان، ۳۰ نفر از کارمندان تصمیم به بازخرید و ترک شرکت گرفتند.

سخنگوی کیک‌استارتر در رابطه با این موضوع می‌گوید:

این بیانیه صحیح است، اما کارمندان بین‌المللی را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد و همچنین کاهش بیشتر کارکنان را از طریق بازخریدهای داوطلبانه‌ای که به کارمندان ارائه شده است را در نظر نمی‌گیرد. در کل، ما شاهد کاهش ۳۹ درصدی کارکنان خواهیم بود. اکثر کسانی که شرکت را ترک میکنند بسته‌های جدایی داوطلبانه را انتخاب کرده‌اند.

تعدیل نیرو اولین بار در روز چهارشنبه توسط Business Insider گزارش شد. ماه گذشته، عزیز حسن، مدیر عامل کیک‌استارتر، در یک نامه‌ی غیر رسمی به کارکنان اطلاع داده است که تعدیل نیرو قریب الوقوع است. در آن زمان، حسن از افت ۳۵ درصدی در پروژه‌های جدید روی این پلتفرم، بدون هیچ نشانه‌ی روشنی از بازگشت دوباره به حالت قبل، گزارش داد.

کیک‌استارتر یک شرکت منافع عمومی است و از معدود شرکت‌های فناوری است که دارای اتحادیه برای کارکنان خود است. کارمندان این شرکت، این اتحادیه را در فوریه سال جاری با نام کیک‌استارتر یونایتد پس از یک سری مذاکرات با مدیریت که در سال ۲۰۱۹ شروع شد، راه‌اندازی کردند. این اتحادیه در همان روزی آغاز به کار کرد که مدیرعامل سابق و هم‌بنیانگذار این شرکت، پری چن (Perry Chen) استعفا داد و جایگاه خود را به حسن تحویل داد.

اتحادیه‌ی کیک‌استارتر، که نماینده اتحادیه‌ی بین‌المللی دفتر و کارمندان حرفه‌ای (OPEIU) است، در مذاکرات با مدیریت در مورد تعدیل نیرو مشارکت داشته است، اما معلوم نیست اخراج‌ها چه بخشی را بیش‌تر تحت تاثیر قرار داده است. اولین توافق در اوایل ماه می انجام شد، که شامل پیشنهاد بازخرید داوطلبانه به اعضای اتحادیه و امکان خودداری از پوشش بیمه درمانی و در عوض دریافت پول بود.

به عنوان بخشی از معامله، کیک‌استارتر به کارمندان در حال جدایی پیشنهادی کرد که شامل چهار ماه دستمزد، چهار ماه پوشش مراقبت‌های پزشکی برای کارمندان با درآمد بیش از ۱۱۰،۰۰۱ دلار در سال و شش ماه برای کسانی که کمتر درآمد دارند، ابطال هرگونه توافق‌نامه‌ی غیر رقابتی و فرصت برای استخدام مجدد در شرکت در صورت بازگشایی شغل آن‌ها در طی سال جاری، می‌شد.

اتحادیه‌ی کیک‌استارتر در توییتی در این رابطه می‌گوید:

در تاریخ ۲۰ آوریل، مدیریت کیک‌استارتر اعلام کرد که آنها قصد دارند حدودا ۴۰ درصد از نیروی کار ما را اخراج کنند. بعد از دو هفته چانه‌زنی، ما به مزایای پایان کاری که برای آن مذاکره کردیم که بسیار افتخار می کنیم.

از فوریه ۲۰۲۰، این اتحادیه متشکل از ۸۵ مهندس، مدیر، تحلیلگر، طراح، هماهنگ‌کننده و متخصصان پشتیبانی از مشتری بود و این گروه حدود ۶۰ درصد از کارمندان شرکت که قبل از اخراج ۱۴۰ نفر بودند را نمایندگی می‌کردند.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید