فورد کلیه سفرهای تجاری خود را پس از مثبت شدن تست کرونای دو کارمندش لغو کرد - تکفارس 
فورد کلیه سفرهای تجاری خود را پس از مثبت شدن تست کرونای دو کارمندش لغو کرد - تکفارس 
فورد کلیه سفرهای تجاری خود را پس از مثبت شدن تست کرونای دو کارمندش لغو کرد - تکفارس 

فورد کلیه سفرهای تجاری خود را پس از مثبت شدن تست کرونای دو کارمندش لغو کرد

مهرداد میرشاهی
۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - 09:27
فورد کلیه سفرهای تجاری خود را پس از مثبت شدن تست کرونای دو کارمندش لغو کرد - تکفارس 

شرکت فورد پس از مثبت شدن تست بیماری COVID-19 دو تن از کارمندانش، کلیه سفرهای تجاری خود را لغو کرده است. ویروس کرونا در این چند وقته به مهم‌ترین موضوع مورد بحث بین مردم سراسر جهان تبدیل شده است و تاکنون بیش از ۹۰ هزار نفر به آن مبتلا شده‌اند. از سوی دیگر، بیش از ۱۰۰ تن در ایالات متحده نیز به این بیماری دچار شده‌اند. به گفته بلومبرگ، این دو کارمند پس از تشخیص بیماری قرنطینه شده‌اند و در حال حاضر حال عمومی آن‌ها رو به بهبودی است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت فورد کلیه سفرهای تجاری داخلی و بین‌المللی کارکنان خود را تا تاریخ جمعه ۸ فروردین ماه (۲۷ مارس) لغو کرده است و تجدید این محدودیت هر هفته بررسی خواهد شد. فورد، آخرین خودروساز بزرگ دنیاست که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا تصمیم به لغو پروازها و قرار ملاقات‌های تجاری اعضای خود گرفته است. فیات کرایسلر (Fiat Chrysler)، دیگر خودروساز بزرگ مستقر در دیترویت نیز کلیه پروازهای تجاری خود را ممنوع کرده و به CNBC گفته است که وضعیت را از نزدیک بررسی می‌کند. این در حالی‌ست که سخنگوی فورد از انتشار بیانیه‌ای در این باره خودداری کرده است.

همانند دیگر شرکت‌های تولید خودروی بزرگ دنیا، فورد نیز کارخانه‌هایی در کشور چین دارد و قطعات مورد نیاز آن توسط تولیدی‌های مختلف مستقر در این کشور تامین می‌شود. پیش از این، این شرکت فقط سفر کارمندان مستقر در چین خود را ممنوع کرده بود. فورد تولید خود را در کارخانه مستقر در چونگ‌کینگ از روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه (۱۰ فوریه) از سر گرفته بود.

بیماری COVID-19 تاثیر جدی بر صنعت تولید خودرو و همینطور نمایشگاه‌های بزرگ مرتبط با آن داشته است. هفته گذشته شاهد لغو شدن برگزاری نمایشگاه اتومبیل ژنو بودیم و اکثر خودروسازان بزرگ و مطرح تصمیم به رونمایی از خودروها و طرح‌های مفهومی خود از طریق اینترنت و استریم گرفتند.

در دنیای فناوری، قابل‌توجه‌ترین لغو مراسم‌ها به کنگره جهانی موبایل یا MWC 2020 اختصاص دارد که بزرگترین نمایشگاه تجاری تلفن‌ها و تبلت‌های هوشمند شناخته می‌شود. از سوی دیگر، فیسبوک و گوگل نیز به ترتیب تصمیم به لغو رویدادهای کنفرانس توسعه دهندگان F8 و Google I/O 2020 گرفته‌اند.

برخی از رویدادهای ورزشی نیز به واسطه شیوع بیماری کرونا لغو شده‌اند که از مطرح‌ترین آن‌ها می‌توان به فرمول یک و فرمول E اشاره کرد. این در حالی‌ست که برگزاری المپیک تابستانی امسال در ژاپن نیزدر هاله‌ای از ابهام قرار دارد و کمیته بین‌المللی المپیک هنوز در خصوص چگونگی برگزاری و یا لغو این رویداد بزرگ تصمیمی نگرفته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید