کاهش بودجه بازاریابی گوگل بدلیل رکود اقتصادی ناشی از کرونا - تکفارس 
کاهش بودجه بازاریابی گوگل بدلیل رکود اقتصادی ناشی از کرونا - تکفارس 
کاهش بودجه بازاریابی گوگل بدلیل رکود اقتصادی ناشی از کرونا - تکفارس 

کاهش بودجه بازاریابی گوگل بدلیل رکود اقتصادی ناشی از کرونا

فرزاد اسرافیلی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 18:30
کاهش بودجه بازاریابی گوگل بدلیل رکود اقتصادی ناشی از کرونا - تکفارس 

به گزارش CNBC، با تداوم زیان اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا، شرکت گوگل بودجه بازاریابی خود برای نیمه دوم سال ۲۰۲۰ را به نصف کاهش خواهد داد.

این خبر پس از آن نشر پیدا کرد که هفته قبل ساندر پیچای مدیر عامل شرکت به کارمندان گفت این شرکت استخدام کارمند را برای بقیه سال کند می‌کند، زیرا بر روی چند دسته مهم تمرکز دارد. سخنگوی گوگل روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت:

همانطور که هفته گذشته بیان کردیم، ما دوباره برنامه‌های سرمایه گذاری خود را برای بقیه سال ۲۰۲۰ ارزیابی می‌کنیم و روی تعداد مشخصی از تلاش‌های مهم بازاریابی متمرکز خواهیم شد. ما همچنان در در زمینه‌های دیجیتال و بسیاری از زمینه‌های تجاری همچنان بودجه بازاریابی قوی خواهیم داشت.

در حالی که مردم سرتاسر جهان به منظور مقابله با گسترش COVID-19 به ماندن در خانه روی آورده‌اند، اقتصاد جهانی با رکود روبرو شده است. صنعت فناوری با دارا بودن شرکت‌های بزرگ که در برخی مواقع بیش از ۱ تریلیون دلار ارزش داشته اند، از این ماجرا مصون نمانده است. با توجه به اینکه مسافرت و تفریح دیگر وجود ندارد و مردم سفرها و تعطیلات خود را کنسل کرده‌اند، دو غول گوگل و فیسبوک در تبلیغات دچار رکود شده اند. تبلیغات عامل سودآوری برای آنان بود.

گوگل قرار است سودآوری سه ماهه اول خود را در روز سه شنبه اعلام کند و مشخص می‌شود که این بیماری همه گیر چه تاثیری بر تجارت این غول جستجوگر می‌گذارد.

هفته گذشته، پیچای گفت که گوگل برنامه های خود را در حوزه‌هایی که برای موفقیت شرکت حیاتی نیستند، کاهش خواهد داد. وی گفت این شرکت در سال ۲۰۱۹، ۲۰،۰۰۰ نفر را استخدام کرده است و برای رشد مشابه در سال جاری به حالت موازنه در می‌آمد که بدلیل بیماری این اتفاق رخ نداد. وی گفت افرادی که قبلاً استخدام شده‌اند به دلیل مشکلات در زمینه آموزش یا تجهیزات، مانند لپ تاپ یا کلیدهای امنیتی، تأخیر در شروع کار را نیز مشاهده می‌کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید