کاهش شدید ارزش سهام شرکت Slack - تکفارس 
کاهش شدید ارزش سهام شرکت Slack - تکفارس 
کاهش شدید ارزش سهام شرکت Slack - تکفارس 

کاهش شدید ارزش سهام شرکت Slack

فرزاد اسرافیلی
۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - 22:45
کاهش شدید ارزش سهام شرکت Slack - تکفارس 

کاهش ارزش سهام شرکت‌ها فقط به خاطر شیوع ویروس کرونا نیست. در واقع انتظار می‌رفت برخی از شرکت‌ها از این بیماری منفعت کنند، به خصوص شرکت‌هایی که به کارگران اجازه می‌دهند از راه دور همکاری کنند.

کاهش ۲۲ درصدی قیمت سهام Slack در معامله‌های بعد از ساعت اداری، آن هم پس از آنکه شرکت نتایج FYQ4 2020 خود را منتشر کرد، بسیار غافلگیر کننده بود.

Slack زیان ۸۹٫۱ میلیارد دلاری در سه ماهه سال را گزارش داد، این میزان بیش از دو برابر زیان مدت مشابه سال قبل است. پارسال ۳۴٫۶ میلیارد دلار این شرکت زیان کرده بود. این درحالی است که Slack خرید تعدادی از مشتریهای مشهور مانند IBM درسه ماهه مشابه را اعلام کرده بود. این شرکت همچنین اعلام کرد که آنها اکنون ۷۰ مشتری در اختیار دارند که بیش از یک میلیون دلار پرداخت کرده اند یعنی ۳۱ مشتری بیشتر از مدت مشابه سال قبل.

این شرکت همچنین محاسبات تحلیلگران را که انتظار ضرر ۶۱ میلیون دلاری را داشتند بر هم زد. Slack تنها ۱۸۱٫۹ میلیون دلار درآمد کسب کرد، یعنی ۴۹٪ درصد از درآمد مدت مشابه پارسال. در حالی که شرکت زوم (Zoom) رقیب جدید Slack درآمد ۱۹۹ میلیون و ۲۰۱ میلیون دلار را کسب کرد، و این نشان دهنده اولویت کنفرانس ویدیویی است.

علیرغم اینکه انتظار می‌رود کارکنان به دلیل شیوع کرونا غیر حضوری کارهایشان را انجام دهند، شرکت Slack پیش بینی زیان ۶ الی ۷ سنتی در سهم‌هایش برای سه ماه را کرده است و انتظار دارد درآمد در سه ماه برابر شود.

در حال حاضر قیمت سهام Slack در پایین ترین میزان قرار دارد و برابر با کمتر از نیمی از قیمت سهم IPO است که حدود ۴۰ دلار قیمت دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید