دم مصنوعی عجیبی که قابل کنترل در برنامه‌ی گوشی هوشمند است - تکفارس 
دم مصنوعی عجیبی که قابل کنترل در برنامه‌ی گوشی هوشمند است - تکفارس 

دم مصنوعی عجیبی که قابل کنترل در برنامه‌ی گوشی هوشمند است

مصطفی اسماعیلیان
۳ مهر ۱۳۹۷ - 15:30
دم مصنوعی عجیبی که قابل کنترل در برنامه‌ی گوشی هوشمند است - تکفارس 

تقریبا ۱۰ ماه تا شروع جشنواره‌ی کامیک‌کان بین‌المللی سن‌دیگو فاصله داریم اما هیچ‌وقت برای آماده‌کردن تجهیزات و ابزارهای این رویدار بزرگ کمیک، علمی تخیلی و فانتزی دیر نیست. اندرو شوبن، سازنده‌ی یکی از عجیب‌ترین و خلاقانه‌ترین ابزارهای این جشنواره، از طرح خود با نام دیجیتِیل (Digitail) رونمایی کرد. دیجیتیل یک دم مصنوعی انیماترونیک است که توسط برنامه‌ای در گوشی هوشمند قابل کنترل می‌باشد. به این صورت کاربران می‌توانند تبدیل به هر موجود دم‌داری مثل نایت‌واکر در کمیک X-Man، موجود فضایی در Alien franchise، روباه و یا گرگ شوند.

شوبن در این باره گفت:

دم قبلی که توسط شرکت ما طراحی و ساخته شده بود، ۱۰ حرکت متفاوت را با استفاده از یک دستگاه کنترل از راه دور تقلید می‌کرد و از آن به خوبی استقبال شد. اما ما میخواستیم کنترل بیشتری را به این ابزار اضافه کنیم پس دیجیتیل را ساختیم. برنامه‌ای که با استفاده از بلوتوث به دستگاه متصل شده است، به ما امکان طراحی حرکات دم را می‌دهد، از این رو حرکات به هم پیوسته‌ای را به عنوان حالات مختلف ساختیم. همچنین این دستگاه می‌تواند ضربان قلب را از ابزارهایی مثل Fitbit خوانده و سرعت حرکات را به صورت کاملا خودکار شبیه‌سازی کند.

قابلیت‌های جذاب زیادی در این دم هوشمند وجود دارد، ارسال حرکات به دیگر کاربران، دریافت حرکات مخصوص با استفاده از برنامه‌ا‌ی که در گوشی هوشمند نصب شده است و حتی همگام‌سازی حرکات دم با صدای موسیقی.

شوبن ادامه داد:

تا آن‌‌جا که ما انتظار داریم، درحال گسترش برنامه‌ی گوشی هوشمند هستیم. دم‌های هوشمند زیادی در بازار وجود دارند که تعدادی از آن‌ها بسیار زیبا طراحی شده‌اند اما هیچ‌کدام قابلیت‌های این دم هوشمند را ندارند. علاوه بر این، تمام دم‌های هوشمندی که ما طراحی کرده‌ایم زیبا و راحت هستند.

اگر می‌خواهید اطلاعات دیگری از این ابزار هوشمند جذاب دریافت کنید، پیشنهاد می‌کنم به صفحه‌ی بلاگ کیک‌استارتر رفته و اخبار آن را دنبال کنید. قیمت این دستگاه ۱۲۹ دلار عنوان شده است و در ماه ژانویه آماده‌ی عرضه به بازار خواهد بود.

نظر شما کاربران تکفارس در مورد این دم هوشمند چیست؟ دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید