گوگل و آمازون از ترس کرونا مسافرت کارمندان خود را محدود کرده‌اند - تکفارس 
گوگل و آمازون از ترس کرونا مسافرت کارمندان خود را محدود کرده‌اند - تکفارس 
گوگل و آمازون از ترس کرونا مسافرت کارمندان خود را محدود کرده‌اند - تکفارس 

گوگل و آمازون از ترس کرونا مسافرت کارمندان خود را محدود کرده‌اند

مهرداد میرشاهی
۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - 08:00
گوگل و آمازون از ترس کرونا مسافرت کارمندان خود را محدود کرده‌اند - تکفارس 

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، گوگل به خاطر شیوع ویروس کرونا از مسافرت کارمندانش به کشورهای ایتالیا، ایران، ژاپن و کره جنوبی جلوگیری می‌کند. یکی از سخنگوهای آمازون نیز در گفتگو با وب‌سایت The Verge تائید کرده که این شرکت از کارمندان خود خواسته است تا از سفرهای غیرضروری حتی جابه‌جایی‌های داخل خاک ایالات متحده نیز اجتناب کنند.

پیش از این، هر دو شرکت کلیه سفرهای کارمندانشان به کشور چین را لغو کرده بودند؛ غول جستجوی اینترنتی دنیا نیز از ماه ژانویه امسال همه دفاتر خود در کشور چین را به طور موقت تعطیل کرده است.

سخنگوی گوگل در صحبت با The Verge بیان کرده که یکی از کارکنان گوگل در زوریخِ سوئیس به بیماری کرونا مبتلاست. پیش از نشان دادن علائم این بیماری، فرد مبتلا به این ویروس برای مدتی محدود در دفتر زوریخ گوگل حضور داشته است.

نیویورک تایمز گزارش داده است که دیو کلارک (Dave Clark)، معاون ارشد آمازون با ارسال ایمیلی به کارکنان این شرکت گفته است که حداقل تا پایان ماه آوریل از قرار ملاقات‌هایِ نیازمند به سفر خارج از کشور خود را لغو کنند. آمازون یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه خرید بلیط پروازهای هوایی است و تنها در سال ۲۰۱۷ میلادی از این راه، بیش از ۲۲۰ میلیون دلار درآمد داشته است.

از سوی دیگر، بر اساس گزارش Gizmodo، آمازون کلیه مصاحبه‌های داخلی خود با متقاضیان عضویت در این شرکت را لغو کرده است و برای مصاحبه کاری با متقاضیان از طریق تماس ویدئویی اقدام می‌کند.

در حال حاضر بیش از ۸۳ هزار نفر در سراسر جهان به بیماری COVID-19 مبتلا شده‌اند و تاکنون بیش از ۲ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. بیش از ۵۰ کشور دنیا با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند. چین منشا اصلی این  بیماری تلقی می‌شود و اکثر مبتلایان به کرونا در این کشور هستند اما شمار مبتلایان در ژاپن و کره جنوبی نیز افزایش داشته است. تا این لحظه، حدود ۲٫۳۰۰ نفر در کشور کره جنوبی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۳ تن نیز جان خود را از دست داده‌اند.

همانطور که مستحضر هستید، این بیماری به کشور ما نیز سرایت کرده است و بر اساس آخرین گزارش‌ها، تاکنون ۳۸۸ تن از هم‌وطنانمان به این بیماری مبتلا شده‌اند و ۳۴ نفر نیز در اثر آن فوت شده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید