از سر گیری فعالیت کارخانه تسلا علیرغم شیوع کرونا - تکفارس 
از سر گیری فعالیت کارخانه تسلا علیرغم شیوع کرونا - تکفارس 
از سر گیری فعالیت کارخانه تسلا علیرغم شیوع کرونا - تکفارس 

از سر گیری فعالیت کارخانه تسلا علیرغم شیوع کرونا

فرزاد اسرافیلی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 22:30
از سر گیری فعالیت کارخانه تسلا علیرغم شیوع کرونا - تکفارس 

به گزارش بلومبرگ نیوز، علیرغم توصیه بهداشتی مبنی بر ماندن در خانه تا سوم ماه می در یالات متحده، تسلا قصد دارد برخی کارگران خود را برای کار در کارخانه مونتاژ خود در Fremont کالیفرنیا فرا بخواند.

به گفته بلومبرگ، رهبران کارخانه پیام‌هایی را به کارگران کارخانه Fremont ارسال کردند و از آنها خواستند پاسخ دهند و تأیید کنند که آیا قصد دارند به محل کار بروند یا خیر.

تسلا به طور موقت کارخانه Fremont خود را در ۲۳ مارس تعطیل کرد، اما همچنان تلاش کرد تا مقامات محلی را متقاعد کند که این کارخانه تجارت اساسی است و نباید شامل دستور ماندن در خانه شود. این شرکت ادعا کرد که باید در آژانس امنیت زیرساختی و امنیت سایبری (CISA) وزارت امنیت داخلی در دسته زیرساخت‌های مهم ملی قرار گیرد.

کارخانه Fremont خودروهای تسلا Model 3،Model S،Model X  و Model Y را تولید می‌کند.

با این حال، افسر بهداشتی و درمانی شهرستان آلامدا اعلام کرد بازگشایی این کارخانه یک ریسک برای سلامت عمومی است و کیمبرلی پیترسن، رئیس پلیس Fremont به تسلا گفت که قوانین برای تأسیسات Fremont به تعلیق در نمی‌آید.

سخنگوی ایالت آلامدا در روز یکشنبه در ایمیلی به ویگاه ورج اعلام کرد دستورالعمل بهداشت هنوز اجرایی است. نقض دستور تخلف محسوب می‌شود و می تواند جریمه یا حبس در پی داشته باشد.

چندین خودروساز دیگر به دنبال شروع مجدد تولید در اوایل ماه می هستند. به گزارش Detroit Free Press شرکت فورد روز یکشنبه گفت که بخش کوچکی از کارگرانش را برای بازگشایی کارخانه‌هایشان فرا می‌خواند؛ اما با این حال اعلام نکرد کدام اماکن و چه تعداد کارگر در نظر گرفته شده است. Freep گزارش داد که این تماسها داوطلبانه بوده‌اند، به این معنی که در صورت کار، کارگران حقوق می‌گیرند اما اجباری برای کار نیست.

جنرال موتورز هنوز تاریخ رسمی بازگشایی را اعلام نکرده است. اتحادیه کارگران خودرو اعتقاد دارد که افتتاحیه در اوایل ماه می خیلی زود و خیلی خطرناک است. فورد و جنرال موتورز جزو فروشگاه‌های اتحادیه هستند.

تسلا هنوز واکنشی نشان نداده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید