ماهواره ظفر، پیام مردم ایران را به فضا ارسال می‌کند - تکفارس 
ماهواره ظفر، پیام مردم ایران را به فضا ارسال می‌کند - تکفارس 
ماهواره ظفر، پیام مردم ایران را به فضا ارسال می‌کند - تکفارس 

ماهواره ظفر، پیام مردم ایران را به فضا ارسال می‌کند

محمدرضا داوری
۲۸ دی ۱۳۹۸ - 17:15
ماهواره ظفر، پیام مردم ایران را به فضا ارسال می‌کند - تکفارس 

طراحی ماهواره ظفر به اتمام رسید و به زودی این ماهواره از سوی دانشگاه علم و صنعت تحویل داده می‌شود تا اقدامات لازم برای قرار گرفتن در مدار، نهایی شود. آذری جهرمی وزیر ارتباطات از مردم خواست، پیام پیشنهادی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند تا بهترین پیام برای مخابره از سوی ماهواره ظفر انتخاب شود.

ماهواره ملی تحقیقاتی ظفر به سفارش سازمان فضایی توسط دانشگاه علم و صنعت طراحی و ساخته شده ‌است. این ماهواره نسبت به ماهواره نوید که قبلا در این دانشگاه ساخته شده بود، قابلیت عکس‌برداری رنگی با قدرت تفکیک بهتر از ۸۰ متر را دارا است.

بر اساس اطلاعاتی که از سوی رئیس سازمان فضایی ایران در خصوص ماهواره ظفر در حساب کاربری او به دست آمده است، این ماهواره ۱۱۳ کیلوگرم وزن دارد و عمر عملکردی آن در مدار حداقل ۵/۱ سال خواهد بود. ماموریت ماهواره ظفر تصویربرداری به صورت زمان واقعی و ذخیره و ارسال پیام ارتباط صوتی یک‌ طرفه بین دو کاربر است. ارتفاع این ماهواره سه محوره ۵۳۰ کیلومتر است و در مدار LEO دایروی با باند فرکانسی s&f قرار خواهد گرفت.

محموله ذخیره و ارسال (s&F) محموله دیگری است که ظفر با خود حمل می‌کند. این محموله امکاناتی مانند پخش همگانی پیام یک کاربر برای تمامی کاربران محلی، برقراری ارتباط صوتی یک‌طرفه بین دو کاربر، ارسال پیام هر کاربر برای کاربر مقصد به تعداد ۲۵۶ کاربر را مهیا می‌کند. محموله سوم مربوط به مقوله «تصویربرداری» است که شرایطی را فراهم می‌کند تا تصویربرداری پانکروماتیک (سیاه و سفید) با تفکیک مکانی ۲۵ متر و ۵۰ متر ممکن شود.

ماهواره ظفر علاوه بر تمام کاربردهایی که دارد و وظایفی که بر عهده‌اش قرار گرفته است، یک اتفاق تازه را در صنعت فضایی ایران رقم خواهد زد. این اتفاق به درخواست وزیر ارتباطات از مردم ارتباط دارد.

آذری جهرمی در حساب توئیتری خود از مردم خواست پیامی که دوست دارند از ماهواره ظفر مخابره شود را در سایت ZafarPlus.Ir ثبت کنند یا آن را از طریق شبکه‌های اجتماعی با هشتگ «صدای ایران» به اشتراک بگذارند. تا پیامی که بیشترین رای را آورد انتخاب و توسط ماهواره ظفر در قالب پیام یک دقیقه‌ای مخابره شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید