۳۰ پروژه آسان و کاربردی با پرینتر ۳ بعدی در منزل - تکفارس 
۳۰ پروژه آسان و کاربردی با پرینتر ۳ بعدی در منزل - تکفارس 

۳۰ پروژه آسان و کاربردی با پرینتر ۳ بعدی در منزل

سپهر بندزر
۹ خرداد ۱۴۰۱ - 09:20
بهترین پروژه های پرینت ۳ بعدی

در آینده نه‌چندان دور فناوری ، پرینتر ۳ بعدی همانند تلفن‌های هوشمند و اینترنت بی‌سیم به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ما تبدیل خواهند شد و می‌توانید با استفاده از ایده‌های کاربردی و متریال‌های موردنظر وسایل مختلفی بسازیم و امکانات خانه خود را به‌روزرسانی کنیم.

محدوده ساخت ابزارآلات مختلف با پرینتر ۳ بعدی فراتر از چیزی است که ما تصور می‌کنیم و می‌توانیم در کنار ساخت تجهیزات الکترونیکی، لوازم ساده ولی ضروری که در زندگی روزمره ما مورداستفاده قرار می‌گیرند را تولید کنیم. در این مقاله قصد داریم تا شما را با ۳۰ پروژه آسان و کاربردی با پرینتر ۳ بعدی آشنا کنیم، پس با وب‌سایت تکفارس همراه باشید.

نگهدارنده گوشی هوشمند و تبلت

فناوری پرینتر ۳ بعدی

این نگهدارنده مناسب تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های مختلفی است که توسط کاربران سرتاسر جهان مورد استفاده قرار گرفته و Thingiverse که یکی از منابع پروژه‌های ۳ بعدی شناخته می‌شود آن را تأیید کرده است.

در حین قرار گرفتن تلفن همراه روی نگهدارنده، شما می‌توانید آن را شارژ کرده، تماس ویدئویی و تلفنی برقرار کنید و یا به دیوار متصل کنید. این نگهدارنده توسط Sonia verdu طراحی شده و یکی از کاربردی‌ترین و معروف‌ترین مدل‌های ۳ بعدی او است.

تقویت کننده صدا

پرینتر ۳ بعدی فناوری

اگر شما نیز بیشتر اوقات از کم بودن صدای تلفن همراه خود و بلندگوی تک‌کاناله شکایت می‌کنید، می‌توانید با ساخت این تقویت‌کننده بدون نیاز به بلندگو بلوتوث صدای تلفن همراه خود را به طور چشمگیری افزایش دهید. این مدل ۳ بعدی می‌تواند به‌عنوان نگهدارنده و بلندگو مورداستفاده قرار گیرد و به لطف عدم از استفاده از بلوتوث در بهینه‌سازی مصرف باتری تأثیر چشمگیری خواهد داشت.

مینی نوت بوک رزبری پای

پرینتر ۳ بعدی فناوری

چگونه می‌توانیم یک رزبری پای ۳۵ دلاری را به مینی نوت‌بوک رزبری پای تبدیل کنیم؟ تنها کاری که باید انجام دهیم، استفاده از ماژول‌های piTFT و Pi و مشاهده این ویدئو است که ما را در ساخت آن راهنمایی می‌کند. این مدل رزبری پای که Pi2 نام دارد نسخه اصلی است که با مدل pi4 نیز کار می‌کند و یکی از بهترین پروژه‌های ۳ بعدی مربوط به رزبری پای است.

صفحه لمسی رزبری پای

پرینتر ۳ بعدی فناوری

اگر صفحه‌نمایش لمسی جمع‌وجور چیزی بیشتر از نوت‌بوک است، می‌توانید با جمع‌آوری تجهیزاتی مانند: رزبری pi, صفحه‌نمایش ۷ اینچی لمسی، باتری لیتیوم پلیمری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت و پلور بوست ۱۰۰۰c آرزوی خود را به واقعیت محقق کنید.

محافظ کابل های لایتنینگ

پرینتر ۳ بعدی فناوری

یکی از مشکلات متعدد کاربران اپل، فرسوده شدن کابل‌های شارژ و دیگر کابل‌های USB است که اتفاقی  ناراحت‌کننده و خرید دوباره این کابل‌های گران‌قیمت آزاردهنده است. بااین‌وجود، این محافظ‌های کابل می‌توانند در کاهش هزینه‌های شما تأثیرگذار باشند.

نگهدارنده هندزفری

پرینتر ۳ بعدی فناوری

همانند کابل‌های USB و لایتنینگ، هندزفری‌ها نیز از پیچیده شدن و خراب‌شدن در امان نیستند و نگهداری درست از آنها به مدیریت صحیح شما بستگی دارد. این نگهدارنده‌های ماسوره مانند، می‌توانند از پیچیده شدن هندزفری‌های شما جلوگیری کنند و با ظاهر زیبا و رنگ‌های متنوع نشانه‌هایی از طبیعت را همواره با ما همراه کنند.

نگهدارنده کابل USB

پرینتر ۳ بعدی فناوری

بیشتر کاربران کابل‌های USB بسیاری دارند که درهم‌پیچیده شده‌اند و بجای اینکه در کشوهای کمد قرار بگیرند، در خانه پخش‌وپلا شده‌اند. این نگهدارنده می‌تواند به نسبت تعداد کابل‌های شما طراحی و ساخته شود و قابلیت اتصال به دیوار را داشته باشد.

نگهدارنده کابل رومیزی

پرینتر ۳ بعدی فناوری

کابل‌های مختلفی مانند، کیبورد، ماوس، دسته بازی، هارد اکسترنال و هدفون از مواردی ضروری  هستند که باید همواره در کنار ما باشند و افتادن آن‌ها از میز به منزله تلف‌شدن وقت و یا آسیب‌دیدن آنهاست.

درگاه‌های این نگهدارنده از پلاستیک انعطاف‌پذیر ساخته شده‌اند که می‌تواند انواع مختلفی از کابل‌ها را در خود جای دهد. دراین‌بین می‌توانیم با جای‌گذاری کابل ۳.۵ میلی‌متری در این نگهدارنده به کاربردی بودن هرچه بیشتر آن کمک کنیم.

قرقره کابل

پرینتر ۳ بعدی فناوری

پیچیدن کابل‌های مختلف دور پلاستیک‌های قرقره مانند، یکی از روش‌های مطلوب برای مدیریت کابل‌ها و همچنین روشی منظم برای استفاده از مقدار مشخص کابل است. این کابل‌ها تأثیر بسزایی در کاهش به‌هم‌ریختگی وسایل شما خواهند داشت و همچنین می‌توانید با افزایش سایز این قرقره کابل‌هایی با طول بیشتر را دور آن بپیچید.

نگهدارنده آداپتور

پرینتر ۳ بعدی فناوری

همانند کابل‌هایUSB، آداپتورها نیز  اتاق و محل کار ما را به طور آزاردهنده‌ای شلوغ می‌کنند، بخصوص آداپتور وسایلی که در حال حاضر از آنها استفاده نمی‌کنیم. این نگهدارنده‌های آداپتور یک راه آسان و هوشمندانه برای سازماندهی آداپتور دستگاه‌های الکترونیکی است.

جای باتری با قابلیت تغییر سایز

پرینتر ۳ بعدی فناوری

باتری‌ها  یکی از ضروری‌ترین لوازم در خانه‌های ما به شمار می‌روند که گم‌شدن آنها منجر به اتفاقات نامطلوبی خواهد شد. ازاین‌رو، می‌توانیم با ساخت این جای باتری که قابلیت جای‌گذاری باتری با سایزهای گوناگون را دارند، در مدیریت زمان و هزینه‌ها موفق شویم.

مبدل باتری های AA به C

پرینتر ۳ بعدی فناوری

برخی از لوازم الکترونیکی قدیمی همچنان از باتری‌های بزرگ C پشتیبانی می‌کنند، بااین‌وجود که ما آن را در خانه نداریم. اما نگران نباشید، چون می‌توانید با ساخت مبدل باتری از باتری‌های کوچک نیز در لوازم الکترونیکی قدیمی استفاده کنید و غصه باتری‌های بزرگ را نخورید.

مدبر انعطاف پذیر

پرینتر ۳ بعدی فناوری

مدبرها یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای منزل هستند که می‌توانند در زمینه‌های مختلفی  مانند: اتصال درب، گاراژ و یا موارد دیگر مورداستفاده قرابگیرند. این ابزار که به‌آسانی طراحی و تولید می‌شود، می‌تواند نیرویی باقدرت ۲۳۶ نیوتن را نگه دارد.

گیره پلاستیک و پاکت

پرینتر ۳ بعدی فناوری

حتماً برای شما نیز اتفاق ریختن حبوبات از کیسه‌های پلاستیکی و یا آجیل یکی از لحظات ناراحت‌کننده باشد، ولی شما می‌توانید با ساختن بخش‌های مختلف این گیره‌ها و وصل کردن آنها، از پخش شدن حبوبات زیر کابینت و یا دیگر بخش‌های آشپزخانه جلوگیری کنید. سایز این گیره‌ها بین ۸۵ میلی‌متر و ۱۲۵ میلی‌متر متغیر است.

آبمیوه گیر دستی

پرینتر ۳ بعدی فناوری

اگر درک قیمت آبمیوه‌گیر دستی برای شما غیرقابل‌تحمل است، می‌توانید با ساخت این وسیله ضروری که در  کاهش مصرف برق تأثیرگذار است، به خود لطف کنید. برای اطمینان بیشتر پس از ساخت، آن را با الکل و سپس با آب بشویید تا با مشکل خاصی مواجه نشوید.

آبمیوه‌گیر با قابلیت اتصال به بطری

پرینتر ۳ بعدی فناوری

مدل آبمیوه‌گیر  دستی که به بطری‌های PET(بطری‌های با سایز استاندارد دهان) متصل می‌شوند از مدل‌های پیشرفته‌تری هستند که در صورت آب گرفتن،  آب مرکبات به طور مستقیم به داخل بطری ریخته می‌شود.

در بازکن

پرینتر ۳ بعدی فناوری

دربازکن بطری یکی از وسایل کاربردی در موقعیت و مکان‌های مختلف است که می‌توانید با پرینتر ۳ بعدی به‌آسانی تولید کنید. این دربازکن می‌تواند تمامی بطری‌ها و قوطی را با هزینه بسیار اندک باز کند.

تخلیه کننده خمیر دندان

پرینتر ۳ بعدی فناوری

بیشتر افرادی که خمیردندان می‌خرند، تمایل دارند تا از آخرین ذره‌های آن نیز استفاده کنند و محتویات آن را هدر ندهند. اگر شما نیز از این نوع افراد هستید، می‌توانید با ساخت این ابزار، فرایند تخلیه محتویات را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کنید.

پایه ظرف صابون

پرینتر ۳ بعدی فناوری

داشتن ظرف صابون یکی از ضرورت‌های خانه است، ولی داشتن ظرف صابونی که بدون پیچ به دیوار متصل شده از آن هم مهم‌تر است. این مدل ۳ بعدی از پایه ظرف صابون از دو چسب مکشی بهره می‌برد که به دستشویی متصل می‌شوند.

جا کلیدی قفل دار

پرینتر ۳ بعدی فناوری

پنهان کردن لوازم ضروری در مواقعی که منتظر  مهمان هستیم، اقدامی هوشمندانه است. این محفظه که با ترکیب قفل ۵ رقمی طراحی شده، آسان‌ترین روش برای جلوگیری از گم‌شدن وسایل و شوخی‌کردن مهمانان با شما است.

زیر لیوانی با طرح پیکسل آرت

پرینتر ۳ بعدی فناوری

تا وقتی که پرینتر ۳ بعدی در منزل دارید، نباید زیر لیوانی بخرید. به همین دلیل نیز، ما برای شما طرح‌های زیبایی را آماده کرده‌ایم که می‌توانید از  آنها برای طراحی هرچه زیباتر زیر لیوانی‌ها استفاده کنید و اگر زیر لیوانی‌های مربعی را دوست ندارید، می‌توانید مدل‌های دایره‌ای را مشاهده کنید.

قاشق با سایز های مختلف

پرینتر ۳ بعدی فناوری

گم‌شدن قاشق‌هایی با سایزهای مشخص که در آشپزخانه کاربردهای مختلفی دارند، برای مادرها، همسران و حتی ما اتفاقی گیج‌کننده است. به همین دلیل می‌توانید با پرینتر ۳ بعدی و در هر زمان سایز دلخواه قاشق خود را طراحی کرده و مجموعه قاشق‌های خود را تکمیل کنید.

ظرف چسب نواری

پرینتر ۳ بعدی فناوری

یکی از نقاط قوت پرینتر ۳ بعدی، شخصی‌سازی لوازم موردنظر و پیاده‌سازی ایده‌ها است. ازاین‌رو، شما می‌توانید این ظرف چسب را با هر شکل و رنگی  که تمایل دارید طراحی کرده و از هنر خود لذت ببرید.

دسته کیف پلاستیکی

پرینتر ۳ بعدی فناوری

فشار دستگیره کیسه‌های پلاستیکی پس از حمل کردن تعداد زیادی از آن‌ها می‌تواند فشار جدی به دست ما وارد کند و تا چند روز ما را از انجام برخی فعالیت‌ها عاجز کند. این دستگیره‌ها شما را از تحمل چنین فشاری بازمی‌دارند و می‌توانید با ساخت دسته‌ای باکیفیت بالاتر در صورت حمل کیسه‌های سنگین‌تر از شر دست درد خلاص شوید.

آب دهنده خودکار گیاهان

پرینتر ۳ بعدی فناوری

مشغله‌های زندگی و روزهای پرکار یکی از دلایل کاهش اهمیت ما به گیاهان منزل است. شما می‌توانید با پرکردن مخزن این آب دهنده از رسیدگی به گیاهان مطمئن شوید و در صورت غیبت نسبت به کاهش رسیدگی به آنها  از عذاب وجدان رنج نبرید.

سوت

پرینتر ۳ بعدی فناوری

سوت Echo یکی از مدل‌های ۳ بعدی معروف است که با وجود سایز بسیار کوچکش عملکردی فوق‌العاده دارد و در صورت ساختن آن قادر است تا صدایی با بلندای ۱۲۹ دسی‌بل را تولید کند. بهتر است در صورت استفاده از این سوت گوش‌های خود را بپوشانید و آن را در دسترس کودکان قرار ندهید.

عروسک قورباغه

پرینتر ۳ بعدی فناوری

عروسک‌های Ball_jointed  مدل‌هایی با اعضای بدن انعطاف‌پذیر هستند که در فروشگاه‌ها با قیمت گزافی به فروش می‌رسند. بااین‌حال، شما می‌توانید با هزینه کمتر و با استفاده از پرینتر ۳ بعدی این عروسک را ساخته و فرزند خود را غافلگیر کنید.

عروسک ۳ بعدی Frog، یکی از سخت‌ترین پروژه‌های موجود در این فهرست به شمار می‌رود که اتصال بخش‌های آن  برای افراد تازه‌کار مناسب نیست و کمی زمان بر است. ازاین‌رو می‌توانید از این سایت دیدن کنید و نکات آن را آموزش ببینید.

ابزار هایی برای جلوگیری کووید ۱۹

پرینتر ۳ بعدی فناوری

این نوع ابزارها برای جلوگیری از لمس اجزای خارجی با دست در نظر گرفته و ساخته شده اند تا کاربران دیگر برای فشردن دکمه‌های آسانسور و درهای دیگر دست‌های خود را آلوده کنند.

ماسک و محافظ گوش با طرح های متنوع

پرینتر ۳ بعدی فناوری

یکی از کاربران این محافظ‌های گوش را طراحی کرده و شما می‌توانید به‌جای استفاده از آن به‌عنوان محافظ، با ماسک خود ترکیب کرده و ظاهری زیباتر را جلوه دهید. لوگو و طرح‌های این محافظ شامل قهرمانان اصلی مارول و دی سی، ماشین و گزینه‌های دیگر می‌شود.

محافظ صورت

پرینتر ۳ بعدی فناوری

محافظ صورت یکی از لوازم ضروری در دوره شیوع ویروس کرونا است که استقبال زیادی داشته و عنوان بیشترین میزان تولید را در این دوره یدک می‌کشد. بیشتر مدل‌های ۳ بعدی این محافظ رایگان هستند و می‌توانید با اندکی جستجو مدل‌های موردعلاقه خود را پیدا کنید.

Blade Key

پرینتر ۳ بعدی  فناوری

یکی از ابزارهای ضروری پرکاربرد برای مردان و زنان Blade key نام دارد که و به نظم دادن کلیدهای موردنیاز کمک می‌کند. این ابزار از لحاظ طولی و عرضی قابل تنظیم است.

طوریکه، تمامی کلیدهای شما در این محفظه قرار خواهد گرفت و می‌توانید کلیدها  را یکی یک بچرخانید و به‌آسانی از آنها استفاده کنید. با این ابزار دیگر خبری از افزایش برجستگی جیب شما نخواهد بود و از شلوغی آن جلوگیری می‌شود.

طرح‌ها و مدل‌های بی‌شماری برای این ابزار طراحی شده که در سایت Thingiverse موجود هستند و می‌توانید با دیدن ویدئوهای مختلف، نحوه ساختن آن را یاد بگیرید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید