پیشتازی اپل در تولید ساعت‌های هوشمند - تکفارس 
پیشتازی اپل در تولید ساعت‌های هوشمند - تکفارس 
پیشتازی اپل در تولید ساعت‌های هوشمند - تکفارس 

پیشتازی اپل در تولید ساعت‌های هوشمند

فرزاد اسرافیلی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 17:00
پیشتازی اپل در تولید ساعت‌های هوشمند - تکفارس 

بازار جهانی ساعت‌های هوشمند همچنان رو به رشد است و اپل در این صنعت همچنان پیشتازی می‌کند. براساس داده‌های منتشر شده از سوی تحلیلگر بازار استراتژی آنالیتیکس، این شرکت ۷٫۶ میلیون اپل واچ را در سه ماهه اول عرضه کرده است تا بتواند ۵۵ درصد از بازار را به خود اختصاص دهد.

به طور کلی، تولید کنندگان ۱۴ میلیون ساعت هوشمند در طول این سه ماه ارسال کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. با وجود کرونا، عرضه‌ها در طول سه ماه افزایش یافته است – این نشان می‌دهد حتی ممکن است بیماری همه گیر کرونا اندکی در این مورد سودمند بوده باشد.

نیل ماوستون، مدیر اجرایی استراتژی آنالیتیکس، در بیانیه‌ای اعلام کرد:

علی رغم نگرانی از COVID-19، تقاضای جهانی برای ساعت‌های هوشمند همچنان رو به رشد است. ساعت‌های هوشمند در کانال‌های خرده فروشی آنلاین فروش خوبی دارند، به طوری که بسیاری از مصرف کنندگان از این ساعت‌ها برای نظارت بر سلامتی و تناسب اندام خود در حین دوران قرنطینه استفاده می‌کنند.

ماوستون گفت، اپل سهم بازار خود را در دو سال به بالاترین سطح افزایش داد. وی افزود اپل واچ صاحب نیمی از بازار ساعت‌های هوشمند در سراسر جهان است و رهبر این صنعت است.

به نظر می‌رسد بخشی از رشد اپل به ضرر سامسونگ، دومین سازنده ساعت هوشمند جهان است. شرکت سامسونگ ۱٫۹ میلیون ساعت را عرضه کرد اما سهم بازار آن در سه ماهه از ۱۴٫۹٪ به ۱۳٫۹٪ کاهش یافته است. شرکت گارمین سهم بازار خود را توسعه داده است، که از ۷٪ به ۸٪ در ۱٫۱ میلیون ساعت عرضه شده افزایش یافته است.

پیش بینی می‌شود عرضه ساعت هوشمند به دلیل شیوع آن در سه ماهه دوم به شدت کند شود اما در نیمه دوم سال دوباره صعود شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید