اپلیکیشن جدید گوگل به کودکان خواندن می‌آموزد - تکفارس 
اپلیکیشن جدید گوگل به کودکان خواندن می‌آموزد - تکفارس 
اپلیکیشن جدید گوگل به کودکان خواندن می‌آموزد - تکفارس 

اپلیکیشن جدید گوگل به کودکان خواندن می‌آموزد

مجید مهرعلی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 16:12
اپلیکیشن جدید گوگل به کودکان خواندن می‌آموزد - تکفارس 

گوگل در روزهای اخیر دسترسی اولیه به اپلیکیشن جدید خود، رید الانگ (Read Along) را در اختیار کاربران قرار داده است. این اپلیکیشن برای کودکان پنج سال به بالا طراحی شده است.

رید الانگ از کودکان می‌خواهد تا داستان‌های این اپلیکیشن را بلند بخوانند و در این حال بازخورد‌هایی را به صورت دیداری و شنیداری ارائه می‌دهد.

رید الانگ یکی از چندین پلتفرم آنلاینی است که در زمان بسته بودن مدارس به خاطر ویروس کرونا، امکان یادگیری را برای کودکان فراهم می‌آورد.

یکی از قابلیت‌های رید الانگ، دستیار هوشمندی به نام دیا (Diya) است. این دوست مهربان از تکنولوژیهای تبدیل متن به صوت و تشخیص صدای گوگل بهره می‌برد تا مطمئن شود که کودک استفاده‌کننده از اپ، مشکلی بابت خواندن متن نداشته باشد. دیا بازخوردهای مثبتی در زمان مطالعه ارائه می‌دهد و کودکان می‌توانند با کمک او یک کلمه را تلفظ کنند و یا اینکه یک جمله‌ را به درستی متوجه شوند.

اپلیکیشن فوق، دامنه گسترده‌ای از انواع داستان را از سراسر جهان در بر می‌گیرد و علاوه بر این، بازی‌هایی را نیز در خود جای داده است. رید الانگ نشان‌ها و ستاره‌هایی را به عنوان جایزه به کودکان می‌هد و با این ترفند، اشتیاق آنها برای خواندن و بازی کردن حفظ می‌شود. والدین می‌توانند برای چندین نفر حساب کاربری ایجاد کرده و هر کاربر با زدن روی عکس خود در جریان پروسه مطالعاتی خویش قرار گیرد. اپلیکیشن داستان‌ها و بازی‌هایی را برای کاربر پیشنهاد می‌دهد که متناسب با علایق کاربر و سطح توانایی خواندن او است.

در اپلیکیشن هیچگونه تبلیغی نمایش داده نمی‌شود و در آن هیچگونه خرید درون‌برنامه‌ای وجود ندارد. دریافت این اپلیکیشن از فروشگاه گوگل نشان می‌دهد که قابلیت استفاده به صورت آفلاین نیز فراهم است.

تحلیل داده‌های صوتی در لحظه صورت گرفته تا امکان استفاده به صورت آفلاین فراهم آید. به ادعای گوگل، این داده‌ها برای هیچکدام از سرورهای گوگل ارسال نخواهد شد.

رید الانگ ابتدا، سال گذشته در هند با نام بولو (Bolo) منتشر گردید. در حال حاضر این اپ در ۱۸۰ کشور قابل دسترسی است و از نه زبان پشتیبانی می‌کند که شامل، انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی، هندی و …می‌شود. گوگل می‌افزاید که اپلیکیشن، با استفاده از بازخودهایی که از خانواده‌ها دریافت می‌کند تکامل می‌یابد و انتخاب‌های متنوع‌تری از کتاب‌ها و قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

این اپلیکیشن از فروشگاه گوگل قابل دریافت است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید