بلیط ویرجین گلکتیک با قیمت ۴۵۰ هزار دلار به فروش می رسد - تکفارس 
بلیط ویرجین گلکتیک با قیمت ۴۵۰ هزار دلار به فروش می رسد - تکفارس 

بلیط ویرجین گلکتیک با قیمت ۴۵۰ هزار دلار به فروش می رسد

حامد شهرزاد
۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - 17:55
ویرجین گلکتیک

شرکت گردشگری فضایی ویرجین گلکتیک در روز پنجشنبه علاوه بر انتشار درآمد سه ماهه دوم خود اعلام کرد فروش بلیط هواپیمای فضایی اسپیس شیپ شماره دو ریچارد برانسون را دوباره بازگشایی می‌کند. قیمت اولیه برای سفر به فضا به وسیله سفینه‌های فضایی این شرکت در حال حاضر ۴۵۰، هزار دلار است که افزایش قابل پیش‌بینی نسبت به قیمت حدود ۲۰۰ هزار دلار برای سال‌ها قبل، قبل از بسته شدن فروش داشته است.

بازگشایی بستری برای خرید بلیط این شرکت فضایی به دنبال پرواز موفقیت آمیز برانسون در ماه جولای به لبه فضایی با اسپیس شیپ شماره دو، وسیله نقلیه برجسته گردشگری فضایی ویرجین گلکتیک است که می‌تواند چهار مسافر را در ارتفاع ۵۳ مایلی برای چند دقیقه بی‌وزنی حمل کند. این مأموریت که یونیتی ۲۲ نام داشت، یک آزمایش مهم برای هواپیمای موشکی بود تا اینکه ویرجین پرواز‌های تک تک مشتریان خود را در اواخر سال ۲۰۲۲ آغاز کند.

با توجه به امکان خرید بلیط، پرواز جامعه فضانورد ویرجین گلکتیک آغاز شده است

مایکل کولگازیر، مدیر اجرایی ویرجین گلکتیک در بیانیه‌ای گفت که با توجه به افزایش علاقه مصرف‌کنندگان پس از پرواز یونیتی ۲۲، ویرجین گلکتیک مفتخر است که بازگشایی فروش امروز را با جامعه فضانوردان این شرکت اعلام می‌کند. همانطور که ویرجین گلکتیک تلاش می‌کند که مشاهده شگفتی‌های موجود در فضا را برای جمعیت وسیع جهانی به ارمغان بیاورند، این شرکت خوشحال است که دربی را برای یک صنعت و تجربه جدید مصرف‌کنندگان کاملاً جدید باز می‌کند.

مطالب مرتبط:

فروش بلیط برای هر فرد از زمان تصادف مرگبار ۲۰۱۴ در حین پرواز آزمایشی بسته شده بود. پس از آن تصادف، برانسون قول داد که برای اطمینان از ایمنی موشک‌های فضایی خود قبل از شروع به خرید مشتریان، با اسپیس شیپ شماره دو به فضا برود. در بیانیه مطبوعاتی آمده است که پس از مأموریت موفقیت آمیز خود در ۱۱ جولای، با سه کارمند شرکت، این شرکت اواخر سپتامبر را برای اولین مأموریت درآمدزا هدف قرار می‌دهد. این مأموریت، یونیتی ۲۳، افراد عضو گروه تحقیقاتی و سه عضو نیروی هوایی ایتالیا را به فضا می‌فرستد.

کولگازیر طی تماس تلفنی روز پنجشنبه گفت که ماموریت‌هایی مانند نیروی هوایی ایتالیا، چه برای ماموریت‌های تحقیقاتی در زمینه وزن مخصوص صندلی یا آموزش فضانوردان حرفه‌ای، ۶۰۰ هزار دلار برای هر صندلی هزینه خواهد داشت. مشتریان احتمالی که می‌خواهند حداقل ۴۵۰ هزار دلار برای یک صندلی بپردازند، باید در صف طولانی قرار بگیرند. این شرکت گفته است که ۶۰۰ نفر بلیط عقب مانده دارند که ابتدا باید پرواز کنند. یک سخنگو گفت که توده‌ای از حدود ۱۰۰۰ مشتری احتمالی که مبلغ ۱۰۰۰ دلار سپرده گذاشته‌اند، در ردیف بعدی قرار خواهند گرفت. با فروش بلیط در این دوره جدید، ویرجین سه راه برای سوار شدن با اسپیس شیپ شماره دو به شما ارائه می‌دهد: گزینه تک نفره، بسته زوجین / دوستان / خانواده چند نفره و خرید تمام پرواز.

این شرکت در مورد فروش بلیط‌های خود گفته است که فروش در ابتدا به لیست قابل توجه شرکت‌های سهام دار و کسانی که سرمایه اولیه در این شرکت انجام داده‌اند، باز می‌شود، و اولویت‌بندی جامعه فضانوردان این شرکت است که همانطور که قول داده شد، اولین فرصت برای رزرو جای خود در فضا به آن‌ها داده می‌شود. یک لیست اولویت بعدی برای مشتریان علاقه‌مند به رزرو پرواز‌های فضایی آینده منتشر می‌شود.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید